2. "Modernizare DJ 703B Morăreşti (DN7-km 148+980)-Salistea – Vedea – lim. Jud.Olt (km 34+714) – lim Jud. Olt (km 41+164) – Marghia – Pădureţi – Costeşti – Şerbăneşti – Silistea – Căteasca – Leordeni (DN7- km 91+230), km 77+826-83+126, L = 5,3 km, Comuna Căteasca, Judeţul Argeş",
Expertiza tehnică:
Scopul întocmirii expertizei tehnice este de a verifica şi expertiza tehnic sectorul de drum judeţean, în vederea s...
2. "Modernizare DJ 703B Morăreşti (DN7-km 148+980)-Salistea – Vedea – lim. Jud.Olt (km 34+714) – lim Jud. Olt (km 41+164) – Marghia – Pădureţi – Costeşti – Şerbăneşti – Silistea – Căteasca – Leordeni (DN7- km 91+230), km 77+826-83+126, L = 5,3 km, Comuna Căteasca, Judeţul Argeş",
Expertiza tehnică:
Scopul întocmirii expertizei tehnice este de a verifica şi expertiza tehnic sectorul de drum judeţean, în vederea stabilirii stării tehnice a acestuia, precum şi soluţii de aducere la starea de viabilitate optimă în conformitate cu normele în vigoare. Expertiza tehnică se va realiza pe baza Hotărârii 742/13.09.2018 privind modificarea HG 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, execuţiei lucrărilor şi construcţiilor. În vederea stabilirii şi clasificării tehnice a drumului se vor efectua studii topografice şi studii geotehnice astfel încât soluţiile propuse să aibă un fundament real.
- Studiu geotehnic (raportul geotehnic vizat de verificatorul atestat);
- Studiu topografic vizat OCPI conform normelor în vigoare, cuprinzând planuri topografice cu amplasamentele reperelor, lista cu repere în sistem de referinţă naţional.
Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii
Va cuprinde analiza stării tehnice a sectorului de drum judeţean, soluţiile tehnice de aducere a acestuia la starea tehnică corespunzătoare ţinând cont de prescripţiile din expertiza tehnică;
Conţinutul cadru al Documentaţiei tehnico-economice va respecta structura din legislaţia în vigoare, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 907/29.11.2016;
Nota
Soluţia tehnică propusă în DALI va fi însuşită de către expert prin semnarea şi ştampilarea paginilor/planşelor care fac referire la aceasta.
Termen de execuţie: 60 zile (din care 30 de zile pentru predare DALI, expertiză tehnică, studii, iar restul de zile pentru avize şi viza OCPI).
Descrierea succintă a obiectivului propus din punct de vedere tehnic şi funcţional
a) destinaţie şi funcţiuni
- drum de interes judeţean asigură legătura între satele comunelor Căteasca şi Leordeni, precum şi cu celelalte localităţi din judeţul Argeş;
- asigurarea continuităţii drumului judeţean în parametrii tehnici în vederea asigurării unui trafic pietonal şi auto în condiţii de siguranţă şi evitarea parcurgerii unor distanţe ocolitoare nejustificate;
- accesul facil al autovehiculelor destinate situaţiilor de urgenţă.
b) caracteristici, parametri şi date tehnice specifice, preconizate
- determinarea soluţiei optime din punct de vedere tehnico-economic de aducere a sectorului de drum judeţean la starea tehnică corespunzătoare cerinţelor de trafic care se va stabili în funcţie de raportul de expertiză;
- prin aducerea la starea tehnică corespunzătoare cerinţelor de trafic a sectorului drumului judeţean circulaţia pietonală şi auto se va desfăşura în condiţii de siguranţă având totodată şi un impact pozitiv asupra nivelului de trai al comunelor şi satelor deservite, prin dezvoltarea de activităţi economice care nu au putut fi desfăşurate din cauza unei circulaţii deficitare;
- lucrările propuse a se executa se vor amplasa pe actualul traseu al drumului judeţean cu respectarea eventualelor obiective existente;
c) nivelul de echipare, de finisare şi de dotare, exigenţe tehnice ale construcţiei în conformitate cu cerinţele funcţionale stabilite prin reglementări tehnice, de patrimoniu şi de mediu în vigoare
- drumul va fi echipat corespunzător, finisat şi dotat conform reglementărior tehnice în vigoare, asigurându-se siguranţa rutieră şi a pietonilor, prin dotarea cu acostamente de o parte şi alta a părţii carosabile. Se va executa semnalizarea orizontală prin marcaje longitudinale şi transversale precum şi semnalizarea verticală prin plantarea de semne indicatoare, etc.
d) număr estimat de utilizatori
- numărul estimat se poate raporta la toţi locuitorii comunei Căteasca, cât şi cei care tranzitează zilnic acest drum judeţean şi este de circa 3700 de utilizatori.
e) durata minimă de funcţionare, apreciată corespunzător destinaţiei/ funcţiunilor propuse
- 10 ani.
f) nevoi/solicitări funcţionale
- lucrarea are ca scop asigurarea unui flux corespunzător de circulaţie pe tot drumul, să respecte toate prevederile şi reglementările tehnice în vigoare din punct de vedere al exigenţelor tehnice şi al siguranţei rutiere.
g) corelarea soluţiilor tehnice cu condiţionările urbanistice, de protecţie a mediului şi a patrimoniului
- se vor respecta toate solicitările din eventualele avize necesare obţinerii Autorizaţiei de construire;
- se va păstra actualul traseu al drumului judeţean.
h) stabilirea unor criterii clare în vederea soluţionării nevoii beneficiarului
- se urmăreşte ca obiectivul să aibă un impact pozitiv din punct de vedere economic, social şi de mediu prin îmbunătăţirea condiţiilor de trafic;
- prelungirea duratei de viaţă a drumului judeţean şi ca urmare evitarea unor costuri mari în viitor;
- stoparea sau diminuarea migraţiei populaţiei din zona rurală;
- crearea de noi locuri de muncă prin dezvoltarea unor activităţi dependente de traficul rutier.
Particularităţi ale amplasamentului:
a) descrierea succintă a amplasamentului propus:
- lungime tronson: 5,3 km;
- lăţime parte carosabilă: 6 m cu două benzi de circulaţie;
- acostamente de circa 0,75 m lăţime pe ambele sensuri.
b) relaţiile cu zone învecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile
- acces din DN7 Lim. Jud. Dâmboviţa – Topoloveni – Piteşti – Morăreşti – Lim. Jud. Vâlcea;
- acces din autostrada A1 Piteşti - Bucureşti.
c) surse de poluare în zonă:
- nu se cunosc;
d) particularităţi de relief :
- zonă de câmpie;
e) nivel de echipare tehnico-edilitare a zonei şi posibilităţi de asigurare a utilităţilor:
- în zonă sunt reţele de telefonie, instalaţii de energie electrică;
f) existenţa unor eventuale reţele edilitare în amplasament care ar necesita relocarea/protejarea:
- se vor determina la momentul obţinerii avizelor solicitate prin Certificat de Urbanism.
g) posibile obligaţii de servitute:
- nu este cazul.
h) condiţionări constructive:
- nu se cunosc.
i) reglementări urbanistice:
- nu este cazul – se menţine traseul actual;
j) existenţa de monumente istorice/arhitectură/situri arheologice:
- nu este cazul..
1. "Modernizare DJ 679D Malu (DJ679-km 38 + 940) – Coltu – Ungheni – Recea – Negraşi – Mozacu, km 7+940-14+940, L= 7 km, Comuna Ungheni, Judeţul Argeş",
Expertiza tehnică:
Scopul întocmirii expertizei tehnice este de a verifica şi expertiza tehnic sectorul de drum judeţean, în vederea stabilirii stării tehnice a acestuia, precum şi soluţii de aducere la starea de viabilitate optimă în conformitate cu normele în vigoare. Expertiza tehnică se va realiza pe baza Hotărârii 742/13.09.2018 privind modificarea HG 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului de verificare şi expertizare tehnică de calitate a proiectelor, execuţiei lucrărilor şi construcţiilor. În vederea stabilirii şi clasificării tehnice a drumului se vor efectua studii topografice şi studii geotehnice astfel încât soluţiile propuse să aibă un fundament real.
- Studiu geotehnic (raportul geotehnic vizat de verificatorul atestat);
- Studiu topografic vizat OCPI conform normelor în vigoare, cuprinzând planuri topografice cu amplasamentele reperelor, lista cu repere în sistem de referinţă naţional.
Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii
Va cuprinde analiza stării tehnice a sectorului de drum judeţean, soluţiile tehnice de aducere a acestuia la starea tehnică corespunzătoare ţinând cont de prescripţiile din expertiza tehnică.
Conţinutul cadru al Documentaţiei tehnico-economice va respecta structura din legislaţia în vigoare, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 907/29.11.2016.
Nota
Soluţia tehnică propusă în DALI va fi însuşită de către expert prin semnarea şi ştampilarea paginilor/planşelor care fac referire la aceasta.
Termen de execuţie: 60 zile (din care 40 de zile pentru predare DALI, expertiză tehnică, studii, iar restul de zile pentru avize şi viza OCPI).
Descrierea succintă a obiectivului propus din punct de vedere tehnic şi funcţional:
a) destinaţie şi funcţiuni:
- drum de interes judeţean asigură legătura între satele Ungheni şi Recea, precum şi cu celelalte localităţi din judeţul Argeş;
- asigurarea continuităţii drumului judeţean în parametrii tehnici în vederea asigurării unui trafic pietonal şi auto în condiţii de siguranţă şi evitarea parcurgerii unor distanţe ocolitoare nejustificate;
- accesul facil al autovehiculelor destinate situaţiilor de urgenţă.
b) caracteristici, parametri şi date tehnice specifice, preconizate:
- determinarea soluţiei optime din punct de vedere tehnico-economică de aducere a sectorului de drum judeţean la starea tehnică corespunzătoare cerinţelor de trafic care se va stabili în funcţie de raportul de expertiză;
- prin aducerea la starea tehnică corespunzătoare cerinţelor de trafic a sectorului drumului judeţean circulaţia pietonală şi auto se va desfăşura în condiţii de siguranţă având totodată şi un impact pozitiv asupra nivelului de trai al comunelor şi satelor deservite, prin dezvoltarea de activităţi economice care nu au putut fi desfăşurate din cauza unei circulaţii deficitare;
- lucrările propuse a se executa se vor amplasa pe actualul traseu al drumului judeţean cu respectarea eventualelor obiective existente.
c) nivelul de echipare, de finisare şi de dotare, exigenţe tehnice ale construcţiei în conformitate cu cerinţele funcţionale stabilite prin reglementări tehnice, de patrimoniu şi de mediu în vigoare
- drumul va fi echipat corespunzător, finisat şi dotat conform reglementărilor tehnice în vigoare, asigurându-se siguranţa rutieră şi a pietonilor, prin dotarea cu acostamente de o parte şi alta a părţii carosabile. Se va executa semnalizarea orizontală prin marcaje longitudinale şi transversale precum şi semnalizarea verticală prin planatrea de semne indicatoare, etc.
d) număr estimat de utilizatori
- Numărul estimat se poate raporta la toţi locuitorii comunei Ungheni, cât şi cei care tranzitează zilnic acest drum judeţean şi este de circa 3000 de utilizatori.
e) durata minimă de funcţionare, apreciată corespunzător destinaţiei/funcţiunilor propuse - 10 ani
f) nevoi/solicitări funcţionale
- lucrarea are ca scop asigurarea unui flux corespunzător de circulaţie pe tot drumul, cu respectarea tuturor prevederilor şi reglementărilor tehnice în vigoare din punct de vedere al exigenţelor tehnice şi al siguranţei rutiere.
g) corelarea soluţiilor tehnice cu condiţionările urbanistice, de protecţie a mediului şi a patrimoniului
- se vor respecta toate solicitările din eventualele avize necesare obţinerii Autorizaţiei de construire;
- se va păstra actualul traseu al drumului judeţean.
h) stabilirea unor criterii clare în vederea soluţionării nevoii beneficiarului
- se urmăreşte ca obiectivul să aibă un impact pozitiv din punct de vedere economic, social şi de mediu prin îmbunătăţirea condiţiilor de trafic;
- prelungirea duratei de viaţă a drumului judeţean şi ca urmare evitarea unor costuri mari în viitor;
- stoparea sau diminuarea migraţiei populaţiei din zona rurală;
- crearea de noi locuri de muncă prin dezvoltarea unor activităţi dependente de traficul rutier.
Particularităţi ale amplasamentului:
a) descrierea succintă a amplasamentului propus:
- lungime tronson: 7 km;
- lăţime parte carosabilă: 6 m cu două benzi de circulaţie;
- acostamente de circa 0,75 m lăţime pe ambele sensuri.
b) relaţiile cu zone învecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile:
- acces din DJ679 Păduroiu-Lunca Corbului- Bârla- Lim. Jud. Olt;
- acces din DN65A Piteşti-Craiova
c) surse de poluare în zonă: nu se cunosc;
d) particularităţi de relief :
- zonă de câmpie;
e) nivel de echipare tehnico-edilitare a zonei şi posibilităţi der asigurare a utilităţilor:
- în zonă sunt reţele de telefonie, instalaţii de energie electrică;
f) existenţa unor eventuale reţele edilitare în amplasament care ar necesita relocarea/protejarea;
- se vor determina la momentul obţinerii avizelor solicitate prin Certificat de Urbanism.
g) posibile obligaţii de servitute:
- nu este cazul;
h) condiţionări constructive:
- nu se cunosc;
i) reglementări urbanistice:
- nu este cazul – se menţine traseul actual;
j) existenţa unor monumente istorice/ arhitectură/situri arheologice:
- nu este cazul..