În vederea analizării situaţiei existente s-a realizat un audit energetic al clădiri sediului de primărie, respectiv a sistemelor actuale de producere şi consum al energiei.
Obiectivul fundamental al prezentului studiu este analiza situaţiei existente a clădirii din punct de vedere al stării acesteia, respectiv a elementelor de anvelopă, al instalaţiilor de producere energie termică şi de iluminat cât şi verificarea stării ...
În vederea analizării situaţiei existente s-a realizat un audit energetic al clădiri sediului de primărie, respectiv a sistemelor actuale de producere şi consum al energiei.
Obiectivul fundamental al prezentului studiu este analiza situaţiei existente a clădirii din punct de vedere al stării acesteia, respectiv a elementelor de anvelopă, al instalaţiilor de producere energie termică şi de iluminat cât şi verificarea stării tehnice a imobului şi încadrarea acestuia în clasa de risc seismic.
Aceasta analiză stă la baza propunerii măsurilor de implementat în vederea creşterii eficienţei energetice şi a promovării utilizării surselor regenerabile de energie respectiv măsurilor de consolidare a imobilului.
Obiectivul studiat - Sediu Primărie a fost construit in anul 1986-1988 şi pusă în funcţiune în 1991, are destinaţia de "construcţie administrativă şi social culturală" şi regim de înălţime Parter+Eparţial.
În urma inspecţiei pe teren s-au constatat următoarele:
- Construcţia are structură compusă din pereţi de zidărie confinaţi, zidăria este formată din cărămidă eficientă. Confinarea este realizată din stâlpişori şi centuri de beton armat monolit. Pereţii contribuie la rigiditatea şi rezistenţa sistemului, având ponderea cea mai mare în preluarea forţelor seismice. Sistemul prezintă regularitate în plan, iar în elevaţie, construcţia se retrage.
- Planseele sunt monolite
- Înălţimea maximă la coama este de +10,85 de la +-0.00
- Înălţimea liberă a parterului este de 3,10 m, iar a etajului 2.50 m. Înălţimile de nivel sunt: parter 3.30 m; etaj 2.70 m.
- Suprafaţa construită Sc=340 mp.
- Instalaţia de încălzire interioară este asigurată prin 2 cazane de preparare agent termic cu combustibil gazos şi radiatoare montate sub ferestre.
Sistemul de distribuţie agent termic este compus din ţevi şi armături neizolate termic sau izolate cu izolaţie degradată, neconformă.
Corpurile de iluminat folosesc atât surse cu incandescenţă, cât şi surse fluorescente.
Având în vedere aspectele prezentate mai sus rezultă necesitatea reabilitării energetice generale a anvelopei clădirii prin izolarea termică a fatadelor şi refacerea finisajelor şi implementarea sistemelor de management energetic.
În prezent starea clădirii nu se ridică la standarde actuale în ceea ce priveşte eficienţa energetică fapt pentru care se propun o serie de măsuri pentru atingerea obiectivelor vizate de eficienţa energetică:
- reabilitarea/termoizolarea, modernizarea şi dotarea acesteia;
- aducerea construcţiei într-o stare ce respectă normativele în vigoare ce se referă la rezistenţa şi stabilitate, securitatea la incendiu, igiena şi sănătate, protecţia mediului şi protecţia împotriva zgomotului.
Obiectivul general are ca scop: Obiectivul general al proiectului vizează sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, dar şi îmbunătăţirea calităţii condiţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul instituţiei publice.
Prin realizarea lucrărilor de reabilitare se are în vedere înregistrarea unor economii majore prin:
- Reducerea pierderilor de căldură şi a consumurilor energetice;
- Reducerea costurilor de întreţinere pentru încălzire şi apă caldă de consum;
- Reducerea emisiilor poluante generate de producerea, transportul şi consumul de energie, conducând la utilizarea eficientă a resurselor de energie.
Necesitatea investiţiei propuse este determinată de deficientele clădirii care face obiectul investiţiei.
Durata de implementare a proiectului este de 24 de luni, pentru scenariul de referinţă. Perioada de referinţă se consideră 15 ani (în conformitate cu recomandările din Ghidul general privind Analiza Cost Beneficiu al Comisiei Europene, p. 42) şi reprezintă numărul maxim de ani pentru care se fac previziunile.
Termenele pentru realizarea activităţilor din cadrul contractului sunt:
• 10 luni proiectare;
• 14 luni execuţie lucrări.
Valoare estimată = 1.241.573,90 Lei din care, pe capitole bugetare:
3.5.6 Proiect tehnic şi detalii de execuţie = 80.000,00 lei, fără TVA.
3.8.1 Asistenţă tehnică din partea proiectantului = 3.650,29 lei, fără TVA.
4.1. Construcţii şi instalaţii = 924.613,94 lei, fără TVA.
4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale = 37.333,33 lei, fără TVA.
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj = 184.511,75 lei, fără TVA
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier = 11.464,59 lei, fără TVA.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12.
Termenul limită de publicare a răspunsului la solicitările de clarificări: 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.