Intretinere imbracaminti asfaltice prin plombari cu mixturi asfaltice pe 3 drumuri judetene : DJ 202A Gulianca – Racovita –Gradistea km 0 + 000 - km 27 + 200 ,DJ 203N , DN 2B – Lim.Jud.Buzau km 0 + 000 – km 3 +473 , DJ 255A Romanu – Unirea , DN 21 km 36 + 000 – km 65 + 000 .Lucrarile cuprind :
inventarierea suprafetelor-se va face prin marcare cu vopsea in forme geometrice regulate , care sa cuprinda intreaga suprafata...
Intretinere imbracaminti asfaltice prin plombari cu mixturi asfaltice pe 3 drumuri judetene : DJ 202A Gulianca – Racovita –Gradistea km 0 + 000 - km 27 + 200 ,DJ 203N , DN 2B – Lim.Jud.Buzau km 0 + 000 – km 3 +473 , DJ 255A Romanu – Unirea , DN 21 km 36 + 000 – km 65 + 000 .Lucrarile cuprind :
inventarierea suprafetelor-se va face prin marcare cu vopsea in forme geometrice regulate , care sa cuprinda intreaga suprafata degradata;decaparea se face prin taierea verticala a marginilor suprafetei marcate exact pe linia de marcaj;frezarea imbracamintii degradate se poate face si cu alte mijloace de mica mecanizare;se decapeaza numai suprafetele care pot fi reparate intr-o singura zi. Se interzice asternerea mixturii asfaltice in gropi nedecapate.Curatarea suprafetei decapate se realizeaza prin suflarea cu aer comprimat, dupa ce in prealabil a fost indepartat din gropi materialul decapat din perimetrul marcat.Amorsarea suprafetelor se realizeaza bitum taiat (0,4 kg/mp) sau cu emulsie bituminoasa cationica cu rupere rapida (0,8....1 kg/mp).Bitumul taiat va contine 60% bitum D 80/100 sau D100/120 si 40% petrosin. Emulsia bituminoasa cationica se dilueaza cu apa curata nealcalina in proportie de 1:1, folosindu-se recipiente curate.Amorsarea se va realiza obligatoriu cu dispozitive mecanice de pulverizare pentru crearea unei pelicule omogene pe toata suprafata stratului suport.Plombarea gropilor cu mixtura calda se face pe timp uscat, cand temperatura aerului este peste 10 °C. Se interzice punerea in opera a mixturii asflatice pe timp de ploaie.Plombarea propriu-zisa a gropilor astfel pregatite se face cu mixtura asfaltica, respectand urmatoarea tehnologie:dupa ruperea liantului cu care s-a facut amorsarea, mixtura asfaltica se asterne in straturi uniforme cu grosimea de maxim 4 cm, se va asigura grosimea necesara astfel, ca dupa compactare suprafata reparata sa fie la acelasi nivel cu suprafata adiacenta.Compactarea temeinica a mixturii asfaltice asternute cu maiul sau cu compactoare cu pneuri, compactoare cu rulouri netede, tavalugi, rulouri adaptate la tractoare, placi vibratoare, etc.
Dupa compactarea mixturii asfaltice asternute, suprafata plombata se pudreaza cu nisip grauntos sau nisip de concasaj 0...3 mm, anrobat cu 2...3 % bitum pentru asigurarea etanseitatii suprafetei stratului superior.Tipurile de mixturi asfaltice ce se pot utiliza pentru plombarea gropilor si repararea suprafetelor degradate sunt:betoanele asfaltice pentru stratul de uzura (BA 8 , BA 12,5 , BA 16), conform SR 174-1/2009.Transportul pe santier al mixturii asfaltice preparate se face obligatoriu cu autocamioane cu bena termoizolanta sau acoperita cu prelata, indiferent de distanta si conditiile meteo.Darea in circulatie a suprafetelor reparate se face dupa racirea mixturii asfaltice puse in opera, sau imediat dupa efectuarea plombarilor in cazul folosirii unor mixturi asfaltice la rece