Autoritatea contractanta, CNAIR SA BUCURESTI prin DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI CLUJ, initiaza procesul de consultare a pietei cu scopul de a imbunatati sub aspect tehnic si financiar documentatia de atribuire privind achizitionarea serviciilor de intocmire documentatii cadastrale si rapoarte de evaluare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizarii lucrarilor de utilitate publi...
Autoritatea contractanta, CNAIR SA BUCURESTI prin DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI CLUJ, initiaza procesul de consultare a pietei cu scopul de a imbunatati sub aspect tehnic si financiar documentatia de atribuire privind achizitionarea serviciilor de intocmire documentatii cadastrale si rapoarte de evaluare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizarii lucrarilor de utilitate publica pentru:
1. Varianta de Ocolire Stei, aferent Etapei I- Centura Beius
2. Varianta de ocolire a orasului Alesd- promovat prin HG 346/2022
Scopul demersului este acela de a obţine o înţelegere suplimentară în ceea ce priveşte piaţa relevantă a obiectului contractului, inclusiv sub aspectul tendintei preturilor, structurii pietei si altor elemente comerciale specifice sectorului de interes, dar si a numărului şi capacitatii operatorilor economici eligibili, relaţia între operatorii economici care acţionează pe piaţa relevantă, oportunităţile de cooperare şi intensitatea concurenţei, noile soluţii disponibile pe piaţă şi evaluarea ideilor, folosirea cunoştinţelor şi a experienţei operatorilor economici care acţionează pe piaţa relevantă pentru a îmbunătăţi Documentaţia de atribuire.
In conformitate cu prevederile art. 139 alin (1) din Legea nr. 98/2016 si art. 18, alin. (1) din HG nr. 395/2016, Autoritatea contractanta, CNAIR SA BUCURESTI prin DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI CLUJ, organizeaza consultarea pietei cu privire la serviciile mentionate, ca etapa a planificarii/pregatirii achizitiilor publice, anterior organizarii/desfasurarii procedurilor de atribuire.
Derularea procesului de consultare a pieţei se realizeaza deoarece Autoritatea Contractantă intenţionează să achiziţioneze Servicii de intocmire documentatii cadastrale si rapoarte de evaluare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare realizarii lucrarilor de utilitate publica acestea avand un grad ridicat de complexitate tehnică, financiară si contractuală.
Scopul derularii procesului de consultare a pietei este:
1. identificarea posibilelor soluţii şi a capacităţii pieţei de a furniza soluţii (potenţiali ofertanţi);
2. furnizarea de informaţii în legătură cu dezvoltarea capacităţii pieţei pentru a satisface necesitatea Autorităţii Contractante (creşterea gradului de cunoaştere a pieţei pe care Autoritatea Contractantă o are), respectiv informarea persoanelor/organizaţiilor cu privire la achiziţie şi cerinţele avute în vedere de Autoritatea Contractantă în legătură cu aceasta;
3. obţinerea de informaţii de la persoanele/organizaţiile participante la consultare în vederea pregătirii achiziţiei şi pentru organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire, prin raportare la obiectul contractului de achiziţie publică;
4. reducerea numărului de solicitări de clarificări la Documentaţia de atribuire şi/sau formularea de notificări prealabile şi depunerea de contestaţii, efectuate ulterior iniţierii procedurii de atribuire.
5. obtinerea de preturi unitare / valori totale de prestare a serviciilor supuse consultarii pentru fundamentarea si justificarea valorii estimate a achizitiilor viitoare prin raportare la piata de profil actuala si la cerintele specifice din documentatia de atribuire.
În vederea pregătirii achiziţiei publice şi pentru organizarea şi desfăşurarea procedurii de atribuire, prin raportare la obiectul contractului de achiziţie publică, Autoritatea Contractantă va lua în considerare opiniile, sugestiile sau recomandările primite în urma consultării pieţei, raportat la aspectele supuse consultării, care vizeaza, fără a se limita la acestea: potenţiale soluţii tehnice si financiare pentru satisfacerea nevoii Autorităţii Contractante, în cazul în care le consideră relevante, cu condiţia ca acest lucru să nu aibă ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei (art. 139 alin. (3) din Legea nr. 98/2016 şi art. 19 alin. (3) din HG nr. 395/2016), oferirea unor avantaje necuvenite ori crearea de dezavantaje pentru oricare şi toţi operatorii economici interesaţi să participe la procedură (art. 140 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 98/2016).