Aplicaţia va funcţiona în sistem integrat, prin interconectarea tuturor segmentelor contabilităţii (Buget, Venituri, Contabilitate Financiară, Contabilitate de Gestiune a Bunurilor Materiale, Contabilitate de Angajamente (A.L.O.P.), astfel încât, pe baza datelor primare introduse într-un anumit segment, să se genereze toate documentele solicitate, precum şi modificările corespunzătoare în celelalte segmente; Este obligatori...
Aplicaţia va funcţiona în sistem integrat, prin interconectarea tuturor segmentelor contabilităţii (Buget, Venituri, Contabilitate Financiară, Contabilitate de Gestiune a Bunurilor Materiale, Contabilitate de Angajamente (A.L.O.P.), astfel încât, pe baza datelor primare introduse într-un anumit segment, să se genereze toate documentele solicitate, precum şi modificările corespunzătoare în celelalte segmente; Este obligatorie respectarea tuturor cerintelor legale in domeniu, inclusiv reglementarile impuse de Ministerul Finantelor pentru aplicatiile informatice; Aplicaţia propusă să fie în concordanţă cu licenţele software existente la nivelul DGASPC Tulcea (server: Windows 2016 server, staţii client: Windows 10 – 64 bit, MS Office; Windows7 );Să permită accesul concurent la o bază de date în vederea introducerii şi prelucrării datelor; Accesul utilizatorilor la modulele aplicaţiei să se facă pe baza de parolă şi drepturi de acces; Să se asigure confidenţialitatea, securitatea informaţiilor şi monitorizarea accesului la date printr-un sistem de drepturi şi parole de acces la nivel de: utilizator, grup, funcţie, modul; Să fie parametrizabil într-un grad care să elimine, pe cât posibil, scrierea de programe şi crearea de tabele specifice client; Actualizarea informaţiilor din baza de date să aiba loc în timp real; Să permită definirea câmpurilor de date obligatorii şi opţionale iar în ferestrele de introducere/actualizare date, câmpurile obligatorii să fie marcate;
Limitarea la maximum a posibilităţii de a introduce date eronate sau neverosimile sau de a opera funcţii greşite, să nu se permită executarea operaţiilor decât atunci când sunt îndeplinite toate condiţiile necesare; Să existe un sistem de validare a introducerii datelor. Modulele vor asigura calitatea datelor introduse prin proceduri de validare (prin definirea câmpurilor obligatorii, a formatului acceptat pentru anumite cămpuri, a unor valori sau plaje de valori posibile pentru anumite câmpuri, etc.) precum şi prin verificarea şi atenţionarea utilizatorilor asupra incompatibilităţilor sau contradicţiilor dintre înregistrări. Să permită valori iniţiale pentru câmpuri de date specificate, respectiv un mod de lucru bazat pe selectare din liste sau preluare de valori de la inregistrări anterioare, acolo unde acest lucru este posibil; Baza de date să conţină toate câmpurile prevăzute în formularele impuse de legislaţia care reglementează activitatea fiscală a autorităţilor publice locale; Să se indice cu claritate originea, conţinutul şi apartenenţa fiecărei date introduse;
Aplicaţia trebuie să aibă interfaţa în limba romană, să permită navigarea facilă în şi între toate modulele şi accesarea tuturor funcţiilor şi comenzilor la care utilizatorul are acordate drepturi în cadrul acelei sesiuni de lucru, adică fără să trebuiască să se deconecteze şi reconecteze ca utilizator al aplicatiei, ci dintr-un singur meniu principal; Accesul la funcţiunile sistemului şi formele de introducere/modificare date să fie cât mai simple; Navigarea prin ierarhia de meniuri şi ferestre să fie simplă şi intuitivă; în fiecare moment să fie evidenţiată calea de parcurs;Să permită flexibilitate pentru realizarea rapoartelor şi situaţiilor necesare, posibilitatea configurării listelor la nivel de ecran şi posibilitatea de vizualizare a rapoartelor pe ecran înainte de tiparire;Să existe asistenţă integrată în aplicaţie pentru utilizarea acesteia (Help On-line);Să prezinte siguranţă în exploatare (soluţii de avarie, recuperări din incidente, salvări periodice);Să existe posibilitatea arhivării periodice a informaţiilor din baza de date, având disponibile instrumente specializate şi automate pentru acest fel de operaţiuni; Adaptarea aplicaţiei la specificul activităţii DGASPC Tulcea se va face în baza unei analize efectuate de furnizor în colaborare cu beneficiarul (personalul ce utilizează aplicaţia şi personal IT).