Unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Giurgiu încă se confruntă cu numeroase dificultăţi legate de calitate, echitate şi infrastructură.
Infrastructura precară şi dotările inadecvate reprezintă un prim factor în perpetuarea inechităţii, reducerea atractivităţii şcolilor din mediul rural pentru cadrele didactice bine pregătite şi a reputaţiei unităţilor de învăţământ în cadrul comunităţilor. În aceste cazuri, ...
Unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Giurgiu încă se confruntă cu numeroase dificultăţi legate de calitate, echitate şi infrastructură.
Infrastructura precară şi dotările inadecvate reprezintă un prim factor în perpetuarea inechităţii, reducerea atractivităţii şcolilor din mediul rural pentru cadrele didactice bine pregătite şi a reputaţiei unităţilor de învăţământ în cadrul comunităţilor. În aceste cazuri, există o nevoie acută de investiţii, care să se concentreze pe creşterea calităţii actului educaţional, prin asigurarea spaţiilor şi dotărilor necesare, inclusiv a laboratoarelor de specialitate. Starea, locaţia şi tipul infrastructurii educaţionale au impact nu numai asupra accesului la educaţie, ci şi asupra calităţii acesteia, asupra moralului şi sănătăţii mentale a copiilor şi cadrelor didactice precum şi asupra capacităţii şcolii de a utiliza metode pedagogice moderne.
Infrastructura educaţională din judeţul Giurgiu necesită îmbunătăţiri masive pentru a îndeplini exigenţele organizării unui proces educaţional modern şi incluziv. Problemele de calitate a infrastructurii afectează, în mod deosebit, unităţile de învăţământ din mediul rural, dar şi pe cele mai aglomerate, din mediul urban.
Astfel în conformitate cu prevederile:
- Ordin ME nr. 4142/29.06.2022 privind aprobarea normativului de dotare minimală pentru clasele V—VIII;
- Ordin ME nr. 4143/29.06.2022 pentru aprobarea Standardelor privind materialele de predare-învăţare în educaţia timpurie şi a Normativului de dotare minimală pentru serviciile de educaţie timpurie a copiilor de la naştere la 6 ani;
- Ordin ME nr. 4144/29.06.2022 privind aprobarea Normativului de dotare minimală pentru învăţământul primar;
- Ordin ME nr. 6416/2022 pentru modificarea OM 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu echipamente tehnologice
- Ordinul MS nr. 1456/25.08.2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor.
- Ordin MDLPA nr. 1203/2022 pentru aprobarea reglementării tehnice "Normativ privind proiectarea, realizarea şi exploatarea construcţiilor pentru şcoli şi licee, indicativ NP 010-2022"
şi contractului de finanţare Nr. 221DOT ⁄ 2023 este necesară achiziţionarea de MATERIALE DIDACTICE PENTRU SĂLI DE CLASĂ, LABORATOARE, CABINETE ŞI SĂLI DE SPORT astfel:
- LOT 3 - MATERIALE DIDACTICE PENTRU DOTAREA CABINETELOR DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOCICĂ
- LOT 5 - MATERIALE DIDACTICE PENTRU DOTAREA SĂLILOR DE SPORT/ACTIVITĂŢI SPORTIVE
- LOT 6 - MATERIALE DIDACTICE SPECIFICE PENTRU DOMENIUL MUZICĂ
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire pana in a 22-a zi inainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Entitatea contractanta va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificări/informaţii suplimentare în legatură cu documentaţia de atribuire în a 12-a zi inainte de data limită de depunere a ofertelor. Entitatea contractantă nu va răspunde la solicitările de clarificări transmise după data limită stabilită.
Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SEAP, semnată cu semnatură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.