Nava specializata de depoluare pentru interventii de depoluare in ape de mica adancime
Specificatia tehnica a navei
TIPUL SI DESTINATIA
Nava rapida de interventie pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi la o distanta de pana la 60 mile de tarm. Nava este destinata pentru:
- limitarea zonei poluate prin remorcajul barajelor antipoluare
- colectarea reziduurilor petroliere de la suprafata apei
- eventuala actiune...
Nava specializata de depoluare pentru interventii de depoluare in ape de mica adancime
Specificatia tehnica a navei
TIPUL SI DESTINATIA
Nava rapida de interventie pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi la o distanta de pana la 60 mile de tarm. Nava este destinata pentru:
- limitarea zonei poluate prin remorcajul barajelor antipoluare
- colectarea reziduurilor petroliere de la suprafata apei
- eventuala actiune de imprastiere dispersanti
- stins incendiu
- remorcaj de urgenta
- transport de echipamente pe punte
- asistenta la lucrari offshore
CONFIGURATII FUNCTIONALE
DIMENSIUNI PRINCIPALE
Lungime corp aprox. 18 m
Latimea aprox. 4,5 m
Inaltime de constructie aprox. 2 m
Pescaj aprox. 1 m (1,4 m cu tancurile e stocare reziduuri hidrocarburi pline)
PERFORMANTE minime
Viteza (pescaj 1,4 m) 25 noduri
Autonomie 650 mile marine
Tractiune la punct fix 5 TBP
Tonaj brut 32 GRT
CAPACITATI minime
Combustibil 2 x 1500 litri
Apa potabila 120 litri
Apa tehnica 120 litri
Ape uzate 100 litri
Colectare reziduuri 2 x 2000 litri
CONSTRUCTIE
Constructie monocorp sudata
Corpul, suprastructura, timoneria si catargul din aluminiu marin
PROPULSIA
Doua linii de propulsie, fiecare formata din:
Motoare principale cu o putere de minima de 500 CP
Reductor-inversor, turatie iesire cca 350 rpm, Rating A
Masina de pas
Linie de arbori pentru elice cu pas fix sau propulsie cu jet de apa
SISTEME SI ECHIPAMENTE DE BAZA minime
Guvernare electro-hidraulica, 2 grupuri de actionare, 2 carme
Bow-thruster hidraulic
Ancorare, vinci cu 2 barbotine si tamburi de manevra; 1 ancora, lant de ancora
Manevra-legare si remorcare de urgenta – 6 babale duble
Fi-Fi extern: 1 pompa 6000 litri/minut actionata cuplata pe motorul principal, 1 monitor apa
Sisteme de tubulaturi cu pompe, tubulaturi, armaturi:
SISTEME SI ECHIPAMENTE SPECIALE
Skimmer incorporat cu brate telescopice, bariera, pompe, accesorii.
Grup de putere electro hidraulic pentru sistemul de skimmer
Sistem de imprastiere dispersant cu brate rabatabile ( optional)
Macara cu brat articulat 6 t x 5,4 m
Sistem de transfer reziduuri colectate 30 m3/h
Laborator mobil de analiza a apei
Modul de operare a navei de depoluare
In cadrul operatiunilor de depoluare, nava propusa va actiona in mod integrat pentru raspunsul in cazul poluarilor accidentale dar si in cazul recuperarii de hidrocarburi sau alte substante daunatoare mediului marin din epavele aflate in zona de responsabiliate a Romaniei in zona litorala, a platoului continental dar si in zona porturilor si pe Dunarea maritima.
Astfel in cazul poluarilor accidentale cu hidrocarburi si substante daunatoare mediului marin, va actiona prin remorcajul barajelor antipoluare si recuperarea in mod static si dinamic a hidrocarburilor cu pompele skimmer .
In cazul in care se va lucra dinamic, nava va colecta la bord circa 4 m.c de hidrocarburi prin manevra in campul de substanta poluanta si lansarea sistemului LORS integrat(brate laterale cu baraj-skimmer integrat in corpul navei).
Emulsia de hidrocarburi recuperata de catre skimmere poate fi decantata la bord in mod gravitational si tranferata catre alte nave colectoare sau facilitatile portuare in mod direct sau cu ajutorul tancurilor portabile din dotarea ARSVOM
Detectia petelor de hidrocarburi se va face cu echipamentele speciale aflate in dotarea navei-radar si camera de detectie in diferite spectre.
Pentru determinarea calitatii apei se poate instala la bord si un laborator in acest scop.
Nava poate interveni pentru combatera poluarii cu hidrocarburi si in varianta de interventie cu dispersanti cu ajutorul instalatiei de pulverizare si a bratelor cu dispozitive de imprastiere a acestora numai in zonele in care dispersantii sunt acceptati de autoritatea competenta.
Instruire
Personalul implicat in operarea navei necesita urmatoarele nivele de instruire:
Echipajul
Considerand ca echipajul – in functie de fisa postului – este deja instruit in exploatarea navelor, aditional el va fi instruit in vederea operarii navei in operatiuni de depoluare.
Asfel, la nava se va intocmi Manualul de Operare al navei in conformitate cu “Code of practice for vessels engaged in oil recovery operations” (Cod de bune practici pentru nave specializate in operatiuni de depoluare). Acest manual va fi disponibil la bord, va fi insusit de echipaj si va contine cel putin:
- Instructiuni de prevenire a operarii in atmosfera toxica care poate dauna navei sau personalului
- Conditiile si procedurile care permit navei sa opereze in siguranta in misiunile de depoluare
- Operatiunile pe care le poate indeplini nava – altele decat cele legate de depoluare – atunci cand nava nu este degazata
- Descrierea navei si echipamentelor
- Procedurile de mobilizare
- Procedurile de operare
- Identificarea si mentenanta echipamentelor
Echipajul si personalul de specialitate
Atat echipajul cat si personalul de specialitate trebuie sa aiba o instruire adecvata care sa permita derularea in siguranta a operatiunilor de depoluare. Instruirea trebuie sa includa:
- Tipuri si surse de agenti poluanti
- Urmarirea si supravegherea zonei poluate
- Caracteristicile substantelor petroliere incluzant punctul de inflamabilitate, limita de explozie, temperatura de autoaprindere, etc.
- Pericolele implicate de manevra – explozie, aprindere, sanatate, mediu, coroziune, etc.
- Echipamente si masuri de protectie a personalului
- Masuri anti-statice
- Masuri de prevenire a deversarilor
- Proceduri de urgenta,
- Masurarea nivelului de gaze
- Degazarea spatiilor
- Manevra agentilor poluanti
- Masuri in cazul infiltrarilor de gaze
- Repararea si mentenanta in zona de operare
etc.
Pentru instruirea in domeniile indicate mai sus, se apreciaza necesitatea unui curs de minim 100 ore pentru fiecare membru al echipajului si personal de specialitate – aprox. 20 persoane.
Valoarea estimata va include toate cheltuielile de livrare conditia DDP, portul Constanta dana 78.
Finanatarea va fi asigurata din fonduri de la bugetul statului.