Conform obligaţiilor ce revin României din diferite proiecte comune cu ţările riverane Dunării putem menţiona IRIS Europe (Implementation of River Information Services) care este un proiect multibeneficiar ( Germania, Ungaria, Austria, Serbia, Bulgaria, Romania, etc.) şi care propune printre multe altele şi o sporire a siguranţei navigaţiei.
Printre aceste obligaţii cei revin Regiei Autonome ,,Administraţia Fluvială a Dunăr...
Conform obligaţiilor ce revin României din diferite proiecte comune cu ţările riverane Dunării putem menţiona IRIS Europe (Implementation of River Information Services) care este un proiect multibeneficiar ( Germania, Ungaria, Austria, Serbia, Bulgaria, Romania, etc.) şi care propune printre multe altele şi o sporire a siguranţei navigaţiei.
Printre aceste obligaţii cei revin Regiei Autonome ,,Administraţia Fluvială a Dunării de Jos" Galaţi, putem enumera efectuarea şi întreţinerea semnalizării costiere şi plutitoare în vederea dirijării navigaţiei în sectoarele dificile inclusiv prin staţii semaforice şi de supraveghere. Semnalizare costieră şi plutitoare poate fi de zi şi de noapte (luminoasă).
Concomitent cu urmărirea realizării planului la indicatorii principali de întreţinere ai şenalului navigabil ne propunem o serie de măsuri şi activităţi conexe cu rol esenţial în îmbunătăţirea şi creşterea siguranţei navigaţiei prin menţinerea unui standard înalt în ceea ce priveşte asigurarea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre. Astfel, în cadrul activităţii de asigurare a semnalizării costiere şi plutitoare luminoase pentru navigaţie, se propune a se realiza o eficientizare printr-o creştere a vizibilităţii acestor semnale pe timp de noapte, utilizând lămpi cu panouri solare cu LED-uri.
Pentru semnalizarea costieră si plutitoare luminoasă ( de noapte) a fost aleasă o variantă mai aproape de cerinţele actuale prin achiziţionarea de lămpi de semnalizare autonome prevăzute cu panouri solare echipate cu LED-uri, ce pot fi verificate de la distanţă de pe nava de semnalizare prin intermediul unei telecomenzi, asigurând permanent o vizualizare a stării de funcţionare a lămpilor ( starea de activitate, starea de încărcare a acumulatorului, intensitatea luminii, etc) nemaifiind nevoie de acostarea navei la mijlocul de semnalizare respectiv, plutitor sau costier (baliză sau far).
Lampile de semnalizare cu LED-uri si panouri solare pentru balize si faruri ( cu lumina rosie, verde si alba ) sunt destinate navigatiei in deplina siguranta pe timp de noapte a navelor si convoaielor pe sectorul romanesc al Dunarii . Specificaţia se referă la lămpi de semnalizare autonome, cu panouri solare, vizibile la minim 2 mile marine (în funcţie de culoare).