Conform obligaţiilor ce revin României din diferite proiecte comune cu ţările riverane Dunării putem menţiona IRIS Europe (Implementation of River Information Services) care este un proiect multibeneficiar ( Germania, Ungaria, Austria, Serbia, Bulgaria, Romania, etc.) şi care propune printre multe altele şi o sporire a siguranţei navigaţiei.Pentru semnalizarea costieră si plutitoare luminoasă ( de noapte) a fost aleasă o va...
Conform obligaţiilor ce revin României din diferite proiecte comune cu ţările riverane Dunării putem menţiona IRIS Europe (Implementation of River Information Services) care este un proiect multibeneficiar ( Germania, Ungaria, Austria, Serbia, Bulgaria, Romania, etc.) şi care propune printre multe altele şi o sporire a siguranţei navigaţiei.Pentru semnalizarea costieră si plutitoare luminoasă ( de noapte) a fost aleasă o variantă mai aproape de cerinţele actuale prin achiziţionarea de lămpi de semnalizare autonome prevăzute cu panouri solare echipate cu LED-uri, ce pot fi verificate de la distanţă de pe nava de semnalizare prin intermediul unei telecomenzi, asigurând permanent o vizualizare a stării de funcţionare a lămpilor ( starea de activitate, starea de încărcare a acumulatorului, intensitatea luminii, etc) nemaifiind nevoie de acostarea navei la mijlocul de semnalizare respectiv, plutitor sau costier (baliză sau far).
Lampile de semnalizare cu LED-uri si panouri solare pentru balize si faruri ( cu lumina rosie, verde si alba ) sunt destinate navigatiei in deplina siguranta pe timp de noapte a navelor si convoaielor pe sectorul romanesc al Dunarii . Specificaţia se referă la lămpi de semnalizare autonome, cu panouri solare, vizibile la minim 2 mile marine (în funcţie de culoare).