Comuna Ciofrângeni a semnat contractul de finanţare nr. 1444DOT/2023 cu Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDII) în cadrul apelului "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe", prin PNRR\ Pilonul VI. Politici pentru noua generaţie\ Componenta C15: Educaţie \Reforma 4....
Comuna Ciofrângeni a semnat contractul de finanţare nr. 1444DOT/2023 cu Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDII) în cadrul apelului "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe", prin PNRR\ Pilonul VI. Politici pentru noua generaţie\ Componenta C15: Educaţie \Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învăţământul tehnic superior \Investiţia 13. Echiparea laboratoarelor informatice din şcolile de educaţie şi formare profesională (EFP) şi \Investiţia 14. Echiparea atelierelor de practică din unităţile de învăţământ profesional şi tehnic şi Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educaţiei\ Investiţia 9. Asigurarea echipamentelor şi a resurselor tehnologice digitale pentru unităţile de învăţământ precum şi Reforma 6. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcţie şi dotare în sistemul de învăţământ preuniversitar\ Investiţia 11. Asigurarea dotărilor pentru sălile de clasă preuniversitare şi laboratoarele/atelierele şcolare"
Particularităţile achiziţiei:
Necesitatea implementării proiectului este justificată în contextul deficienţelor identificate la nivelul procesului educaţional. În prezent, autorităţile se confruntă cu o provocare majoră în creşterea calităţii educaţiei şi a sistemului de instruire. Astfel, acestea ar trebui să îşi consolideze capacitatea administrativă şi să alinieze sistemul educaţional cu celelalte state membre şi să-l adapteze la cerinţele pieţei forţei de muncă.
În ultimii ani a avut loc o creştere semnificativă a numărului de copii din şcoala noastră. De aceea, tinând cont de faptul că, cadrele didactice ale şcolii noastre sunt calificate, foarte bine pregătite profesional, considerăm că acest proiect "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe", vine în completarea activităţii didactice.
Profesorii şi elevii folosesc intuitiv şi în detaliu toate funcţiile şi resursele echipamentelor şi tehnologiei de top, pentru procese de predare-învăţare-evaluare atractive şi eficiente. Apariţia unor dispozitive şi servicii mobile mai uşor de folosit şi mai accesibile, alături de dorinţa de a adapta educaţia la generaţia de copii ‘’digitali’, cu aşteptări complet noi în ceea ce priveşte procesul de învăţământ, a dus la schimbarea semnificativă a felului în care se înţelege şi se practică actul de învăţare, la şcoala. În loc să folosească tehnologia doar ca pe un instrument adiţional la mijloacele tradiţionale de predare şi învăţare, multe şcoli folosesc tehnologia pentru a influenţa în mod pozitiv actul educaţional. Mai mult, în loc să o folosească înainte sau după ore, multe cadre didactice folosesc tehnologia în timpul orelor pentru a stimula interacţiunea cu şi dintre elevi şi a obţine rezultate mai bune.
Lecţiile interactive îi determină pe educaţi să îşi dorească să participe activ la ore. Pentru a ţine pasul cu o astfel de generaţie de copii şi adolescenţi, cadrele didactice trebuie să fie deschise la schimbare. Elevii care folosesc tehnologia digitală pentru a învăţa devin mai implicaţi în acest proces şi sunt mai interesaţi să-şi dezvolte baza de cunoştinţe, poate fără să-şi dea dau seama, pentru că învaţă într-un mod activ, angajat şi implicat. Deoarece învăţarea digitală este mult mai interactivă, mai uşor de reţinut şi asimilat decât manualele voluminoase, putem spune cu certitudine că digitalizarea reprezintă un context mai bun, care oferă o perspectivă mai largă şi activităţi mult mai atractive decât metodele tradiţionale de învăţământ. Acest lucru îi ajută pe elevi să se conecteze mai bine cu materialele de studiu. Instrumentele şi tehnologia digitală oferă bucurie copiilor, precum şi numeroase beneficii în ceea ce priveşte dezvoltarea cognitivă a copilului.