Prezentul proiect va fi implementat în Oraşul Nucet, str. Republicii, nr. 10 la sediul primăriei Nucet.
Obiectivul proiectului este de a sprijini transformarea digitală a şcolilor şi de a facilita învăţarea online, de asigura infrastructura şi resursele tehnologice necesare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, sporirea calităţii şi siguranţei mediilor de învăţare, inclusiv în ceea ce priveşte reglementările pentr...
Prezentul proiect va fi implementat în Oraşul Nucet, str. Republicii, nr. 10 la sediul primăriei Nucet.
Obiectivul proiectului este de a sprijini transformarea digitală a şcolilor şi de a facilita învăţarea online, de asigura infrastructura şi resursele tehnologice necesare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, sporirea calităţii şi siguranţei mediilor de învăţare, inclusiv în ceea ce priveşte reglementările pentru materiale didactice, mobilier, echipamente de laborator şi ateliere tehnologice.
Obiectivul proiectului este de a sprijini transformarea digitală a şcolilor şi de a facilita învăţarea online, de asigura infrastructura şi resursele tehnologice necesare pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, sporirea calităţii şi siguranţei mediilor de învăţare, inclusiv în ceea ce priveşte reglementările pentru materiale didactice, mobilier, echipamente de laborator şi ateliere tehnologice.
Sistemul de educaţie din Romania se confruntă cu numeroase dificultăşi legate de calitate, echitate şi infrastructură. Acestea limitează capacitatea României, de a construi o economie modernă, bazată pe cunoaştere, precum şi capacitatea de a facilita mobilitatea socială, motiv pentru care, implementarea acestui tip de proiect, în special intr-o zona rurala, este un pas înainte pentru ca sistemul educaţional din Romania sa se ridice la standardele Europene.
O problemă specifică României ultimilor ani este accesul limitat la educaţie inainte sau după învăţământul obligatoriu. Problemele din sistemul de educaţie reflectă un nivel ridicat de inechitate in cadrul sistemului educational. Scolile din mediul rural şi din regiunile dezavantajate economic sufera de pe urma unei precariţăţi a ofertei educaţionale dar şi a infrastructurii. Consideram absolut necesara aceasta investitie pentru ca indiferent de ciclul educational abordat, o creştere a gradului de digitalizare a educaţiei poate să rezolve simultan nevoia de a avea suficient personal pregătit, de a avea acces la resurse educaţionale online şi de a beneficia de resurse şi infrastructură adecvate in unităţile de învăţământ.
Asigurarea îmbunătăţirii competenţelor, inclusiv a celor digitale reprezintă un aspect transversal al PNRR, iar proiectul propus contribuie la indeplinirea acestul obiectiv.
În scopul creşterii calităţii şi diversificării ofertei educationale, echipamentele tehnologice vor facilita aplicarea unor metode şi tehnci de predare moderne. Disponibilitatea unor echipamente performante, a resurselor educationale deschise optime, adaptabile nivelului elevilor, accesul la biblioteca virtuală şi dezvoltarea sistemului digital de educaţie vor conduce la un proces de predare-învăţare-evaluare accesibil şi favorabil incluziunii.
De asemenea, acest proiect contribuie la îmbunătăţirea caracterului incluziv al educatiei pentru copiii din grupurile defavorizate (cum ar fi: familii cu risc de excluziune soicială legat de sărăcie, comunităţi roma, elevi cu dizabilităţi, elevi cu CES, copii cu părinţi plecţi la muncă în străinătate, părinţi analfabeţi), prin facilitarea accesului egal la echipamente digitale performante, pnn crearea unui spatiu cald, primitor in sala de clasa, datorită mobilierului specific propus spre achiziţionare.
Proiectul propus va conduce la indeplinirea obiectivelor priorităţii de investiţie PNRR prin îmbunăţirea rezilienşei sistemului educaţional, prioritate majoră pentru construirearea unui învăţământ mai bun, care să se adapteze noilor provocări.