Dorind să beneficieze de finanţarea alocată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, apelul de proiecte dedicat dotării cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe, UAT Judeţul Arad a pregătit proiectul "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe din jud...
Dorind să beneficieze de finanţarea alocată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, apelul de proiecte dedicat dotării cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe, UAT Judeţul Arad a pregătit proiectul "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe din judeţul Arad".
Pentru definirea acestuia s-a pornit de la nevoia identificată la nivelul unităţilor de învăţământ din subordinea Consiliului Judeţean Arad şi a altor unităţi de învăţământ şi unităţi conexe din judeţul Arad. În acest sens s-au identificat nevoile a 17 unităţi de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, unităţi de învăţământ printre care se numără şi Liceul Special "Sfânta Maria" Arad.
Proiectul "Dotarea cu mobilier, materiale didactice şi echipamente digitale a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor conexe din judeţul Arad" a fost elaborat de către UAT Judeţul Arad ţinând cont de nevoile identificate la nivelul judeţului şi urmăreşte, prin activităţile prevăzute, să contribuie la îmbunătăţirea desfăşurării activităţilor didactice, dar şi la dezvoltarea şi utilizarea altor resurse moderne educaţionale care vor facilita asimilarea cunoştinţelor de către elevi.
Luând în considerare nevoile identificate, se poate concluziona că problemele sistemului de educaţie arădean se identifică cu cele de la nivel naţional în ceea ce priveşte calitatea, echitatea şi infrastructura, dificultăţi care dacă nu vor fi soluţionate vor limita posibilitatea dezvoltării unei societăţi moderne bazată pe cunoaştere în care cunoştinţele tind să devină caracteristica principală a numeroase activităţi, mai mult decât produsele sau serviciile rezultate şi care împreună cu noile tehnologii informatice şi de comunicaţii pot schimba radical activităţile economice şi sociale.
Atelierele de practică reprezintă, conform PNRR", o resursă fundamentală pentru realizarea pregătirii practice în unităţile de învăţământ profesional şi tehnic", însă acest tip de dotare lipseşte în aproximativ 20% dintre şcolile profesionale din România. Această lipsă are impact asupra a aproximativ 18% din populaţia şcolară din IPT. La nivel naţional, 13% dintre şcolile profesionale dispun de un singur atelier, spaţiu insuficient având în vedere numărul de elevi şi calificările oferite.
Prin dotarea atelierului de mecanică din cadrul Liceului Special "Sfânta Maria", luând în considerare profilul acestui liceu, se doreşte sprijinirea integrării copiilor cu nevoi educaţionale speciale în societate prin stimularea gândirii, a deprinderilor practice şi prin accentuarea învăţării prin descoperire.
In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016,cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de maxim 20 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor, iar termenul limită în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare este în a 12-a zi înainte de data limită de depunere a ofertelor conf. Art. 161 din Lg 98/2016.
•Autoritatea Contractantă îsi rezervă dreptul de a efectua modificări ale contractului conf. prevederilor art. 221 din Lg.98/2016, cu modificările şi completările ulterioare.