Dorind să beneficieze de finanțarea alocată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, apelul de proiecte dedicat dotării
cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe,
UAT Județul Arad a pregătit proiectul ”Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ
preuniversitar și a unități...
Dorind să beneficieze de finanțarea alocată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, apelul de proiecte dedicat dotării
cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe,
UAT Județul Arad a pregătit proiectul ”Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ
preuniversitar și a unităților conexe din județul Arad”.Pentru definirea acestuia s-a pornit de la nevoia identificată la
nivelul unităților de învățământ din subordinea Consiliului Județean Arad și a altor unități de învățământ și unități conexe
din județul Arad. În acest sens s-au identificat nevoile a 17 unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică,
unități de învățământ printre care se numără și Liceul Special "Sfânta Maria" Arad.Proiectul ”Dotarea cu mobilier, materiale
didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din județul Arad” a fost
elaborat de către UAT Județul Arad ținând cont de nevoile identificate la nivelul județului și urmărește, prin activitățile
prevăzute, să contribuie la îmbunătățirea desfășurării activităților didactice, dar și la dezvoltarea și utilizarea altor
resurse moderne educaționale care vor facilita asimilarea cunoștințelor de către elevi.Luând în considerare nevoile identificate,
se poate concluziona că problemele sistemului de educație arădean se identifică cu cele de la nivel național în ceea ce privește
calitatea, echitatea și infrastructura, dificultăți care dacă nu vor fi soluționate vor limita posibilitatea dezvoltării unei
societăți moderne bazată pe cunoaștere în care cunoștințele tind să devină caracteristica principală a numeroase activități,
mai mult decât produsele sau serviciile rezultate și care împreună cu noile tehnologii informatice și de comunicații pot schimba
radical activitățile economice și sociale.Atelierele de practică reprezintă, conform PNRR”, o resursă fundamentală pentru
realizarea pregătirii practice în unitățile de învățământ profesional și tehnic”, însă acest tip de dotare lipsește în aproximativ
20% dintre școlile profesionale din România. Această lipsă are impact asupra a aproximativ 18% din populația școlară din IPT.
La nivel național, 13% dintre școlile profesionale dispun de un singur atelier, spațiu insuficient având în vedere numărul
de elevi și calificările oferite.Prin dotarea atelierului de mecanică din cadrul Liceului Special "Sfânta Maria", luând în
considerare profilul acestui liceu, se dorește sprijinirea integrării copiilor cu nevoi educaționale speciale în societate
prin stimularea gândirii, a deprinderilor practice și prin accentuarea învățării prin descoperire.In conformitate cu prevederile
art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016,cu modificarile si completarile ulterioare, termenul limita pana la care orice operator
economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire
este de maxim 20 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor, iar termenul limită în care autoritatea contractantă
va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificare/informațiilor suplimentare este în a 12-a zi înainte
de data limită de depunere a ofertelor conf. Art. 161 din Lg 98/2016.•Autoritatea Contractantă îsi rezervă dreptul de a efectua
modificări ale contractului conf. prevederilor art. 221 din Lg.98/2016, cu modificările și completările ulterioare.