Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării durabile, 4.e Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilităţii urbane multimodale durabile şi a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare.
Obiectivul general îl reprezintă reducerea emis...
Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 Sprijinirea Dezvoltării durabile, 4.e Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilităţii urbane multimodale durabile şi a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare.
Obiectivul general îl reprezintă reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Râmnicu Vâlcea prin realizarea investiţiilor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.
Obiectivele specifice ale proiectului
Prin proiect se urmăreşte creşterea atractivităţii şi îmbunătăţirea calităţii transportului public local prin modernizarea autobazei, şi a accesibilităţii şi a confortului de utilizare a transportului public prin achiziţionarea de autobuze alimentate cu gaz natural comprimat, astfel încât acestea să ofere o alternativă reală la folosirea autoturismelor personale. Dezvoltarea parcului de mijloace de transport cu vehicule noi, nepoluante, cu facilităţi pentru persoane cu mobilitate redusă şi sisteme de supraveghere video (pentru creşterea gradului de siguranţă al pasagerilor) va oferi oportunităţi îmbunătăţite noilor pasageri, propunând o alternativă viabilă şi confortabilă utilizării autoturismelor personale. Astfel, măsurile propuse vor contribui la scăderea anuală a deplasărilor cu autoturisme, precum şi la scăderea anuală a emisiilor de echivalent CO2.
Proiectul propune achiziţionarea a 28 autobuze cu gaz natural comprimat (CNG), definite conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, având o capacitate de peste nouă locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto. Autobuzele trebuie să fie adaptate transportului public local de călători, trebuie să fie special construite pentru transportul călătorilor aşezati pe scaune sau în picioare şi să aibă podea joasă, pentru a se permite urcarea şi coborârea cu uşurinţă a călătorilor în staţiile de transport public. Mijloacele de transport achiziţionate vor trebui să deţină omologarea CE de tip (de ex. autobuzele care deţin o omologare CE de tip a întregului vehicul emisă de orice stat membru al Uniunii Europene nu mai necesită omologare în România) şi Cartea de identitate a vehicului (CIV) eliberată de Registrul Auto Român, în conformitate cu procedurile administrative specifice. În baza Cărţii de identitate a vehicului (CIV) se va proceda la înmatricularea în România. Toate vehiculele de transport public achiziţionate vor întruni cerinţele legate de accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusă. Alte caracteristici tehnice ale acestor autobuze sunt următoarele:
- 16 autobuze vor avea lungimea de minim 12 m - capacitate totală minimă 100 locuri (pe scaune şi în picioare)
- 12 autobuze vor avea lungimea de minim 10 m - capacitate totală minimă 85 locuri (pe scaune şi în picioare).
Având în vedere faptul că cele două tipuri de autobuze au caracteristici diferite, achiziţia acestora se va împărţi în două loturi, şi anume:
LOT 1 Achiziţionarea de 12 bucăţi autobuze noi cu lungimea de minim 10 metri
şi
LOT 2 Achiziţionarea de 16 bucăţi autobuze noi cu lungimea de minim 12 metri.
Autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatiilor suplimentare in a 11-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.
Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor- 20 zile