Analiza strategiei de utilizare a trenurilor și a politicii de transport efectuate în cadrul documentatiilor tehnico – economice
elab. anterior demarării procedurii, a constatat, faptul că obiectivul principal al documentului referitor la politica UE
privind transporturile este durabilitatea, având ca obiectiv principal reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES)
din sectorul transporturilor cu 60...
Analiza strategiei de utilizare a trenurilor și a politicii de transport efectuate în cadrul documentatiilor tehnico – economice
elab. anterior demarării procedurii, a constatat, faptul că obiectivul principal al documentului referitor la politica UE
privind transporturile este durabilitatea, având ca obiectiv principal reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES)
din sectorul transporturilor cu 60%, până în 2050. Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în orașe este crucială, având
în vedere că transportul urban reprezintă aprox un sfert din emisiile de CO2 din sectorul transporturilor. Dependența excesivă
de transportul individual este o cauză a congestionării traficului, poluării atmosferice și a emisiilor de zgomot, iar politica
UE urmărește să elimine vehiculele care utilizează combustibil convențional din centrele orașelor până în 2050, promovând
în același timp și sprijinind transportul urban public nepoluant, cum ar fi troleibuzele, tramvaiele, metroul și trenurile
suburbane.Politicile UE remarcă importanța transportului colectiv în atingerea obiectivelor privind emisiile. S-a subliniat
faptul că furnizarea de servicii de înaltă calitate mărește cererea de călători și creează un cerc virtuos care crește continuu
ponderea călătoriilor cu transportul public. Traseul selectat pentru noul tronson de metrou are o lungime construită (în exploatare
cu călători) aprox de 10,84 km, fără cei 78m aferenți stației Gara de Nord 2-existentă , plus o lungime construită (în exploatare
fără călători – legătura cu Depoul Progresul) aproximativă de 1,1km. Traseul selectat pentru Lot 1 - Tronson 1 – Gara de nord
– Eroii Revolutiei 2, are o lungime construită (în exploatare cu călători) aproximativă de 6,38 Km.Tronsonul 1: Gara de Nord
2 – Eroii Revoluției 2 are 7 stații, 7 interstații, plus Stația Gara de Nord 2 (existentă).Legătura cu Magistrala 4 de metrou
existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.Durata de
relizare a investiției (proiectare și execuție), 60 luni,•10 luni proiectare (4 luni se suprapun cu execuția);•50 luni execuție;•4
luni probe tehnologice.Traseul selectat pentru Lot 2 - Tronson 2 - Eroii Revolutiei 2– Gara Progresul, are o lungime construită
(în exploatare cu călători) aprox de 4,5 Km + o lungime construită (în exploatare fără călători – legătura cu Depoul Progresul)
aprox de 1,1 km.Tronsonul 2 Eroii Revolutiei 2– Gara Progresul Lot 2, are 6 stații, 7 interstații, plus și un depou suprateran
nou construit.Durata de relizare a investiției (proiectare și execuție), 60 luni,•10 luni proiectare (4 luni se suprapun cu
execuția);•50 luni execuție;•4 luni probe tehnologice.Serviciile/lucrarile aferente celor două loturi se vor derula în paralel.Notă:
Activitățile de natură să conducă la realizarea celor două obiective de investiții se vor derula în paralel, cu excepția cazului
în care pe parcursul derulării investiției publice începerea sau ducerea la bun sfârșit a unei activitați în cadrul unui obiectiv
de investiții depinde de o altă activitate din cadrul celuilalt obiectiv de investitii, sens în care se va stabili ordinea
de prioritate a acestora și rezervele de timp necesare.Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de
data limita de depunere a ofertelor: 20 zile. Clarificările solicitate după acest termen nu vor mai fi luate în considerare.Autoritatea
contractantă va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificare /informaţii suplimentare, în cea de-a
11-a zi înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor.