Pentru fluidizarea traficului spre Portul Constanța Nord, investiția prevede realizarea unei legături rutiere directe între
Autostrada A4 și Portul Constanța Nord fără „conflict” cu calea ferată care accede în Portul Constanța Nord.Aceasta presupune:
Regeometrizarea sensului giratoriu actual din capătul estic al autostrăzii A4; Realizarea unui pasaj rutier denivelat peste
calea ferată de acces în zona de...
Pentru fluidizarea traficului spre Portul Constanța Nord, investiția prevede realizarea unei legături rutiere directe între
Autostrada A4 și Portul Constanța Nord fără „conflict” cu calea ferată care accede în Portul Constanța Nord.Aceasta presupune:
Regeometrizarea sensului giratoriu actual din capătul estic al autostrăzii A4; Realizarea unui pasaj rutier denivelat peste
calea ferată de acces în zona de Sud a Portului Constanța Nord și peste drumul de acces la Poarta 9; Realizarea unei noi
intersecții giratorii la joncțiunea pasajului cu drumul de legătură dintre porțile P7 și P9; Extinderea la 4 (patru) benzi
a drumului existent între noul sens giratoriu și Poarta P7 de acces în Port; Reabilitarea drumului existent cu 2 (două)
benzi între noul sens giratoriu și Poarta P9 de acces în Port; Lucrări de canalizare pluvială; Alte lucrari conexe (racorduri
/ devieri de retele, relocari de obiecte, protectie (balustrade), marcaje si semnalizare auto, iluminat public etc).La stabilirea
solutiei din proiect s-au avut in vedere mai multe criterii, tinandu-se seama in primul rand de spatiul disponibil, in sensul
afectarii cat mai putin a terenurilor proprietate particulara.Este foarte important de menţionat că, pentru îmbunătăţirea
accesului în Portul Constanţa Nord cel puţin pentru autovehicole grele, este necesar ca intrarea şi ieşirea acestora să se
facă pe la 2 (două) Porţi de acces.Menţinerea unei singure Porţi de acces în Port, în speţă Poarta P7 nu va aduce o îmbunătăţire
semnificativă a derulării traficului greu, indiferent de numărul benzilor de circulaţie care vor face legătura între aceasta
şi autostrada A4. Prin urmare, se propune si utilizarea Portii 9 pentru accesul mijloacelor auto in Portul Constanta Nord.
Acest deziderat se va obține odată cu realizarea de către CN APM SA a unui drum cu 2 (două) benzi de circulație, prin interiorul
Portului, între Porțile P9 și P7.Alte criterii luate în considerare au fost:- Restricţiile impuse de prezenţa căii ferate
pe partea de Vest a drumului existent dintre Porţile P7 şi P9;- Existenţa pe partea estică a aceluiaşi drum a 2 (două) cazărmi
şi a altor proprietaţi;- Prezenţa pe partea de Est a drumului dintre Porțile P7 și P9 a conductei de refulare dintre Staţia
de Pompare ape uzate din Portul de Lucru din Portul Constanţa Sud şi Staţia de Epurare Constanţa Sud;- Existența unor cabluri
de medie tensiune aparținând SC COMVEX – SA și de joasă tensiune și a unei fibre optice adiacentă împrejmuirii portului apartinand
CN APM SA Constanța.- Gradul de utilizare scazut a Porţii P9, care este prevăzută cu toate dotările necesare controlului accesului
în Port;- Viteza de proiectare este de 60km/h.S-a prevazut ca investitia să se realizeze în două etape, dar Antreprenorul
este incurajat sa identifice lucrari si activitati aferente etapelor I si II care pot fi executate simultan in vederea scurtarii
duratei de executie. Lucrările aferente Etapei I:Drum cu 4 benzi în exteriorul portului: L=2,5 km (Alte lucrări realizate
în cadrul acestei etape: demolări construcții; zid de sprijin - cca. 250 m; mutare parțială împrejmuire port – cca. 800 m
și cabina poarta 8; relocări la cazărmile Constanța și Agigea; canalizare pluvială aferentă drumului cu 4 benzi – cca. 3100
m; relocări stâlpi susținere linie contact cale ferată; relocări utilități: conducta refulare – cca. 3200 m, conducta apă
potabilă – cca. 420 m, cabluri electrice - cca. 800 m)