Pentru fluidizarea traficului spre Portul Constanţa Nord, investiţia prevede realizarea unei legături rutiere directe între Autostrada A4 şi Portul Constanţa Nord fără "conflict" cu calea ferată care accede în Portul Constanţa Nord.
Aceasta presupune:
Regeometrizarea sensului giratoriu actual din capătul estic al autostrăzii A4;
Realizarea unui pasaj rutier denivelat peste calea ferată de acces în zona de Sud a Por...
Pentru fluidizarea traficului spre Portul Constanţa Nord, investiţia prevede realizarea unei legături rutiere directe între Autostrada A4 şi Portul Constanţa Nord fără "conflict" cu calea ferată care accede în Portul Constanţa Nord.
Aceasta presupune:
Regeometrizarea sensului giratoriu actual din capătul estic al autostrăzii A4;
Realizarea unui pasaj rutier denivelat peste calea ferată de acces în zona de Sud a Portului Constanţa Nord şi peste drumul de acces la Poarta 9;
Realizarea unei noi intersecţii giratorii la joncţiunea pasajului cu drumul de legătură dintre porţile P7 şi P9;
Extinderea la 4 (patru) benzi a drumului existent între noul sens giratoriu şi Poarta P7 de acces în Port;
Reabilitarea drumului existent cu 2 (două) benzi între noul sens giratoriu şi Poarta P9 de acces în Port;
Lucrări de canalizare pluvială;
Alte lucrari conexe (racorduri / devieri de retele, relocari de obiecte, protectie (balustrade), marcaje si semnalizare auto, iluminat public etc).
La stabilirea solutiei din proiect s-au avut in vedere mai multe criterii, tinandu-se seama in primul rand de spatiul disponibil, in sensul afectarii cat mai putin a terenurilor proprietate particulara.
Este foarte important de menţionat că, pentru îmbunătăţirea accesului în Portul Constanţa Nord cel puţin pentru autovehicole grele, este necesar ca intrarea şi ieşirea acestora să se facă pe la 2 (două) Porţi de acces.
Menţinerea unei singure Porţi de acces în Port, în speţă Poarta P7 nu va aduce o îmbunătăţire semnificativă a derulării traficului greu, indiferent de numărul benzilor de circulaţie care vor face legătura între aceasta şi autostrada A4. Prin urmare, se propune si utilizarea Portii 9 pentru accesul mijloacelor auto in Portul Constanta Nord. Acest deziderat se va obţine odată cu realizarea de către CN APM SA a unui drum cu 2 (două) benzi de circulaţie, prin interiorul Portului, între Porţile P9 şi P7.
Alte criterii luate în considerare au fost:
- Restricţiile impuse de prezenţa căii ferate pe partea de Vest a drumului existent dintre Porţile P7 şi P9;
- Existenţa pe partea estică a aceluiaşi drum a 2 (două) cazărmi şi a altor proprietaţi;
- Prezenţa pe partea de Est a drumului dintre Porţile P7 şi P9 a conductei de refulare dintre Staţia de Pompare ape uzate din Portul de Lucru din Portul Constanţa Sud şi Staţia de Epurare Constanţa Sud;
- Existenţa unor cabluri de medie tensiune aparţinând SC COMVEX – SA şi de joasă tensiune şi a unei fibre optice adiacentă împrejmuirii portului apartinand CN APM SA Constanţa.
- Gradul de utilizare scazut a Porţii P9, care este prevăzută cu toate dotările necesare controlului accesului în Port;
- Viteza de proiectare este de 60km/h.
S-a prevazut ca investitia să se realizeze în două etape, dar Antreprenorul este incurajat sa identifice lucrari si activitati aferente etapelor I si II care pot fi executate simultan in vederea scurtarii duratei de executie.
Lucrările aferente Etapei I:
Drum cu 4 benzi în exteriorul portului: L=2,5 km
(Alte lucrări realizate în cadrul acestei etape: demolări construcţii; zid de sprijin - cca. 250 m; mutare parţială împrejmuire port – cca. 800 m şi cabina poarta 8; relocări la cazărmile Constanţa şi Agigea; canalizare pluvială aferentă drumului cu 4 benzi – cca. 3100 m; relocări stâlpi susţinere linie contact cale ferată; relocări utilităţi: conducta refulare – cca. 3200 m, conducta apă potabilă – cca. 420 m, cabluri electrice - cca. 800 m)