Podul de la km 72 + 866 dubla 2, linia CF 116 Simeria-Petro?ani traverseaza un curs de apa permanent, ce strabate Pestera Bolii si se varsa în râul Banita. Podul a fost construit în anul 1987 de catre ACCF Petrosani, are infrastructura din beton si suprastructura - dala din fâsii din beton armat precomprimat, o deschidere de 5,30 m, lumina de 4,90 m si o lungime de 7,90 m.
În toamna anului 2013, în urma reviziei efectu...
Podul de la km 72 + 866 dubla 2, linia CF 116 Simeria-Petro?ani traverseaza un curs de apa permanent, ce strabate Pestera Bolii si se varsa în râul Banita. Podul a fost construit în anul 1987 de catre ACCF Petrosani, are infrastructura din beton si suprastructura - dala din fâsii din beton armat precomprimat, o deschidere de 5,30 m, lumina de 4,90 m si o lungime de 7,90 m.
În toamna anului 2013, în urma reviziei efectuate, datorita nivelului scazut al apei, s-a observat afuierea radierului pe toata zona podului si pe o adâncime de aproximativ 0,5 m. La culeea 2 (Petrosani), la aproximativ 2 m din aval spre amonte, apa a erodat sub fundatia culeii aproximativ 1,2 m, iar la culeea 1(Banita) apa a erodat sub culee aproximativ 0,5 m , creându-se un rost cu deschidere variabila.
În urma acestor constatari, s-a efectuat o protectie provizorie a celor doua culei cu traverse de beton rebut si s-a introdus zona km 72+850 la 72+900 în evidenta punctelor periculoase la categoria 2.
Pentru stabilirea conditiilor de exploatare în continuare a podului si a solutiilor de eliminare a neconformitatilor este necesara achizitia serviciului de proiectare (expertiza + DALI).