Exerciţiul de evacuare în cazul utilizatorilor unei unităţi de învăţământ, de exemplu, reprezintă forma activităţii de prevenire prin care se transmit cunoştinţele teoretice privind tipurile de risc şi măsurile de prevenire, pentru a se forma deprinderile practice de comportare şi intervenţie ale cadrelor didactice, personalului auxiliar şi nondidactic, precum şi ale preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în caz de incendiu...
Exerciţiul de evacuare în cazul utilizatorilor unei unităţi de învăţământ, de exemplu, reprezintă forma activităţii de prevenire prin care se transmit cunoştinţele teoretice privind tipurile de risc şi măsurile de prevenire, pentru a se forma deprinderile practice de comportare şi intervenţie ale cadrelor didactice, personalului auxiliar şi nondidactic, precum şi ale preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în caz de incendiu/seism.
Pe timpul desfăşurării exerciţiului de evaculare în caz de producere a unui cutremur trebuie respectate următoarele reguli:
– Păstrarea calmului, evitarea intrării în panică. În plus, elevii trebuie să se protejeze reciproc, fără să se sperie de zgomotele din jur;
-Pentru prevenirea panicii şi rănilor, elevii trebuie să asculte recomandările cadrelor didactice. Acestea trebuie să nu permită nimănui să fugă din încăpere, clasă, să ţipe sau să propună evacuarea. Trebuie evitată fuga pe uşă, săritul pe fereastră, alergatul pe scări şi utilizarea liftului sau producerea aglomeraţiei;
Dacă începe mişcarea seismică:
-Elevii trebuie să rămână pe loc. Nu trebuie să fugă.
-Aceştia se vor proteja în locuri sigure, sub bancă sau sub masă.
-Se vor feri de obiectele înalte, de cele suspendate şi de ferestre.
-Vor asculta institutorii – învăţătorii şi profesorii.
-Profesorii vor menţine uşa deschisă.
La semnalul prelungit al soneriei (2 minute, 3 sunete a 16 secunde fiecare, cu pauză de 5 secunde între ele) personalul trebuie evacuat ţinându-se cont de câteva as