Contractarea execuţiei lucrărilor suplimentare rezultate ca urmare a întocmirii documentaţiei tehnice pentru obţinerea autorizaţiei de construire, întocmirii şi acceptării proiectului tehnic pentru realizarea investiţiei "Reabilitarea, extinderea şi dotarea infrastructurii ambulatoriului O.R.L. din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgente" din Timişoara.
În cadrul POR 2014-2020 a fost semnat Contractul de finanţare nr....
Contractarea execuţiei lucrărilor suplimentare rezultate ca urmare a întocmirii documentaţiei tehnice pentru obţinerea autorizaţiei de construire, întocmirii şi acceptării proiectului tehnic pentru realizarea investiţiei "Reabilitarea, extinderea şi dotarea infrastructurii ambulatoriului O.R.L. din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgente" din Timişoara.
În cadrul POR 2014-2020 a fost semnat Contractul de finanţare nr. 4619/23.07.2019 pentru proiectul "Reabilitarea, extinderea şi dotarea infrastructurii ambulatoriului O.R.L. din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgente" cod SMIS 126783.
Pentru întocmirea documentaţiei tehnico-economice la faza de proiect tehnic a fost încheiat Contractul de proiectare şi execuţie lucrări nr. 252/29.10.2020 cu ALEX-DIA CONSTRUCT SRL, serviciile de proiectare urmand sa fie indeplinite de subcontractantul ATELIERUL ARHITEXT SRL. Valoarea la care a fost incheiat contractual este de 5.847.973,80 lei la care se adaugă TVA, defalcata astfel: 36.700,00 lei pentru serviciile de proiectare şi asistenţă tehnică şi 5.811.273,80 lei pentru execuţia lucrărilor, şi cheltuieli diverse şi neprevăzute în limita a 7,628% din valoarea ofertată a lucrărilor. La acest contract a fost încheiat actul adiţional nr. 1 pentru aplicarea OG15/2021 şi actul adiţional nr. 2 pentru accesarea cheltuielilor diverse şi neprevăzute şi modificarea duratei pentru proiectare şi a duratei pentru execuţia lucrărilor, valoarea acestor lucrări este de 385.740,00 lei fără TVA. Ca urmare a publicării OUG 64/2022 şi a solictării executantului a fost încheiat actul adiţional nr. 3 pentru ajustarea pretului contractului 252/29.10.2022 în valoare de 1.327.810,64 lei la care se adaugă TVA.
In Cererea de finanţare, anexă a contractului de finanţare, la secţiunea Plan de achiziţii este prevazuta achiziţia lucrărilor pentru realizarea obiectivului mai sus menţionat. În data de 19.01.2022 a fost solicitat finanţatorului întocmirea unui act adiţional la contractul de finanţare pentru actualizarea bugetului proiectului, planului de achiziţii şi a activităţilor previzionate ca urmare a finalizări procesului de verificare a conformităţii proiectului tehnic comunicat prin adresa ADR Vest nr. 1574/19.01.2022.
În cadrul proiectului tehnic a fost cuprins Formularul F1 – Centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv care detaliază cele trei situaţii privind cheltuielile necesare realizării obiectivului: cheltuieli încadrate în aceeaşi valoare contractuală de 5.847.973,80 lei fără TVA, cheltuieli pentru lucrări încadrate în categoria lucrărilor diverse şi neprevăzute în valoare de 385.740,00 lei fără TVA, pentru care a fost încheiat actul aditional nr. 2 şi cheltuieli pentru lucrări încadrate în categoria lucrărilor suplimentare în valoare de 648.249,20 lei fără TVA.
În vederea modificării Contractului 252/29.10.2020 cu valoarea lucrărilor suplimentare art. 221 lit. b) şi e) din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice a fost notificat ANAP. În urma transmiterii Opiniei de modificări contractuale emisă de ANAP cu nr. 15034/01.07.2022 privind recomandarea organizării unei procedure competitive s-a decis achiziţia lucrărilor suplimentare, iar în acest sens există referatul nr. SC2022- 14478 /04.07.2022.
Prin HCL nr. 221 din 30.05.2023 s-a aprobat documentaţia tehnico-economică revizuită, indicatorii tehnico-economici la faza PT şi Devizului General la faza PT pentru obiectivul de investiţii din cadrul proiectului "Reabilitarea, extinderea şi dotarea infrastructurii ambulatoriului O.R.L. din cadrul Spitalului Clinic Municipal de Urgenţe". În principal aceasta a cuprins actualizarea preţurilor pentru lucrările suplimentare şi introducerea valorii actualizate pentru intalaţia de fluide medicale.
Având în vedere cele menţionate mai sus este necesară demararea procedurii de achiziţie prin licitaţie deschisă a lucrărilor suplimentare rezultate în urma aprobării documentaţiei tehnico-economice prin HCL nr. 221 din 30.05.2023 .
Prin realizarea proiectului se urmăreşte atingerea următoarelor obiective specifice:
- reabilitarea, extinderea si dotarea infrastructurii ambulatoriului O.R.L.
- dotarea ambulatoriului O.R.L. cu aparatura medicala de specialitate;
- reorganizarea si imbunatatirea structurii functionale a ambulatoriului O.R.L.
- cresterea calitatii serviciilor medicale oferite în regim ambulatoriu.
Acestea conduc la cresterea accesibilitaţii serviciilor de sanatate pentru populaţia regiunii de Vest.
Documentaţia tehnico-economică la faza DTAC şi PT pentru acest obiectiv de investiţii a fost întocmită de ATELERUL ARHITEXT SRL în baza contractului de proiectare şi execuţie lucrări nr. 252/29.10.2020. În baza acestei documentaţii a fost obţinută autorizaţia de construire nr. 920/15.12.2021.
Lucrările de execuţie sunt în desfăşurare, respectiv s-a dat dat Ordinul de începere nr. 1845/28.02.2022, pentru execuţia lucrărilor în baza Contractului 252/29.10.2020.
Procedura de achiziţie publică pentru lucrările suplimentare contribuie la executarea tuturor lucrărilor prevăzute în proiectul tehnic, respectiv la finalizarea investiţiei şi îndeplinirea obiectivelor acestuia, aşa cum au fost acestea expuse în cererea de finanţare.