2. Lot 2: CONSTRUIRE LOCUINŢE SOCIALE - 96 UNIT. LOC,
Asigurarea dezvoltarii urbane si cresterea calitatii vietii locuitorilor din Orasul Topoloveni prin construirea de locuinte sociale – un numar de 96 unitati locative.
Terenul pe care vor fi executate lucrarile de constructie este situat în zona de sud-vest a
localitaþii Topoloveni, cu acces direct din strada Ion Mihalache (DJ702) si strada Levezilor, la o
alt...
2. Lot 2: CONSTRUIRE LOCUINŢE SOCIALE - 96 UNIT. LOC,
Asigurarea dezvoltarii urbane si cresterea calitatii vietii locuitorilor din Orasul Topoloveni prin construirea de locuinte sociale – un numar de 96 unitati locative.
Terenul pe care vor fi executate lucrarile de constructie este situat în zona de sud-vest a
localitaþii Topoloveni, cu acces direct din strada Ion Mihalache (DJ702) si strada Levezilor, la o
altitudine cuprinsa între 244,5-245,1m, oferind o panorama spectaculoasa catre partea de sud,
implicit catre centrul orasului.
Ansamblul este format din 7 cladiri de tip locuinte colective, dupa cum urmeaza :
- 4 cladiri P+4E cu 15 apartamente (13 cu 2 camere si 2 garsoniere).
- 3 cladiri P+3E cu 12 apartamente (10 cu 2 camere si 2 garsoniere).
ARHITECTURA :
SOLUTII CONSTRUCTIVE SI DE FINISAJ
1. Sistem constructiv
Structura tip cadre – stâlpi, grinzi si planseu din B.A. Fundatii continue si grinzi de fundare din
B.A.,
2. Inchideri exterioare – se vor executa din zidarie din BCA de 30 cm grosime.
Tamplaria exterioara vor fi din profile PVC cu geam termoizolant.
3. Compartimentari interioare – se vor executa din zidarie din BCA de 10 cm grosime,
intr-un strat sau doua (intre apartamente)
4. Finisaje exterioare – Tencuieli decorative, culoare alb-crem. Lambriu din lemn, rezistent la intemperii .
5. Finisaje interioare :
Pardoseli – Gresie in bai si bucatarii, parchet laminat in restul spatiilor.
Pereti – vopsea lavabila si faianta in încaperile umede.
Tavan – vopsea lavabila.
6. Acoperisul si invelitoarea - Acoperis tip sarpanta din lemn, asezat pe placa.
7. Invelitoarea va fi din tabla profilata prevopsita.
STRUCTURA DE REZISTENTA
DESCRIEREA CONSTRUCTIEI
CARACTERISTICI GEOMETRICE ALE CONSTRUCTIEI PROPUSE:
- Regim de inaltime: P+3E; P+4E.
In plan constructia are, la nivelul fundatiilor dimensiunile 27,30x11,90 m.
- Inaltimea parterului este 2,80 m.
- Inaltimea etajului curent este 2,80 m.
- Cota la atic este +12,10 m la P+3E; +14,90 m la P+4E.
CARACTERISTICI ALE STRUCTURII DE REZISTENTA:
- Fundatiile constructiei se vor executa tip retea de grinzi cu sectiunea tip T intors,cu
latimea de 1,3 si 1,4 m.
- Conform studiului geotehnic s-a considerat :
- Adancimea de fundare este de -1.50 m fata de cota terenului natural, ceea ce
reprezinta cota -2,45 fata de cota ±0,00.
- Terenul de fundare va fi alcatuit din argila prafoasa, slab nisipoasa, galbuie.
- Presiunea conventionala s-a considerat Pconv.= 200 kPa.
- Presiunea conventionala de calcul Pconv. Calc.= 185 kPa.
- Structura de rezistenta este alcatuita din cadre de beton armat alcatuite din statlpi
cu sectiunea 30x30, 30x60, 30x120, 30x240 si grinzi cu sectiunea 30x35 si 30x40.
- Planseele la fel din beton armat monolit de 15cm grosime.
- Materiale folosite :
Beton C8/10 – egalizare.
Beton C20/25 – fundatii, elevatii, suport pardoseala.
Beton C25/30 – structura.
Armatura PC52, OB37.
TEHNOLOGIA DE EXECUTIE
Tehnologia de executie este conform tehnologiilor obisnuite de executie si nu necesita
tehnologii noi.
Schimbarea sarpantei nu afecteaza structura de rezistenta existenta.
PROTECTIA MUNCII
Se vor respecta normele si prevederile in vigoare, de protectie a muncii (legile 319/2006,
99/2000, HG971/2006, HG1091/2006, HG1146/2006, HG1425/2006, 300/2006).
MASURI P.S.I.
Pe parcursul lucrarilor se vor respecta normele P.S.I.: legile 481/2004, 307/2006 si ordinul M.A.
I. 163/2007..
1. Lot 1: MODERNIZARE STRADA LIVEZILOR SI STRADA VISARION SACHELARIE,
Prezentul proiect propune modernizarea infrastructurii stradale pe o lungime totala de 1655.30 m, astfel: – Strada Livezilor, L = 819.50 m – Strada Cpt.Visarion Sachelarie, L = 835.80 m.
Strazile ce urmeaza a fi modernizate prin proiect sunt amplasate in intravilanul orasului Topoloveni, pe domeniu public, astfel:
– Strada Livezilor (Tronson cuprins intre Str. Ion Mihalache si Str. V. Sachelarie), L=819.50m
– Strada Cpt.Visarion Sachelarie, L= 835.80 m
Traseu in plan
In plan strazile s-a urmarit mentinerea platformei strazii in limita domeniului public, fara exproprieri. Racordarile in plan ale curbelor vor fi facute cu arce de cerc. Lungimea totala a strazilor este de 1655.30m, impartita astfel:
– Strada Livezilor (Tronson cuprins intre Str. Ion Mihalache si Str.Cpt. V. Sachelarie),L=819.50m
– Strada Cpt.Visarion Sachelarie, L= 835.80m, alcatuit din 2 axe – Axul 1, in lungime de 479.30m, in continuarea strazii Livezilor, si o ramificatie (Axul 2, L=356.50m) in partea stanga, pana la intersectia cu Strada Ion MIhalache.
Profilul Longitudinal
În profil longitudinal linia rosie proiectata urmareste, în principiu, niveleta drumului existent, fiind facute corectii minime ale liniei rosii pentru imbunatatirea scurgerii apelor pluviale si pentru sporirea confortului si sigurantei circulatiei.
Declivitati longitudinale proiectate au valori mici,specifice zonelor de campie, iar racordarile verticale ale declivitatilor au fost facute cu arce de cerc.
Profil transversal tip:
In profil transversal strazile au fost organizate dupa cum urmeaza:
Strada Livezilor
– Latime parte carosabila 3.00m – 3.50m
– Acostament din balast pe partea stanga, 50cm latime
– Rigola carosabila in acostament, pe partea drepta.
– Panta transversala carosabil, aliniament 2.5%, profil panta unica.
Acolo unde limita de proprietate nu a permis realizarea pe partea stanga a acostamentului de 50cm, incadrarea partii carosabile a fost facuta cu borduri din beton cu sectiunea de 10x15cm, montate pe fundatie din beton C16/20.
Strada Cpt. V. Sachelarie
Axul 1
– Latime parte carosabila 3.00m
– Acostament din balast pe partea dreapta, 50 cm latime.
– Rigola carosabila in acostament, pe partea stanga
– Panta transversala carosabil, aliniament 2.5%
Axul 2
– Latime parte carosabila 4.00m
– Acostament din balast pe partea dreapta, 50cm latime
– Rigola carosabila in acostament, pe partea stanga
– Panta transversala carosabil, aliniament 2.5%
Avand in vedere ca strazile au fost amenajate cu o singura banda de circulatie, acolo unde a
fost posibil, s-au prevazut largiri ale partii carosabile, necesare intanlirilor si depasirilor autovehiculelor.Aceste largiri au fost amenajate la intervale si dimensiuni in limita spatiului disponibil, ca o a doua banda de circulatie.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor se va realiza atata in profil longitudinal cat si in profil transversal, catre elementele de scurgere a apelor- santuri si rigole. Continuitatea scurgerii apelor la intersectiile cu drumurile laterale a fost asigurata prin amplasarea de rigole carosabile si podete tubulare cu diametrul de 600mm.
Pentru realizarea lucrarilor de betoane, se va adopta clasa betoanelor in functie de clase de
expunere a fiecarei lucrari in parte, conform prevederilor "Normativului pentru producerea betonului si executarea lucrarilor din beton, beton armat si beton precomprimat Indicativ NE 012/1-2007".
Intersectiile cu drumurile laterale
Intersectiile cu drumurile laterale neamenajate, se vor racorda la noul carosabil proiectat si se
vor amenja pe o lungime corespunzatoare cu aceasi structura aplicata de drumul principal.
Siguranta circulatiei
– Semnalizarea rutiera pe timpul executiei
Semnalizarea punctelor de lucru precum si asigurarea sigurantei circulatiei pe timpul executiei lucrarilor se vor face în conformitate cu "Normele metodologice privind conditiile de închidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie în vederea executarii de lucrari în zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului" – emise de Ministerul de Interne si Ministerul Transporturilor în octombrie 2000 si constau din masuri privind siguranta si controlul circulatiei rutiere prin dirijarea temporara a traficului.
– Semnalizarea rutiera permanenta
Lucrarile de semnalizare verticala se vor face conform SR 1848-1/2011 si constau în montarea
de indicatoare rutiere. Stâlpul de sustinere pentru indicatoarele rutiere, indiferent de înaltimea sa va fi prevazut a se executa dintr-o bucata. Fundatiile care se executa pentru prinderea sistemelor de susþinere a semnalizarii verticale vor fi executate la nivelul partii carosabile, din beton. Indicatoarele rutiere sunt alcatuite din panouri din otel sau aluminiu, protejate împotriva coroziunii, pe faþa carora se aplica folie retro-reflectorizanta din clasa 2 (high intensity grade).
Lucrarile de semnalizare orizontala se vor realiza conform SR 1848-7/2004 si constau in efectuarea marcajelor longitudinale si transversale dupa cum urmeaza:
-marcaje longitudinale – axiale
-marcaje transversale
Scopul lucrarilor de marcaj este de a asigura dirijarea traficului atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte precum si pentru presemnalizarea directiilor de mers sau a unor zone cu character special (poduri, pasaje, zone cu limitare de gabarit etc.).
Calitatea marcajelor
Pentru asigurarea calitatii marcajelor trebuie avute în vedere urmatoarele:
- metodologia de verificare a calitatii conform SR EN 13459 - 1, 2 si 3;
- calitatea vopselei conform fiselor tehnice;
- tipul îmbracamintii rutiere, rugozitatea suprafetei, conditiile locale de mediu;
- proiectul de reglementare a circulatiei prin indicatoare si marcaje rutiere;
- executia premarcajului;
- determinarea dozajului de vopsea proaspata;
- dozajul de microbile si de alte bile de sticla.
Marcajele se verifica din punct de vedere al formei, dimensiunilor, aspectului, gradului de
acoperire si uniformitatii distributiei microbilelor retroreflectorizante.
Pe sectoarele de drum cu ramblee pronuntate, precum si pe rampele podurilor, coronamentele zidurilor si timpanele podetelor se vor monta parapete de siguranta.
Sisteme rutiere
Sistem rutier suplu
– 4 cm strat uzura tip BA 16 rul 50/70 conform AND 605/2016 – SR EN 13108-1.
– 6 cm strat de legatura din BAD22.4 leg 50/70 conform AND 605/2016 – SR EN
13108-1.
– 20 cm strat de baza din piatra sparta.
– 30 cm strat de fundatie din balast.
– 7cm strat izolator din nisip.
Pentru a asigura circulatia/continuitatea strazii Livezilor (strada reabilitata prin proiect), se va realiza reabilitarea podului de la 0+805..