- Verificarea şarpantei din lemn şi a învelitorii existente în vederea efectuării reabilitării lor prin: desfacerea învelitorii din ţigle trase, ţigle solzi (de diferite tipuri şi dimensiuni), a glafurilor şi şorturilor din tablă, a şipcilor deteriorate;
- Înlocuirea elementelor deteriorate din şarpanta de lemn cu elemente de lemn noi, a şipcilor, ţiglelor, a glafurilor şi şorturilor;
- Învelitoarea nouă va fi din ţigle sol...
- Verificarea şarpantei din lemn şi a învelitorii existente în vederea efectuării reabilitării lor prin: desfacerea învelitorii din ţigle trase, ţigle solzi (de diferite tipuri şi dimensiuni), a glafurilor şi şorturilor din tablă, a şipcilor deteriorate;
- Înlocuirea elementelor deteriorate din şarpanta de lemn cu elemente de lemn noi, a şipcilor, ţiglelor, a glafurilor şi şorturilor;
- Învelitoarea nouă va fi din ţigle solzi de calitate adecvată cu importanţa monumentului;
- Elementele din lemn se vor trata ignifug şi antiseptic cu soluţii de ignifugare agrementate, lucrări executate de persoane autorizate pentru astfel de lucrări;
- Crăpăturile existente în elementele de lemn ale şarpantei vor fi închise cu chit special preparat din praf de cretă şi substanţă ignifugă;
- Jgheaburile şi burlanele existente din tablă zincată groasă se vor repara şi se vor menţine în forma actuală;
- Chepengurile de acces din interior în pod vor fi reparate şi se vor monta uşi rezistente la foc EI2- 30C;
- Toate ancadramentele, profilaturile şi ornamentele de pe faţade se vor reface în forma, culoarea şi cu material autentic celor existente;
- Tâmplăria dublă exterioară la ferestre se vor recondiţiona, iar uşile exterioare originale cu multe elemente decorative vor fi restaurate cu mare atenţie;
- Tâmplăria hibridă (uşi şi ferestre) montate pe parcursul anilor, neţinând cont de valoarea de monument a construcţiilor vor fi refăcute în stilul şi maniera celor originale;
- La corpul de legătură se propune acoperirea celor patru căi de evacuare şi scări, cu o structură metalică uşoară şi învelitoare din geam securizat sau prelungirea şarpantei din lemn pe cele două laturi şi învelitoare din ţigle solzi.
Pentru rezolvarea celor două probleme importante, accesul persoanelor cu dizabilităţi şi suplimentarea condiţiilor de evacuare pentru cele trei fluxuri fără acoperire, se propune amplasarea unor scări în trei rampe drepte cu un ascensor hidraulic înglobat şi pasarelă de legătură spre scară de la etajul 1 şi 2 ale corpului B.
Amplasarea corpului nou de scară se propune a se realiza în partea stângă a corpului B, între acesta şi terenul de sport, în spaţiul verde existent.
Pe căile de evacuare spre exterior se vor schimba sensurile de deschidere ale uşilor, toate cu deschiderea spre exterior astfel încât sa respecte normativul P 118 -99.
Pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi se propun următoarele rezolvări:
Corpul A: Se propune un acces din exterior printr-o rampă având panta de 8% şi lăţimea de 1,50 m la nivelul demisolului prin windfangul realizat. La nivelul demisolului se propune o rampa de acces spre grupul sanitar pentru persoanele cu dizabilitati .
Pentru accesul la fiecare nivel al corpului A s-a amplasat în interior un ascensor cu acţionare hidraulică care va îndeplini toate cerinţele tehnice pentru a putea fi utilizat şi de persoanele cu dizabilităţi.
Corpul B : La nivelul demisolului pe capătul din stânga s-au prevăzut o rampa de acces cu panta de 8% şi lăţimea de 1,50 m.
Accesul se realizează la etajele 1 şi 2 ale corpului B din cauza trecerii pe sub pasajul de legătură a unui drum prin care trebuie asigurată intervenţia ISU - SMURD.
Corpul bibliotecă: Pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi s-a prevăzut o rampă de acces cu panta de 8% şi lăţimea de 1,50 m.
VALOAREA ESTIMATA A CONTRACTULUI este de 13.162.674,00 lei fara TVA (cheltuieli pentru investitia de baza: cap. 4.1., 4.3., subcap. 5.1.1.), din care:
- Cheltuielile pentru investitia de baza - 13.119.917,00 lei fara TVA;
- Organizare de santier - 42.757,00 lei fara TVA.
Termenul pana la care se pot solicita clarificari de la autoritatea contractanta este de 10 zile inainte de data depunere a ofertelor.
Termenul pana la care autoritatea contractanta raspunde la solicitarile de clarificari este de 6 zile inainte de data de depunere oferte.