Terenul pe care se urmăreşte realizarea investiţiei este adiacentă cartierului-aşezare rezidenţială Mociur, pe o fostă platformă industrială dezafectată, poziţionată în zona centrală a Reşiţei de aprox. 50 ha. Zona face obiectul unor serii de investiţii ce urmăresc dezvoltarea eficientă şi durabilă a localităţii: extinderea infrastructurii de transport în comun, reabilitarea şi modernizarea fondului locativ existent, reglem...
Terenul pe care se urmăreşte realizarea investiţiei este adiacentă cartierului-aşezare rezidenţială Mociur, pe o fostă platformă industrială dezafectată, poziţionată în zona centrală a Reşiţei de aprox. 50 ha. Zona face obiectul unor serii de investiţii ce urmăresc dezvoltarea eficientă şi durabilă a localităţii: extinderea infrastructurii de transport în comun, reabilitarea şi modernizarea fondului locativ existent, reglementarea urbanistică a zonei în vederea creşterii densităţii locuirii şi crearea unui nou pol rezidenţial al localităţii (în contextul deschiderii oraşului către atragerea tinerilor în mediul urban), planificarea urbană în vederea reconversiei funcţionale a terenurilor construibile ale Reşiţei, construirea unui spital judeţean de urgenţă care să deservească judeţul Caraş-Severin, şi crearea unei grădini urbane-parc ca loc de agrement şi barieră verde accesibilă tuturor reşiţenilor.Dezvoltarea reţelei de infrastructuri de transport rutier reprezintă unul dintre programele prioritare ale Municipiului Reşiţa în vederea atingerii obiectului de dezvoltare comunitară şi conectivitate sporită, fiind un factor principal care influenţează în mod direct dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate.Prin intermediul investiţiei se urmăreşte îmbunătăţirea infrastructurii de transport prin realizarea unei infrastructuri rutiere şi tehnico-edilitară nouă.Faza 1: La ora actuală nu există străzi de legătură între Zona Mociur şi cartierul Govândari şi nici posibilităţi de traversare a râului Bârzava, altele decât Pasajul Triaj (Intim). Podul metalic de cale ferată industrială amplasat în zona UCM OxyGaz, este în prezent dezafectat şi se află într-o stare de degradare avansată, astfel că o intenţie de repunere a acestuia în exploatare ca pod CF sau prin reamenajare ca pod rutier, ar implica un efort financiar deosebit de amplu şi cu o eficienţă absolut discutabilă.În această situaţie pentru crearea unor condiţii de deplasare directă şi facilă, între zonele menţionate, auto, ciclistă şi pietonală, drumul propus va face legătura între bd. Muncii, în apropierea sensului giratoriu Intim, tronsonul de stradă care străbate parcul Intim, si cele două poduri care intersectează râul Bârzava: în zona UCM OxyGaz la km 0+024 şi cel de la km 0+788, de pe platforma industrială Mociur.Faza 2: În cadrul fostei platforme industriale Mociur – UCM Reşiţa, situată în partea centrală a municipiului Reşiţa, se doreşte de către un investitor privat, dezvoltarea unui proiect amplu, cu funcţiune mixtă, care va cuprinde construcţii tip shopping mall, servicii cu funcţiuni de agrement, sport şi turism cu hotel, aqua park destinat agrementului şi activităţilor sportive în interior şi aer liber, clădiri rezidenţiale, precum şi amenajarea de spaţii verzi.Obiectul principal îl reprezintă amenajarea infrastructurii în transport adiacentă dezvoltării urbane de pe platforma Mociur, şi conexiunile acesteia cu reţeaua existentă, fluidizarea traficului în zonă prin modernizarea infrastructurii rutiere şi tehnico-edilitare adiacentă platformei industriale Mociur. Se vor reamenaja, moderniza şi realiza următoarele :- reamenajarea intersecţiei dintre Calea Caransebeşului şi Strada Căminelor, în vederea asigurării fluxurilor de circulaţie în intersecţie după lărgirea Străzii Căminelor la 3 benzi;- modernizarea străzii Căminelor de la 2 benzi de circulaţie la 3 benzi de circulaţie, cu spaţii verzi şi trotuare - realizarea unei străzi noi cu 4 benzi de circulaţie, spaţiu verde median, trotuar şi piste pentru ciclişti- realizarea unui pod peste Pârâul Govândari şi două poduri peste Râul Ţerova