Strada Aleea Valea Rea, strada de categoria a IV-a care face obiectul prezentei documentatii, în lungime totala de 187,00 m, se afla amplasata în partea de nord-vest a comunei Cornu, în satul Cornu de Sus si asigura numai accesele si legaturile locale ale locuitorilor riverani.
În prezent, strada Aleea Valea Rea are o structura rutiera alcatuita din beton de ciment peste care, în anul 2015 s-au asternut doua straturi de mi...
Strada Aleea Valea Rea, strada de categoria a IV-a care face obiectul prezentei documentatii, în lungime totala de 187,00 m, se afla amplasata în partea de nord-vest a comunei Cornu, în satul Cornu de Sus si asigura numai accesele si legaturile locale ale locuitorilor riverani.
În prezent, strada Aleea Valea Rea are o structura rutiera alcatuita din beton de ciment peste care, în anul 2015 s-au asternut doua straturi de mixturi asfaltice pe tronsonul km 0+000,00 - km 0+060,00 si un sistem rutier alcatuit dintr-o împietruire din balast, în grosime de circa 15,00 cm, în stare rea de viabilitate, infestata cu argila, cu denivelari, fagase si gropi pe tronsonul cuprins între km 0+060,00 (km 0+000,00 al proiectului) si km 0+187,00 (km 0+127,00 al proiectului).
Pe tronsonul pietruit preluarea si dirijarea apelor pluviale de pe platforma strazii nu este asigurata, lipsind dispozitivele de colectare, dirijare si evacuare a apelor pluviale (santuri, rigole, etc.). În general, apa pluviala se scurge pe partea carosabila a strazii, producând degradarea acesteia prin antrenarea materialul din împietruire, formându-se fagase si denivelari.
Prezenta lucrare trateaza repararea si asfaltarea strazii Aleea Valea Rea pe o lungime de 127,00 m, între km 0+060,00 (km 0+000,00 din proiect) si km 0+187,00 (km 0+127,00 din proiect si limita ultimelor proprietati).
Sistemul rutier, adoptat constructiv, este urmatorul:
-4,00 cm - strat de uzura din beton asfaltic tip BAPC 16;
-5,00 cm - strat de legatura din binder de pietris concasat tip BADPC 20;
-10,00 cm - strat de baza din macadam;
-15,00cm - strat de fundatie din balast;
Profilul transversal tip, în aliniament, va avea urmatoarea alcatuire:
1,80-3,20 m - parte carosabila (o singura banda de circulatie) încadrata pe partea dreapta de borduri prefabricate din beton 20 cm x 25 cm pe fundatie din beton si pe partea stânga de o rigola carosabila si borduri prefabricate din beton 20 cm x 25 cm pe fundatie din beton;
în profil transversal, partea carosabila a strazii va fi de tip strasina, cu un versant plan cu panta de 2,5 % spre rigola carosabila proiectata.
Preluarea apelor pluviale de pe platforma strazii se va face prin pantele în profil longitudinal si transversal, în lungul bordurilor proiectate si a rigolei carosabile proiectate, iar evacuarea lor se va realiza la teren, în zona de la capatul strazii.
Suprafata ocupata de lucrari se gaseste în intravilanul comunei Cornu si este de circa 500,00 mp;dupa cum urmeaza:
-carosabil strada: =318,00 mp;
-borduri 20 cm x 25 cm: 259,00x0,20 = 51,80 mp;
-rigola carosabila: 129,00x0,70 = 90,30 mp;
TOTAL: =460,10 mp