Suprastructura si infrastructura podului Rache prezinta degradari grave din coroziune, deformatii puternice si deplasari ale tablierului generate de suprasolicitarile din timpul viiturilor care in final au dus la distrugerea partiala a podului.
Se vor demola ambele structuri ale lagaturii pietonale. Lucrarile de demolare se vor executa numai pe baza unui Proiect de demolare avizat de un verificator tehnic atestat.
Descrier...
Suprastructura si infrastructura podului Rache prezinta degradari grave din coroziune, deformatii puternice si deplasari ale tablierului generate de suprasolicitarile din timpul viiturilor care in final au dus la distrugerea partiala a podului.
Se vor demola ambele structuri ale lagaturii pietonale. Lucrarile de demolare se vor executa numai pe baza unui Proiect de demolare avizat de un verificator tehnic atestat.
Descrierea solutiei proiectate:
Schema statica este de grinda simplu rezemata. In profil longitudinal calea pe puntea pietonala este in palier, si prezintă 2 culeei si o pila.
Suprastructura pasarelei noi
Prezintă 2 tabliere simplu rezemate cu deschiderile L1 =19.00 m si L2 = 64.00 m, ambele tabliere avand o structura semicasetata, cu calea pietonala sus, cu platelaj ortotrop. Platelajul pentru circulaţia pietonala va avea o lăţime de 2.0 m, este realizat cu o tola de 10/12 mm grosime rigidizată cu o reţea formata din 3 nervuri interioare si 2 nervuri laterale de tiv care limitează lateral tola platelajului si diafragmele cu goluri care sunt amplasate la distante de 2000 mm/2500 mm. In lung nervurile trec continuu prin degajări speciale practicate in diafragmele transversale.
Inimile semicasetei au inaltime constanta (1600 mm) la ambele tabliere si grosimile lor variaza de la 14 mm la 10 mm (la tablierul L=64.00m) respectiv, de la 12 mm la 10 mm (la tablierul L=19.00m inaltimea lor variaza in lungul tablierului la partea superioara după forma tolei iar la partea inferioara.
Tălpile inferioare ale tablierelori sunt alcătuite din platbenzi suprapuse 400x25 si 350x25/30 la tablierul L=64.00 m, respectiv, din platbenzi in prelungire 400x25 si 400x15 la tablierul L= 19.00 m
Infrastructura pasarelei:
Infrastructura pasarelei este realizată din 2 culeei, şi o pilă, amplasate în albia minoră a râului Prahova. Soluţia de fundare adoptată este una indirectă, pe piloţi foraţi de diametru mare 0=1080 mm.
Racordul cu terasamentele:
Racordul cu terasamentele se face prin intermediul zidurilor întoarse, şi a sfeturilor de con, cu adaptarea lor la terenul natural existent. Sferturile de con se executa din material local.
Calea pe pasarelă:
Calea pe pod este alcătuită din tablierul superior al secţiunii transversale, pe care aşterne o hidroizolaţie de 1 cm grosime din materiale performante. Peste acest strat de hidroizolaţie se aşterne o umplutură din asfalt, cu grosime variabilă de la 7 cm în ax, până la 4 cm la extremităţile căii pietonale.
Rampele de acces la calea pietonală a punţii:
Rampele de acces la calea pietonală sunt alcătuite din umplutură din material local, şi păstrează în plan traseul existent, iar în plan vertical, cu racordare la calea existentă. Pe traseul existent de acces la calea pietonală a punţii se găsesc, 2 blocuri de ancoraj, blocuri care se vor demola până la nivelul cotei aleei pietonale.
Lucrări in albia râului Prahova:
Pentru asigurarea unei protecţii suplimentare în timpul execuţiei lucrărilor la infrastructură, cât şi pe perioada amplasării pe reazeme a tablierelor metalice, în documentaţie se prevăd lucrări pentru devierea provizorie a apelor prin realizarea unor şenale de maxim 0,50 m înălţime, pentru canalizarea apelor mici în afara frontului de lucru. La terminarea lucrărilor se vor executa lucrări de aducere şi refacrea a profilului iniţial al secţiunii afectate.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 10 zile.
Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 6 zile de data limita de depunere a ofertelor.