In cadrul proiectului se va realiza un trotuar nou pe ambele parti ale drumului comunal DC14, pe o lungime de cca. 1180m. Odata cu realizarea trotuarelor se va asigura interveni asupra acostamentelor DC 14, in vederea asigurarii unei platforme de 7.00m, corespunzatoare clasei tehnice V a drumului. Deasemenea se va asigura si scurgerea apelor prin refacerea integrala a santurilor si podetelor.
Caracteristiti tehnice general...
In cadrul proiectului se va realiza un trotuar nou pe ambele parti ale drumului comunal DC14, pe o lungime de cca. 1180m. Odata cu realizarea trotuarelor se va asigura interveni asupra acostamentelor DC 14, in vederea asigurarii unei platforme de 7.00m, corespunzatoare clasei tehnice V a drumului. Deasemenea se va asigura si scurgerea apelor prin refacerea integrala a santurilor si podetelor.
Caracteristiti tehnice generale:
– Lungime traseu trotuare : 1180m, pe ambele parti ale DC 14
– Latime trotuare proiectate: 1.00m
– Amenajare accesuri la proprietate: minim 5m latime.
– Structura trotuare si accessuri cu pavaje prefabricate
– Santuri si rigole carosabile din beton
– Podete tubulare Di=500mm.
Varianta constructivă de realizare a investiţiei LUCRARI DE AMENAJARE TROTUARE, AMENAJARE ACOSTAMENTE, ACCESURI LA PROPRIETATE SI SCURGEREA APELOR
1. REALIZARE PODETE DE ACCES LA PROPRIETATE.
Podetele tubulare vor avea urmatoarele caracteristici:
• Fundatie din beton Clasa C16/20, pe un strat din balast
• Tuburi prefabricate din beton, tip Premo, cu diametrul de 500mm.
• Timpane monolite din beton armat C30/37, pe fundatie din beton C16/20, la ambele capete;
2. LUCRARI DE AMENAJARE SANTURI si RIGOLE
Santurile din beton se vor amplasa la marginea platformei DC 14 si vor fi realizate din beton clasa C30/37, turnat monolit pe un strat din nisip de 5cm grosime. Santurile vor avea o adancime de minim 50cm, cu o a panta taluzului de 1:1 dinspre platforma strazii şi 1:1 spre exterior.
Continuitatea santurilor in dreptul acceselor la propriatati si la intersectiile cu drumurile laterale va fi asigurata prin realizarea unor podete tubulare.
Continuitatea santurilor de beton pe zona de descarcare se va realiza prin amenajarea unor santuri de pamant.
Santurile de pamant vor avea o adancime de minim 50cm, cu o a panta taluzului de 1:1.
Pe zona km 1+098 - km 1+144, pe partea dreapta a DC 14 se va realiza o rigola carosabila ranforsata, iar trotuarul va fi amplasat la partea superioara a rigolei. Pe coronamentul rigolei va fi prevazut un parapet de protectie pietonal.
Se vor realiza rosturi transversale de dilatatie si de contact.
3. AMENAJARE ACOSTAMENTE
Acostamentele amenajate cu beton au o latime cuprinsa intre 0.50 – 1.00m, asigurand o platforma de 7m latime, corespunzatoare unui drum comunal de clasa tehnica V. Astfel, dupa decaparea umplutirii existente pe zona acostamentelor se va realiza un strat de fundatie din balast de 25cm grosime, peste care se va asterne un strat de nisip pilonat de 5cm grosime si un strat din beton C30/37, in grosime de 10cm.
Acostamentele vor fi realizate cu o panta transversala de 4%, catre santurile proiectate. Se vor realiza rosturi transversale de dilatatie si de contact.
4. AMENAJARE TROTUARE
• Structuri pentru trotuare (solutia 1-din documentatia DALI si Expertiza Tehnica) :
– 6cm pavele prefabricate din beton
– 3cm mortar de ciment
– 10cm strat din beton C16/20
– 15cm strat de fundatie din balast
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 10 zile.
Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 6 zile de data limita de depunere a ofertelor.