Obiectivele analizate si supuse prezentei documentatii sunt: DC TRONSON 1 – 2368 m; DC TRONSON 2 – 2532 m si DC TRONSON 3 – 1234 m.
In urma investigatiilor efectuate, s-au constatat urmatoarele defecte si degradari:
Starea de viabilitate existenta este total necorespunzatoare pentru desfasurarea circulatiei rutiere in conditii de siguranta, strazile analizate avand defecte ale suprafetei de rulare si ale complexului rutie...
Obiectivele analizate si supuse prezentei documentatii sunt: DC TRONSON 1 – 2368 m; DC TRONSON 2 – 2532 m si DC TRONSON 3 – 1234 m.
In urma investigatiilor efectuate, s-au constatat urmatoarele defecte si degradari:
Starea de viabilitate existenta este total necorespunzatoare pentru desfasurarea circulatiei rutiere in conditii de siguranta, strazile analizate avand defecte ale suprafetei de rulare si ale complexului rutier, imbracamintea rutiera existenta nefiind conforma cu cerintele actuale de securitate si confort;
Dispozitivele de colectare si evacuare a apelor pluviale colectate, fie lipsesc, fie sunt intr-o stare tehnica necorespunzatoare, astfel incat apele pluviale nu pot fi colectate si evacuate din zona drumuriloe, acestea avand posibilitatea de a stagna in zona amprizei drumurilor;
Planeitatea suprafetei de rulare este necorespunzatoare datorita lipsei unei imbracaminti rutiere moderne, aceasta ducand la accelerari si franari cu frecventa mai mare, la zgomot, vibratii si praf.
Partea carosabila a drumurilor prezinta defecte si degradari specifice drumurilr pietruite si partial pietruite, degradari reprezentate de gropi, denivelari, fagas. Aceste defectiuni impiedica desfasurarea normala a circulatiei rutiere si genereaza praf pe timp de uscat si noroi, respectiv imposibilitatea de circulatie a autovehiculelor in perioada umeda;
In profil transversal, drumurile prezinta iregularitati si deformari, pantele transversale nu sunt asigurate, astfel scurgerea apelor pluviale de pe partea carosabila este imposibil de efectuat sau greu realizabila, fapt ce conduce la degradari ale suprafetei de rulare;
Caracteristicile tehnice actuale ale drumurilor, respectiv pante longitudinale, pante transversale, elemente de colectare a apelor pluviale nu respecta normativele si standardele romanesti aflate in vigoare.
Avand in vedere devizul general, elaborat de catre proiectantul de specialitate, la faza PT, pretul maxim pentru executarea acestor lucrari este de 7.013.113,74 lei fara TVA, si cuprinde:
• Valoarea lucrarilor - conform Hotararii 907/2016 privind aprobarea continutului - cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap:
4.1 – Construcţii şi instalaţii – 6.964.363,20 lei fara TVA
4.1.1 – Pentru care exista standard de cost – 5.977.207,31 lei fara TVA
4.1.2 – Pentru care nu exista standard de cost – 987.155,89 lei fara TVA
5.1 – Organizare de santier – 48.750,54 lei fara TVA
5.1.1. Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier 48.750,54 lei fara TVA
Valoarea de 7.013.113,74 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire).
Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.
In devizul general al obiectivului de investitii nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".
Valoarea estimată a contractului de achiziţie este egală cu cea prevăzută în cadrul programului achiziţiilor aferent proiectului.
Facem mentiunea că aceasta achizitie este cuprinsa în Programul anual al achiziţiilor publice pe anul 2023.
Indicatorii tehnico-econimici ai obiectivului " MODERNIZARE SI REABILITARE DRUM COMUNAL – TRONSONUL 1,2 SI 3, IN COMUNA JEGALIA, JUDETUL CALARASI" au fost aprobati prin H.C.L. Nr. 14/31.01.2023.