EXECUTIE LUCRARI PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTITIE “MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL ÎN COMUNA JEGĂLIA, JUDEŢUL CĂLĂRAŞI"
Drumurile sunt amplasate în comuna Jegălia localităţile Jegălia, Iezeru, Gâldau, judeţul Călăraşi. Comuna se află la aproximativ jumătatea drumului dintre Călăraşi şi Feteşti şi este străbătută de drumul national DN3B, care leagă cele două oraşe. Localitatea Jegalia este situata la aproximativ jumatate...
EXECUTIE LUCRARI PENTRU OBIECTIVUL DE INVESTITIE “MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL ÎN COMUNA JEGĂLIA, JUDEŢUL CĂLĂRAŞI"
Drumurile sunt amplasate în comuna Jegălia localităţile Jegălia, Iezeru, Gâldau, judeţul Călăraşi. Comuna se află la aproximativ jumătatea drumului dintre Călăraşi şi Feteşti şi este străbătută de drumul national DN3B, care leagă cele două oraşe. Localitatea Jegalia este situata la aproximativ jumatatea drumului dintre Calarasi si Fetesti, comuna care pe langa Jegalia propriu-zisa, inglobeaza si satul Iezeru, fost Beilic - la vest, precum şi satul Gâldău - la est. Satele Jegălia şi Iezeru sunt despartite de un iaz (de aici si numele unuia) peste care e asternut un pod. Satul Gâldău este despărţit de Jegălia de o luncă, pe o distanţă de aproximativ 1 km. Spre sud de comuna Jegălia, la aproape un kilometru departare curge Braţul Borcea cum este denumit de localnici, braţ al Dunarii (intre Borcea si Dunarea Veche, cum mai este denumit al doilea brat).
Prin Proiect se doreste modernizarea strazilor:
Strada Zăvoiului - 246,00 m; Strada Răsăritului - 191,00 m; Strada Băcăniei - 289,00 m; Strada Progresului - 872,00 m; Strada Lacului - 315,00 m; Strada Transformatorului - 92,00 m; Strada Industriei - 289,00 m; Strada Crângului - 240,00 m; Strada Stadionului - 397,00 m; Strada Bujorului - 287,00 m; Strada Nufărului - 173,00 m; Strada Meşteşugarilor - 222,00 m; Strada Sulfinei - 156,00 m; Strada Magnoliei - 159,00 m; Strada Arţarului - 221,00 m; Strada Margaretelor - 226,00 m; Strada Narciselor - 226,00 m; Strada Lujerului - 254,00 m; Strada Viilor - 97,00 m; Strada Frasinului - 265,00 m; Strada Bradului - 226,00 m; Strada Fagului - 192,00 m; Strada Mecanizatorului - 1.224,00 m; Strada Alunului - 235,00 m; Strada Pinului - 86,00 m; Strada Toamnei - 108,00 m; Strada Plevna - 177,00 m; Strada Caisilor - 240,00 m; Strada Carpenului - 176,00 m => 7.881,00 m
LOCALITATEA JEGĂLIA:
Strada Zăvoiului, Strada Răsăritului, Strada Băcăniei, Strada Progresului, Strada Lacului, Strada Transformatorului, Strada Industriei, Strada Crângului.
LOCALITATEA IEZERU:
Strada Stadionului, Strada Bujorului, Strada Nufărului, Strada Meşteşugarilor, Strada Sufinei, Strada Magnoliei, Strada Arţarului, Strada Margareteleor, Strada Narciselor, Strada Lujerului, Strada Viilor.
LOCALITATEA GÂLDĂU:
Strada Frasinului, Strada Bradului, Strada Fagului, Strada Mecanizatorului, Strada Alunului, Strada Pinului, Strada Toamnei, Strada Plevna, Strada Caişilor, Strada Carpenului.
Asupra drumurilor aferente prezentei proceduri, s-au constatat următoarele defecte şi degradări:
Starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă, străzile analizate având defecte ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier, îmbrăcămintea rutieră existentă nefiind conformă cu cerinţelor actuale de securitate şi confort;
Dispozitivele de colectare şi evacuare a apelor pluviale colectate, fie lipsesc, fie sunt într-o stare tehnică necorespunzătoare, astfel încât apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate din zona drumurilor, acestea având posibilitatea de a stagna în zona amprizei drumurilor;
Planeitatea suprafeţei de rulare este necorespunzătoare datorită lipsei unei imbrăcăminţi rutiere moderne, aceasta ducând la accelerări şi frânări cu frecvenţă mai mare, la zgomot, vibraţii şi praf;
Partea carosabilă a drumurilor prezintă defecte şi degradări specifice drumurilor pietruite şi parţial pietruite, degradări reprezentate de gropi, denivelări, făgaşe. Aceste defecţiuni împiedică desfăşurarea normală a circulaţiei rutiere şi generează praf pe timp uscat şi noroi, respectiv imposibilitatea de circulaţie a autovehiculelor în perioada umedă;
În profil transversal, drumurile prezintă iregularităţi şi deformări, pantele transversale nu sunt asigurate, astfel scurgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă este imposibil de efectuat sau greu realizabilă, fapt ce conduce la degradări ale suprafeţei de rulare;
Caracteristicile tehnice actuale ale drumurilor, respectiv pante longitudinale, pante transversale, elemente de colectare a apelor pluviale nu respectă normativele şi standardele româneşti aflate în vigoare.
Soluţia adoptată pentru realizarea documentaţiei tehnice de modernizare a drumurilor din comuna Jegălia, judeţul Călăraşi, a urmărit adoptarea următoarei soluţii tehnice, astfel:
Sistemul rutier a fost adoptat respectând normativul "Mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în operă" indicativ AND 605-2014, STAS 6400-84 – “Straturi de bază şi de fundaţie. Condiţii tehnice generale de calitate", SR EN 13108 – 1 – “Mixturi asfaltice. Specificaţii pentru materiale. Partea 1: Beton asfaltic". STAS 6400-84 – “Straturi de bază şi de fundaţie. Condiţii tehnice generale de calitate" şi dimensionat conform normativului pentru dimensionarea sistemelor rutiere suple şi semirigide (metoda analitică), indicativ PD 177-2001.
Sistemul rutier predominant adoptat pentru străzile studiate, are următoarea structură:
• Strat de uzură din BA16 în grosime de 4 cm;
• Strat de legătură din BADPC 22,4 în grosime de 6 cm;
• Strat de bază din piatră spartă în grosime de 12 cm;
• Strat de fundaţie din balast în grosime de 15 cm;
• Strat de formă din balast în grosime de 10 cm.
Profilele transversale sunt adoptate conform clasei tehnice a străzii [V] – drumuri comunale, conform STAS 2900 – 89 privind lăţimea drumurilor, Ordinului nr. 1296/2017 privind “Norme tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor", Ordinului nr. 1295/2017 – ordin pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, Ordinului nr. 50/1998 – Norme tehnice privind proiectarea străzilor în localităţile rurale.
Semnalizarea rutieră verticală şi orizontală este adoptată conform normativelor SR 1848-7 – “Semnalizare rutieră. Marcaje rutiere", SR 1848/1/2/3 – "Semnalizare rutieră. Indicatoare şi mijloace rutiere".
Elemente pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale
În funcţie de specificul, necesităţile şi caracteristicile tehnice adoptate pentru fiecare stradă în parte, elementele pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale vor fi constituite din rigole neprotejate, rigole triunghiulare protejate, acostamente din balast, acostamente consolidate cu elementul rigolei protejate, rigole carosabile amplasate transversal sau longitudinal drumurilor analizate, precum şi camere de cădere, amplasate stânga sau dreapta, în funcţie de necesitate.
Se va asigura racordarea elementelor de scurgere a apelor pluviale atât transversale, cât şi laterale astfel încât să nu fie împiedicată scurgerea apelor colectate.
Amplasamentul:
Drumurile analizate în documentaţia tehnico-economică sunt amplasate în COMUNA JEGĂLIA localităţile JEGĂLIA, IEZERU, GÂLDAU, JUDEŢUL CĂLĂRAŞI.
Avand in vedere devizul general, elaborat de catre proiectantul de specialitate, la faza PT, pretul maxim pentru executarea acestor lucrari este de 10.473.826,78 lei fara TVA, si cuprinde valoarea:
cap. 4.1. Constuctii si instalatii – subcap. 4.1.1 Modernizare drumuri de interes local in comuna Jegalia – 10.442.499,28 lei fara TVA
cap. 5.1. Organizare de santier - subcap.5.1.1. Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier 31.327,50 lei fara TVA
Valoarea de 10.473.826,78 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire).
Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.
In devizul general al obiectivului de investitii nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".
Valoarea estimată a contractului de achiziţie este egală cu cea prevăzută în cadrul programului achiziţiilor aferent proiectului.
Facem mentiunea că aceasta achzitie este cuprinsa în Programul anual al achiziţiilor publice pe anul 2022, la pozitia nr. 1.
Indicatorii tehnico-econimici ai obiectivului "MODERNIZARE DRUMURI DE INTERES LOCAL ÎN COMUNA JEGĂLIA, JUDEŢUL CĂLĂRAŞI", au fost aprobati prin H.C.L. nr. 70/11.10.2021.