Comuna Maneciu detine o retea intinsa de drumuri de interes local care asigura legatura cu obiectivele administrative, sociale, culturale si economice din comuna. O parte dintre aceste drumuri sunt pietruite sau din pamant, iar unele dintre acestea fac obiectul mondernizarii prin prezenta documentatie tehnica. Aceste drumuri nemodernizate reprezinta un factor poluant important, atat pentru localnicii care au casele de-o par...
Comuna Maneciu detine o retea intinsa de drumuri de interes local care asigura legatura cu obiectivele administrative, sociale, culturale si economice din comuna. O parte dintre aceste drumuri sunt pietruite sau din pamant, iar unele dintre acestea fac obiectul mondernizarii prin prezenta documentatie tehnica. Aceste drumuri nemodernizate reprezinta un factor poluant important, atat pentru localnicii care au casele de-o parte si de alta a acestora cat si pentru mediu, prin praful generat la trecerea diverselor mijloace de transport sau din cauza vantului. Lipsa unei structuri rutiere corespunzatoare care sa permita o circulatie in siguranta si confort conduce la afectarea factorilor de mediu printr-un consum ridicat de carburanti si implicit prin producerea de noxe, praf, zgomot, etc. Astfel, necesitatea lucrarilor propuse in prezentul proiect este in primul rand argumentata de starea fizica a drumurilor raportata la conditiile generale de circulatie actuale si de perspectiva.
Drumurile propuse a fi modernizate prin prezentul proiect sunt drumuri existente din balast sau pamant, aflate in domeniul public al comunei Maneciu cu destinatia de cai de comunicatii. Drumurile au o parte carosabila cu o latime cuprinsa intre 2.40 m – 3.50 m incadrata de acostamente cu latime variabila. Drumurile nu sunt incadrate de bordure din beton sau trotuare si sunt marginite de proprietati particulare.
Aceste drumuri sunt strazi de categoria a IV-a de folosinta locala, fiind incadrate in categoria drumurilor de clasa tehnica V cu o banda de circulatie. Drumurile se incadreaza in clasa de trafic foarte redus, alcatuit in principal din turisme, biciclete, dar si ocazional vehicule de marfa si utilitare, iar categoria de importanta este “C" constructii de importanta normala, conform HGR nr. 261/94. Drumurile strabat zone locuite, sunt realizate la nivelul terenului, structura rutiera fiind alcatuita dintr-o impietruire din balast in amestec cu piatra sparta si cu nisip in grosime de 20- 30 cm pe strat de argila cafenie, plastic-vartoasa.
Acostamentele sunt de pamant si au o latime variabila sau, pe anumite sectoare, au disparut complet sub actiunea apei. Santurile sunt insuficient amenajate, partial colmatate, iar descarcarea se face uneori, pe partea carosabila a drumului. Lipsa santurilor de preluare a apelor pluviale a condus la degradarea pietruirii existente si colmatarea acesteia cu pamant. Pe drumurile studiate, panta nu este asigurata in profil transversal, nepermitand scurgerea apelor de pe partea carosabila, fapt ce conduce la baltirea ei si implicit la degradarea sistemului rutier existent. Partea carosabila prezinta o serie de defectiuni locale specifice drumurilor nemodernizate de tip gropi, denivelari si fagase ceea ce impiedica desfasurarea normala a circulatiei.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data-limită de depunere a ofertelor: 12 zile. Termenul limita in care autoritatea contractanta va raspunde în mod clar şicomplet tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare, in a 7- a zi inainte determenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor, in conformitate cu prevederile art. 160 alin.(1) si (2), ale art. 161, coroborate cu prevederile art. 3 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 98/2016, cumodificarile si completarile ulterioare.