Elaboratorul Elaboratorul Proiectului Tehnic - SC CONPROIECT AKY SRL IASI
In urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase produse in perioada 31.05.2019 – 03.06.2019 si in data de 17.06.2019 in comuna Tatarusi, judetul Iasi, drumuri comunale in lungime totala de 5.109,00 ml au fost afectate de precipitatii abundente si scurgeri de pe versanti, producand deteriorarea sectiunii drumului, dislocarea stratului de balast si...
Elaboratorul Elaboratorul Proiectului Tehnic - SC CONPROIECT AKY SRL IASI
In urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase produse in perioada 31.05.2019 – 03.06.2019 si in data de 17.06.2019 in comuna Tatarusi, judetul Iasi, drumuri comunale in lungime totala de 5.109,00 ml au fost afectate de precipitatii abundente si scurgeri de pe versanti, producand deteriorarea sectiunii drumului, dislocarea stratului de balast si antrenarea acestuia catre rigole si zonele joase, cu depuneri de aluviuni de pe versanti.
Nu este asigurata o latime corespunzatoare a platformei drumurilor, care sa permita accesul echipajelor speciale de interventie (pompieri, smurd, politie, etc.);
Lipsa unui sistem rutier si de evacuare a apelor pluviale corespunzator face ca in perioadele cu precipitatii, o parte din materialul pietros existent pe platforma drumurilor sa fie transportat de ape catre santurile betonate ale drumurilor modernizate din zona, provocand colmatari si blocand evacuarea apelor colectate de pe platforma drumurilor modernizate.
Raportat la cantitatea de precipitatii, sunt perioade cand apele pluviale de pe platforma drumurilor existente patrund in gospodariile riveranilor.
Caracteristicile principale ale constructiei
• Clasa tehnica a drumurilor V, conform Ordin MT 1295/2017;
• Categoria de importanta "C" ,conform HG 766/1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
• Clasa de importanta: a III-a conform P100/2013;
• Categoria functionala: drumuri comunale/locale;
• Viteza de proiectare 40 km /h, conform ordin M.T 1296/2017;
• Lungimea totala a tronsoanelor de drum: 5109ml
• Traseul in plan s-a proiectat tinandu-se cont de :
-amenajarea curbelor conform STAS 863 si 10144/3;
-traficul actual si de perspectiva;
-posibilitatea de intretinere a drumurilor comunale;
-limitele de proprietate.
• Profilul longitudinal proiectat urmareste configuratia actuala a tronsoanelor de drum si sistematizarea pe verticala a zonei. In general linia rosie proiectata respecta linia terenului existent, realizandu-se corectiile necesare in profil pentru evacuarea rapida a apelor pluviale;
• Profilul transversal tip:
-latimea platformei: 4.00m ÷ 5.00m;
-latimea partii carosabile in aliniament: 3.0m ÷ 4.0m;
-acostamente: 2x0.25m ÷ 0.5m.
ACCESE LA PROPIETATI
Pentru asigurarea accesului auto si pietonal la proprietati, se vor executa traversari peste rigolele din beton in dreptul proprietatilor, din placi de beton in lungime de 5.00m/buc., cofrate, armate cu plasa sudata Ø4mm/100x100, betonate cu beton tip C30/37 in situ. In cazul rigolelor de acostament, accesul la proprietati va si asigurat prin reducerea inaltimii ciocului la rigole, la 5cm.