Modernizarea drumurilor locale din comuna Maneciu ce fac obiectul prezentei documentatii va consta in realizarea unui sistem rutier flexibil (suplu) pe un numar de 22 drumuri de interes local in satele Maneciu Pamanteni, Maneciu Ungureni, Costeni, Gheaba, Facaieni si Cheia, precum si realizarea unor sisteme de colectare si evacuare a apelor pluviale pe drumurile a caror configuratie a terenului permite realizarea acestor si...
Modernizarea drumurilor locale din comuna Maneciu ce fac obiectul prezentei documentatii va consta in realizarea unui sistem rutier flexibil (suplu) pe un numar de 22 drumuri de interes local in satele Maneciu Pamanteni, Maneciu Ungureni, Costeni, Gheaba, Facaieni si Cheia, precum si realizarea unor sisteme de colectare si evacuare a apelor pluviale pe drumurile a caror configuratie a terenului permite realizarea acestor sisteme.
- Sat Maneciu Pamanteni (15 drumuri): DC 158 – lungime = 505,75 m; DS 1008 – lungime = 500,66 m; DS 2416 - lungime = 203,81 m; DS 1001 – lungime = 260,08 m; DS 268 - lungime = 400,97 m; DS 588 - lungime = 702,23 m; DS 1002 - lungime = 105,18 m; DS 1003 - lungime = 663,84 m; DS 1004 - lungime = 803,03 m; DS 411 – lungime – 386,72 m; DS 2303 - lungime = 457,60 m; DS 1266 - lungime = 202,69 m; DS 1265 - lungime = 321,26 m; DS 2219 - lungime = 62,85 m; DS 1193 - lungime = 115,52 m Lungime totala drumuri sat Maneciu Pamanteni: L = 5 692,24 m
- Sat Maneciu Ungureni (1 drum): DS 4991 - lungime = 592,57 m;
- Sat Facaieni (1 drum): DS 4631 - lungime = 204,21 m;
- Sat Gheaba (1 drum): DS 3580 - lungime = 204,28 m;
- Sat Costeni (3 drumuri): DC 158 - lungime = 1203,27 m; DS 2000 - lungime = 548,06 m; DS 2006 – lungime = 186,20 m; Lungime totala drumuri sat Costeni : L = 1.937,54 m;
- Sat Cheia (1 drum): DS 401 - lungime = 1.217,36 ml;
TOTAL : 22 drumuri de interes local propuse spre modernizare in Comuna Maneciu, Judetul Prahova. Lungime totala a drumurilor spre modernizarea in Comuna Maneciu: Lungime – 9.848,21 m.
Obiectivul general al proiectului il reprezinta modernizarea drumurilor locale in vederea cresterii gradului de siguranta a circulatiei, reducerii timpului de calatorie prin fluidizarea traficului, reducerii poluarii aerului in zona tinta, reducerii consumului de carburanti auto, toate acestea avand un rol important in dezvoltarea economico - sociala a regiunii.
Proiectul de investitii (prin obiectivul propus), va conduce la:
- desfasurarea traficului in conditii de siguranta si control;
- conduce la imbunatatirea accesibilitatii zonei si mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor;
- economisirea de energie si timp;
- inlaturarea sau prevenirea aparitiei restrictiilor de circulatie;
- facilitarea accesului in regiune in conditii normale de confort si de securitate;
- aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzatori categoriei drumului, asigurandu-se astfel conditii bune de siguranta in circulatia auto;
- asigurarea unor conditii optime de siguranta si confort in circulatia auto;
- asigurarea scurgerii apelor pluviale in lungul drumului, in conditii cat mai bune.
Grupul tinta al proiectului este format din totalitatea participantilor la trafic ce vor beneficia de rezultatele proiectului: fluidizarea traficului, cresterea sigurantei in transport, reducerea poluarii aerului, reducerea consumului de carburanti auto, reducerea timpului de calatorie.
Necesitatea lucrarilor propuse in prezentul proiect este in primul rand argumentata de starea fizica a drumurilor raportata la conditiile generale de circulatie actuale si de perspectiva. Obiectivul general al proiectului consta in imbunatatirea calitatii vietii pentru locuitorii comunei Maneciu. Acest obiectiv va fi atins prin:
- imbunatatirea calitatii infrastructurii rutiere fizice de baza, care influenteaza in mod direct dezvoltarea activitatilor sociale si economice si implicit, crearea de noi oportunitati ocupationale;
- imbunatatirea calitatii vietii prin diminuarea poluarii (in special poluarea aerului si poluarea fonica), in prezent afectata sever de praful ce se ridica in aer sub actiunea traficului rutier;
- cresterea atractivitatii zonei, atat din punct de vedere turistic cat si economic.
Obiectivul specific preconizat a fi atins prin realizarea investitiei publice propuse este de modernizare a anumitor drumuri existente din balast, modernizare prin care se doreste aducerea structurii rutiere la parametrii tehnici corespunzatori categoriei drumului, fapt prin care se va asigura fluenta si siguranta rutiera, ceea ce va conduce la ridicarea confortului utilizatorilor. Proiectul arecaobiect principal imbunatatirea infrastructurii de transport local pe traseul acestor drumuri, facilitand astfel mobilitatea populatiei si a bunurilor. Avand in vedere cele mentionate anterior, reiese necesitatea realizarii lucrarilor cuprinse in cadrul acestui proiect, lucrari care sa ofere confort si siguranta in exploatare.
Avand in vedere documentatia tehnica, elaborata de catre proiectantul de specialitate, la faza PT, valoarea maxim estimata pentru executarea acestor lucrari este de 13.049.843,50 fara TVA, si cuprinde:
Valoarea lucrarilor - conform Hotararii 907/2016 privind aprobarea continutului - cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap:
4.1 Constructii si instalatii – 12.984.918,91 lei fara TVA
4.1.1 – Pentru care exista standard de cost – 10.223.548,91 lei fara TVA
4.1.2 – Pentru care nu exista standard de cost – 2.761.370,00 lei fara TVA
5.1 – Organizare de santier – 64.924,59 lei fara TVA
5.1.1 – Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier – 64.924,59 lei fara TVA
Valoarea de 13.049.843,50 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire). Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.
In documentatia tehnica, elaborata de catre proiectantul de specialitate, la faza PT nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".
Valoarea estimată a contractului de achiziţie este egală cu cea prevăzută în cadrul programului achiziţiilor aferent proiectului.
Facem mentiunea că aceasta achzitie este cuprinsa în Programul anual al achiziţiilor publice pe anul 2023.
Indicatorii tehnico-econimici ai obiectivului "Asfaltare si modernizare drumuri comunale in Comuna Maneciu, Judetul Prahova" au fost aprobati prin H.C.L. Nr. 3/25.01.2023