Obiectivul de investiţii propus, respectiv " Construire traseu de piste pentru biciclete in comuna Olteni, judetul Teleorman“, susţine crearea unui cadru pentru mobilitate urbană durabilă şi o transformare durabilă rurală prin utilizarea soluţiilor verzi la nivelul UAT-uIui iar contextul participarii la apelul de proiecte din Planul National de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), COMPONENTA 10 - Asigurarea infrastructurii pentr...
Obiectivul de investiţii propus, respectiv " Construire traseu de piste pentru biciclete in comuna Olteni, judetul Teleorman“, susţine crearea unui cadru pentru mobilitate urbană durabilă şi o transformare durabilă rurală prin utilizarea soluţiilor verzi la nivelul UAT-uIui iar contextul participarii la apelul de proiecte din Planul National de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), COMPONENTA 10 - Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – piste pentru biciclete (I1.4) , reprezintă oportunitatea imediată şi sigură de a realiza obiectivele propuse. Se creaza o pista de biciclete cu o lungime de 3,10 Km cu doua benzi de cate 1 m latime, alaturate, pista care conecteaza puncte de interes local si Centrul administrativ al Comunei Olteni.
Prezenta documentatie trateaza lucrarile de realizare a transportului alternativ in comuna Olteni prin construirea de piste de Bicicleta conform planului de situatie.
Lucrările care fac obiectul proiectului se încadrează în categoria "C"- lucrări de importanţă normală, determinate conform HG 766/21.11.1997, HG 675/03.07.2002 şi "Metodologia de stabilire a condiţiile respectării normelor şi standardelor Uniunii Europene, în conformitate cu H.G. 766/1997 şi cu Legea 10/1995.
Conform STAS 10144 – 1 – 90 – Strazi, profiluri transversale, strazile pe care se doreste realizarea pistelor de bicicleta se incadreaza la categoria de strazi principale din localitatile rurale.
Documentatia care se va elabora va respecta conditiile de implementare ale programului de finantare. De asemenea, în Caietul de Sarcini al achiziţiei publice se va specifica respectarea principiilor privind dezvoltarea durabilă, protecţia mediului, egalitatea de şanse, de gen, nediscriminarea, accesibilitatea. În plus, proiectul elaborat precum şi faza de executie vor respecta principiul "Do No Significant Harm" (DNSH).
Infrastructura va fi realizată conform prevederilor Ghidului privind infrastructura pentru biciclete care prevede cerinţele generale de calitate a infrastructurii pentru biciclete şi trotinete electrice – trasee, parcaje – în vederea asigurării viabilităţii acesteia.
Investiţia se va alinia în mod obligatoriu cu Strategia de Dezvoltare Locală şi Plan de Urbanism General aprobate.
Planul de situatie:
In plan, traseul pistelor de biciclete este alcatuit din aliniamente racordate cu raze simple, ce urmaresc pe cat posibil actualul traseu al drumurilor alaturate, dar cu corectarea elementelor geometrice, acolo unde situatia permite.
Inadvertentele dintre elementele geometrice ale traseului si prevederile STAS 863 – 85 se daoreaza faptului ca pistele de bicicleta propuse nu pot depasi actualul amplasament ci trebuiesc proiectate intre limitele de proprietate.
Tabel cu tronsoanele pentru realizarea pistelor de bicicleta:
NR. CRT. DENUMIRE STRADA LUNGIME PROIECT
1 TRONSON 1 1475,00
2 TRONSON 2 1145,00
3 TRONSON3 480,00
TOTAL 3.100,00
Profilul longitudinal:
In lung, pistele de bicicleta au fost proiectate la nivelul terenului actual pentru a evita lucrarile costisitoare de terasamente in cazul racordarilor cu strazile intersectate, precum si accesele la proprietati.
Elementele profilului longitudinal existent au fost curectate, pe cat posibil, dar fara sa fie nevoie de miscari de terasamente mari ce pot afecta constructiile din jur, sau accesele la proprietate.
Profilul transversal TIP:
Pistele de bicicleta propuse vor avea urmatoarele caracteristici:
• latime banda de circulatie 2 x 1.00m;
• incadrare cu bordura 10x15cm pe ambele parti;
• panta transversala 1% catre elementele de scurgere a apelor pluviale.
Structura rutiera
• 4 cm strat de uzura din BA16 rul. 50/70, conf. AND 605/2016;
• 10 cm beton de ciment C16/20;
• 10 cm strat de fundatie din balast, conf. STAS 6400/84.