Amplasarea rigolei carosabila in lăţimea părţii carosabile a drumului se va face cu grija evitând reţelele de apa, canalizare si gaze existente in lăţimea drumului.
Scurgerea apelor: Pentru scurgerea apelor pluviale de pe suprafaţa drumului s-au proiectat pante longitudinale şi transversale astfel încât acestea să fie conduse către elementele de scurgere a apelor existente si proiectate.
Şanţurile proiectate se vor adapta l...
Amplasarea rigolei carosabila in lăţimea părţii carosabile a drumului se va face cu grija evitând reţelele de apa, canalizare si gaze existente in lăţimea drumului.
Scurgerea apelor: Pentru scurgerea apelor pluviale de pe suprafaţa drumului s-au proiectat pante longitudinale şi transversale astfel încât acestea să fie conduse către elementele de scurgere a apelor existente si proiectate.
Şanţurile proiectate se vor adapta la cota podeţelor transversale existente si se vor amenaja camere de cădere din beton armat cu plasa cu dimensiunile aproximative: lungimea de 1.50m, lăţime de l.OOm si înălţime de 50cm, cu pereţi de lOcm grosime.
Siguranţa circulaţiei: Siguranţa circulaţiei se realizează atât pe perioada de execuţie prin semnalizarea rutieră a punctelor de lucru cât şi pe perioada de exploatare, conform legislaţiei în vigoare.
Ca semnalizare orizontală, se vor realiza marcaje longitudinale de delimitare a părţii carosabile - la limita dintre carosabil şi acostamente. Ca semnalizare verticală, se vor păstra indicatoarele rutiere existente, care se vor curăţa/spăla. Indicatoarele existente care prezintă degradări vor fi înlocuite. Se vor monta şi indicatoare rutiere noi, conform planurilor de situaţie.
Indicatoarele vor răspunde cerinţelor de avertizare, reglementare, orientare si informare si se vor executa la dimensiunile prevăzute in SR 1848/1-2011. Lucrările de marcaj şi semnalizare se vor executa în conformitate cu SR 1848/1-7.
Amenajarea intersecţiilor: Intersecţiile cu alte drumuri laterale sunt fi amenajate corespunzător, ţinând seama şi de prevederile Normativului CD 173-2001 şi SR 10144-4-95. Prin proiectare se vor crea condiţii de vizibilitate, vor fi corelate elementele din plan, longitudinal şi profil transversal astfel încât circulaţia să se poată desfăşură în condiţii de siguranţă şi confort, iar razele de racordare ale marginilor carosabilului vor fi de minimum 4.00m.
Lucrări conexe: Se va curăţa de vegetaţie şi arbuşti zona din aproprierea drumului, precum şi de lângă şanţul proiectat, inclusiv cu finisarea taluzului, unde este cazul.
Aducerea la cota a capacelor de utilităţi existente pe traseu: In vederea desfăşurării unui trafic in condiţii de siguranţă si confort, in proiect sunt prinse si lucrările necesare aducerii la cotele carosabilului proiectat a capacelor căminelor de vizitare existente pe amplasamentul drumului (in teren exista reţele alimentare cu apa si canalizare). Se vor menţine piesele din b.a., ramele si capacele căminelor de vizitare ce se vor ridica la cotele carosabilului.
Valoarea estimată a contractului ce urmează a fi atribuit nu va cuprinde suma aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute precizată în bugetul proiectului (devizul general), acestea putând fi accesate, după caz, în funcţie de necesităţi, prin modificarea contractului în condiţiile prevăzute la art.221 din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice.