Strazile studiate in prezenta documentatie sunt de macadam si din pamant, necesitand lucrari de reparatii.
În baza studiilor efectuate şi ţinând cont de traficul din zonă actual se vor realiza lucrari de reparatii pentru strazile din macadam si pamant, respectandu-se stratificatia existenta.
Conform H.G. 766/1997, lucrările se încadrează în categoria de importanţă "C" – normală.La baza alegerii soluţiilor proiectate, au s...
Strazile studiate in prezenta documentatie sunt de macadam si din pamant, necesitand lucrari de reparatii.
În baza studiilor efectuate şi ţinând cont de traficul din zonă actual se vor realiza lucrari de reparatii pentru strazile din macadam si pamant, respectandu-se stratificatia existenta.
Conform H.G. 766/1997, lucrările se încadrează în categoria de importanţă "C" – normală.La baza alegerii soluţiilor proiectate, au stat următoarele criterii principale:
- respectarea temei de proiectare
- respectarea normelor tehnice in vigoare.
La intocmirea documentatiei tehnice s-au respectat prevederile Legii 82/97 privind aprobarea OG nr. 43/97 privind regimul juridic al drumurilor si OG nr. 45/98 privind Normele tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor şi Specificaţia tehnică privind proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor comunale şi vicinale cu o singură bandă de circulaţie din mediul rural ST 022/99.
Viteza de proiectare adoptată este de 25 km/h.
1.3.1.Traseul în plan.
În funcţie de configuraţia existentă, sistematizarea zonei s-a făcut prin proiectarea elementelor geometirce, astfel încât să îndeplinească condiţiile impuse de circulaţia rutieră modernă.
Proiectarea s-a făcut cu respectarea prevederilor STAS 863-85, iar elementele geometrice ale traseului se vor adopta pentru viteza proiectata de 25 km/h.
1.3.2.Traseul în profil longitudinal.
La proiectarea in profil longittudinal s-a urmarit ca linia rosie a drumului:
• Sa tina seama de cotele obligate ale traseului si anume: acces la proprietati, cotele drumurilor cu care se intersecteaza;
• Sa fie asigurata declivitatea minima de 0.30 %.
Pe zonele unde avem declivitatile longitudinale sub minimul de 0.20 % impus prin stasuri, se va adopta o panta transversala unica de 2.50%,spre sistemul de evacuare al apelor pluviale, in functie si de forma curbei.
1.3.3.Traseul în profil transversal.
Pantele profilului transversal s-au proiectat in conformitate cu Stas 863-87 si STAS 10144-3/91.
Profilul transversal al strazii se va realiza de tip bombament cat si cu panta unica, spre sistemul de evacuare al apelor pluviale.
Prin pantele transversale si longitudinale proiectate ale suprafetei carosabile, apa de pe carosabil se va scurge in santurile existente.
1.3.4.Scurgerea apelor pluviale.
Scurgerea apelor pluviale este asigurată prin panta longitudinală a drumului şi prin panta transversală de 4 %, spre sanţurile existente care se vor decolmata pastrandu-se pantele longitudinale existente.
Aceste şanţuri se descarcă în văile existente.
Pentru asiguarea continuităţii sanţului, prin prezenta documentatie s-a prevazut refacerea podetelor existente cu podeţe tubulare cu tuburi riflate de DN 400.