Prin implementarea acestui proiect, strazile din orasul Topoloveni vor fi modernizate. Acestea sunt: Strada Parcului, Strada Blocurilor, Fundatura Pietii, Invatator Biolaru, Calea Bucuresti. Prelungirea Maximilian Popovici.
Imbracamintea bituminoasa este afectata de degradari de tipul faiantari, plombari, gropi, denivelari in profil longitudinal, cedari de fundatie, mixtura rigidizata.
Lucrarea ce face obiectul prezentului ...
Prin implementarea acestui proiect, strazile din orasul Topoloveni vor fi modernizate. Acestea sunt: Strada Parcului, Strada Blocurilor, Fundatura Pietii, Invatator Biolaru, Calea Bucuresti. Prelungirea Maximilian Popovici.
Imbracamintea bituminoasa este afectata de degradari de tipul faiantari, plombari, gropi, denivelari in profil longitudinal, cedari de fundatie, mixtura rigidizata.
Lucrarea ce face obiectul prezentului proiect se incadreaza in categoria "C"- Constructii de importanta normala – in conformitate cu HGR nr.766/1997 "Regulament privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor" si cu " Metodologie destabilire a categoriei de importanta a constructiilor".
Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investitiei publice:
Din punct de vedere al dezvoltarii durabile a orasului Topoloveni, amenajarea strazilor va avea efecte pozitive in special prin:
• Îmbunatăţirea calităţii vieţii locuitorilor zonei;
• Reducerea nivelului de zgomot la rularea autovehiculelor;
• Reducerea timpului de deplasare a locuitorilor;
• Reducerea cheltuielilor cu consumul de combustibili;
• Reducerea noxelor poluante si a prafului;
• Cresterea gradului de accesibilitate;
• Reducerea timpului de interventie a pompierilor, politiei, salvarii, etc avand ca efecte salvarea de vieti omenesti si bunuri.
Beneficii raportate la mediu:
• Reducerea emisiilor de noxe (strazile modernizate presupun un consum mai mic de combustibil si implicit reducerea cantitătii de monoxid de azot, dioxid de sulf, plumb, pulberi. poluanti organici persistenti si cadmiu cu aproximativ 23%, conform specificatiilor tehnice preluate de la producătorii de autovehicule, precum si continutului de substante poluante pe litru de combustibil conform Ordinului nr. 578 din 6 iunie 2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu (sursa: Ministerul Mediului si Dezvoltării Durabile - Administratia Fondului Pentru Mediu)
• reducerea poluării prin limitarea cantitătii de praf ridicate în atmosferă la trecerea masinilor. O problemă este praful care se ridică pe drumurile neamenajate corespunzător. Traficul de pe aceste drumuri contribuie în mod considerabil la mărirea concentratiilor de particule de diferite dimensiuni în aer.
• reducerea nivelului de zgomot.
Documentatia tehnica trateaza lucrarile de modernizare a 6 strazi, amplasate in intravilanul orasul Topoloveni, in lungime totala de 5,071 km.
Strada Parcului este localizata la sud de Drumul National DN7 si este alcatuita din 14 tronsoane incadrate de Drumul national DN7, la NORD, Strada Blocurilor la Vest, Strada Inv. Biolaru la Sud, iar la Est este marginita de Strada Maximilian Popovici.
Strada Blocurilor se desprinde din Drumul National DN7, in imediata vecinatate a liceului, se continua spre limita de Sud a orasului Topoloveni si intersecteaza pe partea stanga urmatoarele strazi proiectate: Parcului tronson 1, Inv Biolaru tronson 1 si Prelungirea Maximilian Popovici. Se finalizeaza intr-o intersectie cu un drum lateral pe partea stanga amenajat la nivel de pamant.
Fundatura Pietii se desprinde din Strada Parcului tronson 12 si se desfasoara catre Est.
Strada Invatator Biolaru este alcatuita din 11 tronsoane amplasate in zona de Sud a orasului Topoloveni si incadrata de strazile: Parcului la Nord, Prelungirea Maximilian Popovici la Sud si Strada Blocurilor la Vest.
Calea Bucuresti , compusa din 7 tronsoane, este localizata la Nord de drumului national DN 7 si la Nord-Est de drumul judetean DJ702.
Prelungirea Maximilian Popovici este cuprinsa intre Strada Blocurilor si Strada Maximilian Popovici.