Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze lucrari de modernizare a drumului comunal DC 112
in Comuna Gura Foii , judeţul Dambovita.
DC 112, se desprinde din DN 7 in satul Gura Foii si se modernizeaza pe o lungime totala de 4472 ml intre DN 7 si limita UAT Cobia, in satul Bumbuia. Cele doua tronsoane care se modernizeaza sunt cuprinse intre km 0+000 (intersectie cu DN 7) – km 2+807 si km 4+795 – km 6+460 (limita UA...
Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze lucrari de modernizare a drumului comunal DC 112
in Comuna Gura Foii , judeţul Dambovita.
DC 112, se desprinde din DN 7 in satul Gura Foii si se modernizeaza pe o lungime totala de 4472 ml intre DN 7 si limita UAT Cobia, in satul Bumbuia. Cele doua tronsoane care se modernizeaza sunt cuprinse intre km 0+000 (intersectie cu DN 7) – km 2+807 si km 4+795 – km 6+460 (limita UAT Cobia, in satul Bumbuia).
Pentru aducerea drumului la parametrii tehnici care sa ofere conditii optime de siguranta si confort rutier, proiectul prevede:
- Executarea de lucrari de modernizare.
- Executarea de lucrari de colectare si evacuare a apelor meteorice din zona drumului.
- Lucrari de siguranta a circulatiei.
Lucrarile de modernizare se vor realiza cu mentinerea traseelor existente spre a se evita implicatiile necesare obtinerii de terenuri ce apartin proprietatilor private.
Lucrarile de modernizare a drumului se vor realiza in conditiile respectarii normelor si standardelor in vigoare. Se vor respecta prevederile HG 766/1997 si a Legii 10/1995 cu modificarile si completarile ulterioare privind obligativitatea utilizarii numai a materialelor de constructie agrementate.
Pe DC 112 exista urmatoarele poduri peste Potop, Foita si scrugere, in albia carora vor fi descarcate apele pluviale, si anume:
• • km 0+417, pod peste paraul Potop cu o suprafata a partii carosabile de 70mp;
• • km 1+738, pod peste paraul Foita cu o suprafata a partii carosabile de 55mp si
• • km 5+316, pod peste canal scurgere cu o suprafata a partii carosabile de 60 mp.
Pentru colectarea si evacuarea apelor meteorice s-a prevazut amenajarea de santuri de pamant, santuri protejate cu beton si podete.
Podete tubulare noi se vor executa dupa cum urmeaza:
• La km 0+010 se va executa un podet tubular Dn800 cu lungimea de 10.00m, pentru asigurarea continuitatii scurgerii apelor pluviale in lungul drumului national DN7 ;
• La km 2+459 se va executa un podet tubular Dn500 cu lungimea de 6.00 m.
Pentru a asigura parcarea autovehiculelor pe zona centrului civic, respectiv in zona primariei Gura Foii si a scolii generale aflate in apropiere, se va amenaja o parcare cu lungimea L=103ml si o suprafata carosabila de 406 mp, intre pozitiile kilometrice 0+550 si 0+653, pe partea stanga a drumului comunal.
S-a avut in vedere refacerea semnalizarii rutiere .
Lucrarile proiectate nu introduc efecte negative suplimentare fata de situatia existenta asupra solului, drenajului, microclimatului, apelor de suprafata, vegetatiei sau din punct de vedere al zgomotului si peisajului.
Prin executarea lucrarilor proiectate vor apare unele influente favorabile asupra factorilor de mediu cat si din punct de vedere economic si social.
a) Influente asupra factorilor de mediu datorate imbunatatirii conditiilor de circulatie:
- va scadea gradul de poluare;
- se va reduce volumul de praf;
- va scadea emisia de noxe
-se va reduce uzura masinilor.
b) Influenta socio – economica:
- o deplasare mai usoara a riveranilor legata de activitatile cotidiene;
- reducerea consumului de carburanti;
- cresterea sigurantei circulatiei.
Lucrarile de la carosabilul drumurilor propuse a se executa vor conduce la imbunatatirea conditiilor de circulatie si a fluentei traficului si vor influenta benefic zona, atat din punct de vedere ambiental cat si din punct de vedere socio – economic.