Prin modernizarea acestui sector de drum va aduce o îmbunătăţire substanţială a stării tehnice şi o sporire considerabilă a capacităţii portante, se asigură o circulaţie corespunzătoare, siguranţa şi confortul utilizatorilor. Amplasamentul drumului studiat se situează in intravilanul şi extravilanul comunelor Târnova şi Şiria şi a oraşului Pâncota, jud. Arad. Traseul drumului din punct de vedere juridic reprezintă domeniu...
Prin modernizarea acestui sector de drum va aduce o îmbunătăţire substanţială a stării tehnice şi o sporire considerabilă a capacităţii portante, se asigură o circulaţie corespunzătoare, siguranţa şi confortul utilizatorilor. Amplasamentul drumului studiat se situează in intravilanul şi extravilanul comunelor Târnova şi Şiria şi a oraşului Pâncota, jud. Arad. Traseul drumului din punct de vedere juridic reprezintă domeniul public de interes judeţean si face parte din reţeaua de drumuri aflată în adminstrarea judeţului Arad.Drumul traversează zone locuite cu proprietăţi limitate de garduri pe ambele părţi sau zone de câmp.Drumul judetean DJ709A este într-o continuă degradare datorită factorilor mecanici (atuovehicule) metorologici (zapada, inghet dezgheţ, ploi) iar neglijarea acestora va influenta pe termen lung atat siguranţa participantiilor la trafic cat si confortul acestora. Datorita lipsei de fonduri pentru remedierea degradărilor si a factorilor amintiţi mai sus pe marea majoritate a drumului putem observa lipsa capacitatii portante a structurii rutiere prin apariţia de fagase, tasari accentuate, cedări de acostamente etc. Apariţia acestor fenomene prezentate anterior se datoreaza lipsei unei structuri corespunzătoare si neadaptarea la evoluţia traficului si a slabei gestionari a apelor meteorice. Lipsa unei intervenţii prompte va duce la aparitia de gropi, fagase proeminente (datorită ploilor), deci in concluzie se recomanda realizarea unor structuri cu capacitate portanta sporita, realizarea in plan a unei geometrii conform stasurilor in vigoare, adoptarea unei linii rosii care sa permita evacuarea apelor spre emisari.În conformitate cu prevederile Ordinului MT Nr. 1296/2017 pentru aprobarea Normelor tehniceprivind proiectarea, construirea şi reabilitarea drumurilor, drumul judeţean 709A este un drum de categoria a IV - a, având următoarele caracteristioci tehnice:Lungimea traseului: 11,687 km;Rigolă carosabilă: 285 ml;Şanţ beton: 7.751 ml;Şanţ pământ: 15.398 ml;Bordură 20x25: 1.312 ml;Drenuri longitudinale: 7.751 ml;Cămine de vizitare: 155 buc;Podeţe transversale: 42 buc;Poduri: 2 buc;Podeţe laterale: 76 buc;Accese proprietăţi: 244 buc;Stâlpişori reflectorizanţi: 616 buc;Semnalizare verticală: 495 buc.Lucrările vor fi executate cu respectarea tuturor cerinţelor cuprinse în Proiectul Tehnic (piese scrise - memoriu tehnic, caietele de sarcini, programul de control, deviz general, liste de cantităţi şi piese desenate), cât şi cu respectarea condiţiilor impuse de toţi avizatorii. Pentru execuţia lucrărilor de relocare reţele electrice Contractantul va prezenta o firma agrementată ANRE, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi care va avea calitate de subcontractant. De asemenea Contractantul are obligaţia ca în numele Autorităţii Contractante să obţină, înainte de începerea execuţiei lucrărilor de relocare reţele electrice toate avizele şi acordurile necesare execuţiei acestor lucrări. Sporirea vitezei de parcurs şi implicit a timpului aferent transportului de mărfuri şi călători;Reducerea uzurii mijloacelor de transport;Îmbunătăţirea accesabilităţii şi mobilităţii populaţiei, a bunurilor şi serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă;Crearea de noi locuri de muncă atât pe perioada lucrărilor, cât şi ulterior, în cazul în care atracţiile turistice din zonă vor fi puse în evidenţă.Durata totală estimată a contractului de lucrări este de:•Execuţie lucrări: 22 luni•Garanţia lucrării: minim 36 de luni / maxim 60 de luni