Lucrările care fac obiectul prezentei documentaţii cuprind operaţiunile necesare de executat in scopul modernizarii drumurilor comunale DC 5 , 8 , 9 , 15 , 18 , 21 cu imbracaminte din beton asfaltic, drumuri situate in comuna Dumbraveni, jud. Suceava, respectiv in scopul asigurarii unor condiţii normale de confort si de siguranţa a circulaţiei impuse de normele si normativele tehnice in vigoare, realizarii capacitatii por...
Lucrările care fac obiectul prezentei documentaţii cuprind operaţiunile necesare de executat in scopul modernizarii drumurilor comunale DC 5 , 8 , 9 , 15 , 18 , 21 cu imbracaminte din beton asfaltic, drumuri situate in comuna Dumbraveni, jud. Suceava, respectiv in scopul asigurarii unor condiţii normale de confort si de siguranţa a circulaţiei impuse de normele si normativele tehnice in vigoare, realizarii capacitatii portante a drumului conform standardelor in vigoare precum si optimizarea tuturor elementelor geometrice in plan si spatiu, rezolvarea scurgerii apelor, realizarea semnalizării rutiere, menţinerea in permanenta a caracteristicilor tehnico-functionale ale acestui drum precum si imbunatatirea acestora in raport cu cerinţele traficului rutier actual si de viitor.
Prin executarea lucrărilor nu se produc modificări ale mediului inconjurator ci se asigura desfasurarea circulaţiei rutiere in condiţii normale de siguranţa si confort.
Proiectul se inscrie in cadrul investitiilor destinate infrastructurilor pentru transporturi ca support pentru dezvoltarea integrata a satelor in vederea dezvoltarii durabile. Modernizarea infrastructurii rurale va conduce la sporirea potentialului economic si social prin valorificarea resurselor locale specifice (agricultura, industrie, turism, prelucrarea lemnului, artizanat, constructii, etc.).
Principalele lucrari consta in:
1. Realizarea unui sistem rutier nou elastic care sa satisfaca cerintele legate de trafic;
2. Corectia punctuala a traseului prin imbunatatirea elementelor geometrice, inclusiv asigurarea vizibilitatii în plan si în profil în lung;
3. Imbunatatirea scurgerii apelor în lungul drumului prin crearea de santuri, pereerea santurilor de pamânt sau refacerea celor degradate, realizarea de podete tubulare;
4. Realizarea semnalizarii rutiere (orizontale si verticale).
Proiectul se aplica pe un traseu existent restrictionat in cea mai mare parte de constructiile si proprietatile adiacente, in acest caz fiind vorba doar de geometrizarea rationala in conditiile impuse.
In acest proiect sunt analizate drumurile comunale DC 5 , 8 , 9 , 15 , 18 , 21.
Structura sistemului rutier proiectat
S-a avut in vedere adoptarea unei solutii viabile care sa satisfaca cerintele de stabilitate impuse prin normele si normativele in vigoare.
Normativele care au stat la baza dimensionarii sistemului rutier, sunt urmatoarele:
- Stas 1709/2-90
- Stas 6400-84
- And 605 din 2013 aprobat prin decizia cu nr. 186 din 08.02.2013
Structura rutiera generata de aplicarea normelor in vigoare, in corelare cu traficul estimat Si a forajelor executate, este urmatoarea:
- BAPC16, in grosime de 4 cm
- BADPS25, in grosime de 6 cm
- Fundatie de balast, in grosime de 30 cm
- Substrat drenant din balast, in grosime de 10 cm (se foloseste pentru a asigura verificarea la inghet-dezghet)
- Strat de forma din pamant stabilizat cu 50% balast.