Drumul judetean DJ709J este asfaltat, dar prezintă defecțiuni specifice în mare parte cedări ale sistemului rutier, evidențiate
prin fisuri și faianțări, datorate creșterii traficului în special cu tonaj ridicat. Totodată infiltrațiile de apă în corpul
drumului și scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului granular care a antrenat pe alocuri
cedarea fundației drumului.În...
Drumul judetean DJ709J este asfaltat, dar prezintă defecțiuni specifice în mare parte cedări ale sistemului rutier, evidențiate
prin fisuri și faianțări, datorate creșterii traficului în special cu tonaj ridicat. Totodată infiltrațiile de apă în corpul
drumului și scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului granular care a antrenat pe alocuri
cedarea fundației drumului.În urma măsurătorilor efectuate în teren se constată o lățime a platformei drumului existent între
4.00 m și 5.50 m, lățime insuficientă pentru realizarea traficului în condiții de siguranță și confort. Șanțul de pe partea
stângă a drumului, în extravilan, este decolmatat. În conformitate cu prevederile O.G.R. nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, drumul județean supus modernizării, este în proprietatea publică
a Județului Arad prin Consiliului Județean Arad, calitate în care acestuia îi revine obligația de a menține acest drum în
starea tehnică corespunzătoare desfășurării traficului în condiții de siguranță. În ansamblu, sectorul de drum analizat
nu corespunde prevederilor „Normativului privind stabilirea cerințelor tehnice de calitate a drumurilor legate de cerințele
utilizatorilor”, indicativ NE 021-2003 şi a Instrucțiunilor tehnice privind determinarea stării tehnice a drumurilor publice”,
indicativ CD 155-2001, motiv pentru care se impun lucrări urgente de modernizare a acestuia. Obiectivele, din strategia
locală, la care contribuie realizarea acestei investiții sunt: transportul rapid al locuitorilor creșterea siguranței în
exploatare prin îmbunătațirea planeității, prin îndepărtarea făgașelor și gropilor din zonă, prin realizarea lucrărilor de
colectare a apelor pluviale de pe carosabil, etc.; accesul facil al pompierilor, salvării, etc. în caz de urgenţă. se vor
crea condiţii optime de circulaţie; se va asigura accesul rutier la diferite obiectivele comerciale si industriale, existente
sau viitoare atrase de modernizarea drumurilor; se va asigura un trafic cu un confort sporit; se vor reduce factorii poluanţi
de mediu; se asigură posibilitatea de acces, în condiţii optime, a mijloacelor de intervenţie rapidă în caz de nevoie (pompieri,
salvare, poliție, etc.) și a mijloacelor auto pentru transportul şcolar și public; se vor asigura condiţii sporite pentru
scurgerea apelor pluviale, de pe drum și din zona drumului, și se va evita acumulările spontane de debite de apa; se vor
crea condiţii pentru atragerea de investitori în zona; se va reduce costul intreținerilor la autovehiculele; se va asigura
o legătura rutieră permanentă și în condiţii bune; razele de racordare vor fi în conformitate cu legislaţia în vigoare, sporind
astfel vizibilitatea.In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) din Legea nr. 98/2016,cu modificarile si completarile
ulterioare, termenul limita pana la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificari sau informatii
suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de maxim 20 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor,
iar termenul limită în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificare/informațiilor
suplimentare este în a 12-a zi înainte de data limită de depunere a ofertelor conf. Art. 161 din Lg 98/2016.•Autoritatea Contractantă
îsi rezervă dreptul de a efectua modificări ale contractului conf. prevederilor art. 221 din Lg.98/2016, cu modificările și
completările ulterioare.