Denumirea obiectivului de investiţie: "Modernizare şi reabilitare drumuri afectate de calamităţi în perioada 01-05.06.2019, 08-09.06.2019 în comuna Comarna, judeţul Iaşi"
Subprogram: Lucrări în primă urgenţă
Amplasamentul: comuna Comarna, judeţul Iaşi
Beneficiarul investitiei (la terminarea lucrarilor): UAT comuna Comarna, judeţul Iaşi
Beneficiarul investitiei (pe perioada executiei): COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII;
Ela...
Denumirea obiectivului de investiţie: "Modernizare şi reabilitare drumuri afectate de calamităţi în perioada 01-05.06.2019, 08-09.06.2019 în comuna Comarna, judeţul Iaşi"
Subprogram: Lucrări în primă urgenţă
Amplasamentul: comuna Comarna, judeţul Iaşi
Beneficiarul investitiei (la terminarea lucrarilor): UAT comuna Comarna, judeţul Iaşi
Beneficiarul investitiei (pe perioada executiei): COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII;
Elaboratorul Elaboratorul Proiectului Tehnic - S.C. GEO MYKE S.R.L. IAŞI
Prin prezenta documentaţie se propun măsuri în vederea prevenirii inundaţiilor, precum şi refacerea unor tronsoane ale infrastructurii rutiere care au fost afectate de ploi. Drumurile vizate, asigură accesul riveranilor la drumul naţional DN 28 şi sunt următoarele:
DS 545 - km 0+005 – km 0+232, L=227.00 ml
DS 373 - km 0+000 – km 0+172, L=172.00 ml
DS 853 - km 0+000 – km 0+160, L=160.00 ml
DS 245 - km 0+005 – km 0+125, L=120.00 ml
DS 1178 - km 0+000 – km 0+250, L=250.00 ml
DS 1088 - km 0+000 – km 0+100, L=100.00 ml
DS 13 - km 0+005 – km 0+454, L=449.00 ml
DS 2740 - km 0+000 – km 0+230, L=230.00 ml
DS 1529 - km 0+000 – km 0+202, L=202.00 ml
In lungime totala de 1,910 km
În continuare sunt redate descrierile succinte ale situaţiei actuale a obiectivelor vizate:
• DS 1529 - km 0+000 – km 0+202, L=202.00 ml are originea km 0+000 în drumul naţional DN 28 si finalul in km 0+202 în drumul naţional DN 28. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
• DS 1088 - km 0+000 – km 0+100, L=100.00 ml are originea km 0+000 în drumul naţional DN 28 si finalul in km 0+100. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
• DS 1178 - km 0+000 – km 0+250, L=250.00 ml are originea km 0+000 în drumul naţional DN 28 si finalul in km 0+250. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
• DS 13 - km 0+005 – km 0+454, L=449.00 ml are originea in km 0+000 în drumul comunal DC 48 si finalul in km 0+454 în drumul de exploatare DE 2440/1. Tronsonul de drum supus lucrărilor este de la km 0+005 – 0+454 si prezintă o platformă pietruită.
• DS 2740 - km 0+000 – km 0+230, L=230.00 ml are originea in km 0+000 în drumul sătesc DS 13 si finalul in km 0+230. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
• DS 545 - km 0+005 – km 0+232, L=227.00 ml are originea in km 0+000 în drumul sătesc DS 373 si finalul in km 0+227. Tronsonul de drum supus lucrărilor este de la km 0+005 – 0+232 şi prezintă o platformă pietruită.
• DS 373 - km 0+000 – km 0+172, L=172.00 ml are originea km 0+000 in drumul sătesc DS 545 si finalul in km 0+172. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
• DS 245 - km 0+005 – km 0+125, L=120.00 ml are originea in km 0+000 în drumul sătesc DS 923 si finalul in km 0+125. Tronsonul de drum supus lucrărilor este de la km 0+005 – 0+125 şi prezintă o platformă pietruită.
• DS 853 - km 0+000 – km 0+160, L=160.00 ml are originea km 0+000 in drumul sătesc DS 739 si finalul in km 0+160. Tronsonul de drum supus lucrărilor prezintă o platformă pietruită.
Se poate concluziona că situaţia precară în care se găsesc drumurile propuse a fi reabilitate, precum şi podeţele existente, au creat şi creează în continuare efecte negative, cele mai semnificative fiind:
accesul foarte dificil la obiectivele economico – sociale, culturale, precum şi în centrul comunei;
accesul anevoios al mijloacelor de intervenţie în caz de urgenţă;
desfăşurarea cu dificultate a activităţilor medicale şi veterinare.
creşterea factorilor de poluare a mediului;
neasigurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă;
blocarea drumului comunal DC 44 şi a drumului naţional DN 28.