Scopul achiziţiei constă în execuţie lucrări "Relocare conducta de apa DN 500, B-dul Nufarul – D. Cantemir", situate în municipiul Oradea, judeţul Bihor.
Valoarea estimată a fost prevăzută şi stabilită de proiectantul lucrării, prin devizul general al proiectului tehnic şi aprobată în comisia tehnică a entităţii contractante.
Valoarea estimată (C+M): 877.939,63lei fără TVA, cuprinde:
Cap. 4.1 Cheltuieli pentru investiţia ...
Scopul achiziţiei constă în execuţie lucrări "Relocare conducta de apa DN 500, B-dul Nufarul – D. Cantemir", situate în municipiul Oradea, judeţul Bihor.
Valoarea estimată a fost prevăzută şi stabilită de proiectantul lucrării, prin devizul general al proiectului tehnic şi aprobată în comisia tehnică a entităţii contractante.
Valoarea estimată (C+M): 877.939,63lei fără TVA, cuprinde:
Cap. 4.1 Cheltuieli pentru investiţia de bază : Construcţii-Instalaţii = 860.725,13lei fără TVA
Cap. 5.1 Alte cheltuieli: Organizarea de şantier = 17.214,50lei fără TVA.
Lucrările de execuţie se vor realiza conform proiectului tehnic, anexat documentaţiei de atribuire.
Situaţia existentă:
În prezent este în derulare investiţia "Cresterea mobilitatii urbane din zona Nufarul – Cantemir, municipiul Oradea" beneficiar fiind Primăria Municipiului Oradea. Pe amplasamentul viitoarei construcţii, în zona de intersecţie a str. Nufărului cu str. Morii, str. Grigore Moisil şi str. Constantin Nottara se află în funcţiune conducta de transport apă din oţel Dn 500mm.
Pentru implementarea lucrărilor de investiţii propuse de către Primaria Mun.Oradea, se necesită devierea reţelei de transport apă de pe amplasamentul noii construcţii şi refacerea tuturor branşamentelor afectate.
Prin realizarea lucrărilor propuse se are în vedere îmbunătăţirea calităţii serviciului de alimentare cu apă a municipiului Oradea, prin eliminarea riscului de a nu avea acces la conducte în caz de avarie. Prin extinderea reţelei de apă Dn 110 PE de pe str. Grigore Moisil se poate realiza branşarea consumatorilor din zona de intersectie a str. Grigore Moisil cu str. Nufărului pe noua conductă din PE.
În cazul nerealizării acestor investiţii, din cauza amplasamentului actualei reţele de transport apă, lucrările din cadrul investiţiei "Creşterea mobilitatii urbane din zona Nufarul – Cantemir, municipiul Oradea", pot avaria reţele în timpul lucrărilor, iar astfel, nu se va putea asigura alimentarea cu apă a municipiului Oradea.
A. Reţea transport apă:
S-a prevăzut relocarea conductei de transport apă din OL Dn 500mm pe tronsonul între NOD 1(str. Constantin Nottara) şi NOD 2(str. Morii) pe o lungime totală de 370,00 ml.
Reţeaua de transport apă nou proiectată este cu conductă din polietilenă PE100 SDR 17, PN 10 cu diametrul de 400 mm pozată îngropat în pat de nisip pe o lungime de 370,00 ml, conform planurilor de situaţie anexate.
Reţeaua nou proiectată se va intercala cu reţeaua de transport existentă Dn 500 mm din OL pe str. Constantin Nottara(NOD1) şi Dn 400 mm din FD de pe str. Morii(NOD2), conform planurilor de situaţie ataşate.
În fiecare NOD s-a prevăzut vană de secţionare cu compensator de montaj cu tiranţi Dn 400mm, montate în cămine de vane prefabricate din beton cu dimensiunea de 1.50x2.10x2.00 m (lxLxh) şi scări de access. Cele două cămine de vane sunt prevăzute cu placă din beton prefabricată şi ramă din fontă cu capac carosabil din material compozit D400 pentru trafic intens 40to, cu sistem antifurt (balama şi cheie). Rama capacului va fi din fontă încastrată în placă de beton armată cu grosimea de 20cm. Între rama şi placa de beton în care este încastrată se va lăsa o degajare, după caz, pentru turnarea covorului de asfalt.
În NODUL 1 s-a prevăzut refacerea legăturii SH839, conform detaliului de nod.
Pentru scoaterea din funcţiune a actualei conducte de transport Dn 500 mm din OL s-a prevăzut ca în NOD 3 să se monteze un manşon de largă toleranţă cu flanşă şi o flanşă oarbă Dn 400 mm.
Săpăturile necesare se vor executa atât mecanizat, cât şi manual in funcţie de situaţia concretă din zonă şi se vor executa în mod obligatoriu sprijiniri acolo unde este cazul. În timpul executării lucrărilor se vor lua măsuri pentru securitatea şi stabilitatea construcţiilor din zonă, a instalaţiilor subterane întâlnite, de protecţie a pietonilor şi vehiculelor care circulă în zonă.
Se vor efectua teste şi probe prevăzute atât de normative, cât şi de cele impuse de firma ce asigură întreţinerea drumurilor orăşeneşti.
În perioada execuţiei lucrărilor se va asigura funcţionarea reţelelor existente la parametrii normali.
B. Reţea de distribuţie apă
Având în vedere cele 2 branşamente existente pe conducta din oţel Dn 500 mm, care se va reloca, respectiv branşamentul de la staţia de carburanţi şi cel de la Fundaţia Casa, s-a prevăzut extinderea conductei existente de distribuţie Dn 110 mm din PE pe str. Grigore Moisil.
Reţeaua de distribuţie apă nou proiectată este cu conductă din polietilenă PE100 SDR 17, PN 10 cu diametrul de 110 mm pozată îngropat în pat de nisip pe o lungime de 103,00 ml, conform planurilor de situaţie anexate.
Hidrantul suprateran existent pe conducta din oţel Dn 500 mm se va trece pe conducta nou proiectată din polietilenă PE100 SDR 17, PN 10 cu diametrul de 110 mm, în conformitate cu normativul în vigoare şi cu aprobarea PSI. Astfel, acesta se va poza în spaţiul verde sau la marginea trotuarului, la care se vor monta plăcuţe de identificare pentru: hidranţi, vane îngropate, reţele.
Legăturile celor 2 branşamente existente se vor trece pe noua conductă de distribuţie proiectată, Dn 110 mm din PE şi se vor reface până în robinetul de concesie existent al fiecăruia. Branşamentele se vor proiecta pentru consumatorii existenţi ca "ansamblu branşament", care va cuprinde: colier de branşare prin electrofuziune şi ţeavă din polietilenă PE100 SDR 17 PN10 Dn 32 mm.
În perioada execuţiei lucrărilor se va asigura funcţionarea reţelelor existente la parametrii normali.
Reţelele se vor îngloba în sistemul inelar de distribuţie al apei existent, inclusiv refacerea legăturilor cu străzile laterale. Se va specifica tehnologia de execuţie şi modul de intercalare a reţelelor noi cu cele vechi (pentru fiecare nod şi cămin în parte). Capacul de protecţie al tijei de manevră a vanelor şi a robineţilor de concesie, aferente reţelei va fi realizat din material compozit şi încastrat într-o placă de beton de minim 40 x 40 cm, prevăzut cu guler pentru asfaltare.
Hidranţii se vor prevedea în conformitate cu normativul în vigoare şi cu aprobarea PSI. Vor fi prevăzuţi hidranţi supraterani cu vană de protecţie, pozaţi în spaţiul verde sau la marginea trotuarului, se vor monta plăcuţe de identificare pentru: hidranţi, vane îngropate, reţele.
Săpăturile necesare se vor executa atât mecanizat, cât şi manual funcţie de situaţia concretă din zonă şi se vor executa în mod obligatoriu sprijiniri acolo unde este cazul. În timpul executării lucrărilor se vor lua măsuri pentru securitatea şi stabilitatea construcţiilor din zonă, a instalaţiilor subterane întâlnite, de protecţie a pietonilor şi vehiculelor care circulă în zonă.
Ca urmare a lucrărilor ce se vor efectua (săpături, spargeri, construcţii noi) vor rezulta o serie de deşeuri cum ar fi pământ, beton, ciment, asfalt, nisip etc. Aceste deşeuri sunt evacuate pe măsură producerii lor spre Depozitul Ecologic Judeţean de deşeuri Nepericuloase-Oradea amplasat pe str. Matei Corvin nr. 327, administrat de S.C. Eco Bihor S.R.L., cu ajutorul mijloacelor de transport ale executantului, conform adresei cu nr.184.746 din data de 11.07.2016.
Devizul general cuprinde inclusiv toate taxele aferente la preţuri actualizate, şi cele publicate de Consiliul Local al Municipiului Oradea prin HCL 915/2019.
La capitolul diverse şi neprevăzute se va prevedea un procent de 10% din valoarea invesţiei.
Costurile aferente obţinerii avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor vor fi suportate de către beneficiar.
La refacerea sistemului rutier se va ţine cont în estimarea devizului pe obiect de condiţionalităţile Primăriei municipiului Oradea privind structura stratului rutier. În proiect au fost prevăzute deasemenea lucrări pentru desfacerea şi refacerea sistemului rutier (drum modernizat).
Refacerea străzii se va face astfel:
La finalizarea lucrărilor, amplasamentul va fi refăcut la starea iniţială, materialul rezultat din săpătură se va evacua complet, iar umplutura se va face cu nisip, balast, beton şi asfalt. Refacerea sistemului rutier va respecta structura de refacere conform HCL Oradea nr.1315/2018 transmisă de Primăria Municipiului Oradea. Refacerea straturilor suport pentru asfalt se va executa, în cazul carosabilului prin realizarea straturilor de 10cm beton asfaltic BA16, 20cm strat beton C12/15, strat fundaţie din balast, variabil în funcţie de adâncimea de pozare a conductei. În cazul trotuarelor refacerea se va face cu 4 cm beton asfaltic BA8, 15cm beton C12/15 şi strat de fundaţie din balast variabil.
Caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei aprobaţi de Consiliul Local al mun. Oradea. Indicatorii minimali, respectiv indicatori de performanţă - elemente fizice/capacităţi fizice care să indice atingerea ţintei obiectivului de investiţii - şi, după caz, calitativi, în conformitate cu standardele, normativele şi reglementările tehnice în vigoare:
- Reţea transport apă polietilenă PE100 SDR17, PN10 Dn400mm 370 ml
- Reţea distribuţie apă polietilenă PE100 SDR17, PN10 Dn110mm 103 ml
- Branşament apă PE100 SDR17, PN10 Dn 32mm 2 buc