Obiectul principal al contractului: Execuţie lucrări pentru obiectivul: "Modernizare strazi si drumuri in satele Comunei Farcasa, Judetul Neamt".
Obiectivul de investiţii vizează 6 (şase) dintre străzile propuse pentru modernizare in cadrul proiectului tehnic si anume: Strada Cotu Poienii, Strada Morii, Strada Fantanii, Strada Vadu Rau, Strada Molidului, si Strada Bisericii.
Străzile propuse spre modernizare, în lungime...
Obiectul principal al contractului: Execuţie lucrări pentru obiectivul: "Modernizare strazi si drumuri in satele Comunei Farcasa, Judetul Neamt".
Obiectivul de investiţii vizează 6 (şase) dintre străzile propuse pentru modernizare in cadrul proiectului tehnic si anume: Strada Cotu Poienii, Strada Morii, Strada Fantanii, Strada Vadu Rau, Strada Molidului, si Strada Bisericii.
Străzile propuse spre modernizare, în lungime totala de 1.437 ml, se afla la momentul actual în stadiu de pietruire. Acestea nu au fost şi nu sunt întreţinute in baza unui grafic de întreţinere (pietruiri/balastări), reparaţii si exploatare corespunzător prevederilor si normativelor in vigoare.
Străzile vizate au o lungime după cum urmează:
1. Strada Cotu Poienii (Sat Stejaru) - Km 0+000-km 0+690, L = 690 ml;
2. Strada Morii (Sat Farcaşa) - Km 0+000-km 0+212, L =212 ml;
3. Strada Fantanii (Sat Farcaşa) - Km 0+020-km 0+095, L = 75 ml;
4. Strada Vadu Rau (Sat Farcaşa)- Km 0+000-km 0+119, L = 119 ml:
5. Strada Molidului (Sat Frumosu)- Km 0+015-km 0+102, L= 87 ml;
6. Strada Bisericii (Sat Popeşti)- Km 0+000-km 0+254, L = 254 ml.
Siguranţa în exploatare este asigurata prin dimensionarea corespunzătoare a structurii rutiere, a spatiilor de circulaţie auto si pietonale, a acostamentelor, a intersecţiilor, a rigolelor /şanţurilor, a podeţelor, a gabaritelor si sensurilor de mers.
Prin modernizarea tronsoanelor de drum se realizează:
- îmbunătăţirea suprafeţei de rulare;
- îmbunătăţirea scurgerii apelor;
- refacerea de marcaje si semnalizări.
De asemenea se asigura:
- planeitatea suprafeţei de rulare;
- rugozitatea suprafeţei îmbrăcămintei rutiere se îmbunătăţeşte;
- degradarea îmbrăcămintei rutiere se înlătura.
Prin semnalizarea rutiera se vor furniza utilizatorilor drumurilor informatiile necesare (avertizare, dirijare si orientare) pentru a circula corect, sigur si rapid. Acestea vor fi:
- clare si uşor de înţeles;
- uniforme şi vizibile în permanentă.
4.1. Obiective principale:
Structura pentru sistemul rutier proiectat va corespunde prevederilor din Normativ PD 177, si va cuprinde următoarea stratificaţie, astfel :
- 4 cm strat de uzură BAPC 16;
- 6 cm strat de legătură BADPC 22.4;
- 10 cm strat de bază din macadm;
- 25 cm strat de fundaţie din balast;
- săpătura mecanizata in corpul drumului pe o adâncime de 45 cm.
Pe Strada Bisericii de la km 0+000-km 0+015 se va aşterne doar un strat de uzura din beton asfaltic BAPC16 in grosime de 4 cm.
Pe Strada Cotu Poienii la km 0+350 si pe Strada Vadu Rau, la km 0+105, vor fi amenajate platforme de întâlnire cu aceeasi structura rutiera ca a drumului principal.
Drumurile laterale -4 buc., se vor amenaja pe o lungime de 15 ml cu aceeasi structura rutiera ca a drumului principal.
Lucrari de colectare, dirijare si evacuare a apelor:
1. Amenajare rigole/rigole de acostament:
- Rigole de acostament-100 ml;
- Rigole carosabile-68 ml;
2. Amenajare podeţe:
- Podeţe transversal - podeţ tip rigola carosabila - 3 buc.
Pe traseele străzilor supuse modernizării, sunt prevăzute a se realiza acostamente din piatra sparta cu grosimea de h=10 cm si cu lăţimi variabile.
În vederea asigurării siguranţei circulaţiei, se vor prevedea:
- marcaje longitudinale pentru delimitarea parţii carosabile, demarcaţia benzilor de circulaţie, cu respectarea prevederilor SR 1848/7-2015;
- indicatoare rutiere conform prevederilor SR 1848/1-2011;
- parapet de protecţie tip N2, L=25 ml.