Activităţile care au fost derulate şi rezultatele care au fost obţinute la nivelul Autorităţii Contractante pentru realizarea obiectivului de investiţii pentru care se solicită executarea lucrărilor de execuţie ce fac obiectul viitorului Contract ce rezultă din această procedură sunt prezentate în cadrul Proiectului tehnic nr. 1 / 2022, realizat de S.C. NOVENSA S.R.L. Bucureşti.Prezentul proiect face parte dintr-o serie de...
Activităţile care au fost derulate şi rezultatele care au fost obţinute la nivelul Autorităţii Contractante pentru realizarea obiectivului de investiţii pentru care se solicită executarea lucrărilor de execuţie ce fac obiectul viitorului Contract ce rezultă din această procedură sunt prezentate în cadrul Proiectului tehnic nr. 1 / 2022, realizat de S.C. NOVENSA S.R.L. Bucureşti.Prezentul proiect face parte dintr-o serie de 9 proiecte pe care municipiul Bacau la are în implementare în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1, proiecte ce se concentrează pe dezvoltarea reţelei de piste si benzi velo alături de implementarea unui sistem de management al traficului care să prioritizare transportul în comun si bicicliştii.Reţeaua velo care se va constitui va asigura in primul rând racordarea zonei de sud a mun. Bacau (cartiere periferice cu o densitate ridicata care includ zone marginalizate) cu centrul istoric unde se regăsesc cea mai mare parte a dotărilor.De asemenea, se formează si o axă velo secundară pe direcţia est-vest care leagă cele doua cartiere de locuinţe individuale cvasi izolate de trupul principal al oraşului (cartierul CFR, separat de calea ferată şi cartierul Şerbăneşti, separat de râul Bistriţa).O alta legătura ameliorată este cea cu zona de nord (cartierul Mioriţa). Astfel, în urma implementării acestor proiecte Municipiul Bacau va deţine două mari coridoare velo care sa asigure o conectivitate ridicata pe cele 4 direcţii cardinale.Astfel, implementarea proiectului, ca parte a strategiei de dezvoltare a transportului urban, urmăreşte producerea următoarelor efecte principale:Reducerea până în anul 2024 a emisiilor de CO2 în zona ce face obiectul investiţiei cu 6% ca urmare a creşterii utilizării modurilor nemotorizate de deplasare prin amenajarea unor trasee cu condiţii superioare de siguranţă, confort şi ambianţă de calitate pentru deplasările cu bicicleta şi pietonale, în detrimentul deplasărilor cu autoturismul personal. Dezvoltarea până în anul 2024 a sistemului de transport velo prin realizarea a 12.236 mp de piste de biciclete şi dezvoltarea unui sistem de închiriere de biciclete, estimându-se o crestere cu 7,6% a numărului de biciclişti. Creşterea gradului de siguranţă şi accesibilitate pentru pietoni până în anul 2024 prin modernizarea a 19.301 mp de spaţiu pietonal, prevăzuţi cu sisteme de siguranţă care sa împiedice accesul auto pe trotuar, estimându-se creşterea numărului de persoane care utilizează traseele pietonale cu 8,2%.Îmbunătăţirea spaţiului urban prin modernizarea/amenajarea a 5.824 mp spaţii verzi până în anul 2024.Creşterea până în anul 2024 a atractivităţii sistemului de transport public local de călători prin investiţii în eficientizarea deplasărilor cu mijloacele de transport în comun, respectiv crearea a 1,909 km de bandă dedicată pentru autobuz, estimându-se o creştere a numărului de pasageri cu 10,2%.Lucrarile se vor realiza pe urmatoarele segmente:SEGMENT 1Bd. Unirii: int str. N. Balcescu -> int str. 9 Mai;SEGMENT 2Bd. Unirii: int str. 9 Mai -> int str. Nicu Enea;SEGMENT 3Bd. Unirii: int Str. Nicu Enea -> Podul Unirii N-V;SEGMENT 4Bd. Unirii: Podul Unirii N-E -> int Calea Romanului;SEGMENT 5Calea Romanului: int Str. Tecuciului -> int Calea Barladului;SEGMENT 6Calea Barladului: int Calea Romanului -> Calea Barladului nr. 209;SEGMENT 7Calea Romanului: int. Calea Barladului -> int Str. Silistei.Atentie! Valoarea estimata a contractului de achiziţie NU CUPRINDE suma aferenta cheltuielilor diverse şi neprevazute stabilita în bugetul proiectului (deviz general conf. HG 907/2018, cap. 5.3.) aceasta putând fi accesata, după caz, în situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele legale privind utilizarea acestor sume, respectiv în condiţiile prevazute din clauzele contractului de achiziţie publica şi în conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice respectiv Instrucţiunea ANAP nr. 1/2021 (Cheltuielile diverse şi neprevazute NU vor face obiectul ofertei financiare).