Caietul de sarcini detaliază cerinţele pentru achiziţionarea de execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii "Modernizare drumuri de interes local, in comuna Satu Mare, judetul Suceava" Conform prevederilor anexei 2 la HGR 261/1994 categoria de importanta a constructiei este "C" (constructii de importanta normala a caror neindeplinire nu implica riscuri majore pentru societate si natura).
Proiectul respecta prevederile ...
Caietul de sarcini detaliază cerinţele pentru achiziţionarea de execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii "Modernizare drumuri de interes local, in comuna Satu Mare, judetul Suceava" Conform prevederilor anexei 2 la HGR 261/1994 categoria de importanta a constructiei este "C" (constructii de importanta normala a caror neindeplinire nu implica riscuri majore pentru societate si natura).
Proiectul respecta prevederile Legii 82/1997 pentru aprobarea O.G. nr. 43/1998, privind regimul juridic al drumurilor.
La alegerea profilului transversal tip al drumurilor, un rol important l-a avut latimea existenta a platformei acestora pana la limitele de proprietate a locuitorilor din zona, respectiv stalpi de iluminat existenti, trotuare.
Lungimea totala ce face obiectul prezentei documentatii este de 4.003,00 m.
Elemente tehnice de proiectare in plan
Traseele drumurilor prezinta un numar de 66 curbe racordate cu arc de cerc cu raza minima de 14,79 m si raza maxima 18345,42 m.
Traseele proiectate pastreaza in proportie de 100% trasele actuale ale drumurilor comunale.
Suprafata totala ocupata de lucrarile de modernizare a drumului, care se afla in administrarea Consiliului Local al comunei Satu Mare este de 24557,50 mp o reprezinta platforma drumurilor, iar 18827,00 mp este partea carosabila.
Intersectiile cu celelalte drumuri publice se vor realiza in conformitate cu prevederile capitolului 4 din Ordinul ministrului transporturilor nr. 44/1998, fiind semnalizate conform STAS 1848/1,2,3/2011 si STAS 1848/7/2015.
Elemente tehnice de proiectare in profil longitudinal
In profil longitudinal cota proiectata a fost in general cu 20 cm peste cota drumurilor existente. Pentru corectarea profilului longitudinal al drumurilor si aducerea acestora la cerintele normativelor in vigoare se va folosi balast.
Declivitatea maxima a traseelor este de 13,10% pe o lungime de 48,28 m, iar declivitatea minima este de 0,10%, pe o lungime de 1,18 m.
Elemente tehnice de proiectare in profil transversal
Profilul transversal proiectat al drumurilor este urmatorul:
- Drumurile de interes local 1, 2, 3 si 6 va fi sub forma de strasina, cu panta transversala a partii carosabile de 2,50% si cu panta transversala a acostamentelor de 4,00% in aliniament, platforma drumului avand latimea variabila intre 4,50 m – 5,00 m, din care parte carosabila 4,00 m si doua acostamente de 0,50 m, viteza de proiectare de 25 km/h;
- Drumurile de interes local 4 si 5 va fi sub forma de acoperis, cu panta transversala a partii carosabile de 2,50 m si cu panta transversala a acostamentelor de 4,00% in aliniament, platforma drumului avand latimea 7,00 m, parte carosabila de 5,50 m si 2 acostamente din balast 0,75 m, viteza de proiectare de 25 km/h.
Pentru drumurile de interes local 1, 2, 3, 4, 5, 6 a rezultat ca fiind necesara adoptarea urmatoarei structuri rutiere:
- Decaparea stratului vegetal in grosime medie de 30 cm;
- Strat de fundatie din agregate naturale (refuz ciur), cu functie de rezistenta in grosime de 10 cm;
- Strat de fundatie din agregate naturale (balast), cu functie de rezistenta in grosime de 25 cm;
- Strat de baza din piatra sparta de 15 cm grosime;
- Strat de legatura din beton asfaltic BADPC 22,4 in grosime de 6 cm;
- Strat de uzura din beton asfaltic BA 16 in grosime de 4 cm.
Scurgerea apelor pluviale
Drumurile nu au asigurata in totalitate scurgerea apelor pluviale, pentru aceasta fiind necesara realizarea urmatoarelor podete:
- Podet cadre tip P2, L=9,60m: - 4 buc
Pentru colectarea si scurgerea apelor se propune realizarea a 1280,00 ml de rigola carosabila din beton armat C30/37, 1604,00 ml de sant pereat 1=2.80 m, 220,00 ml de sant pereat 1=6.00 m si 473,00 ml de sant pereat 1=3,60m.