Caietul de sarcini detaliază cerinţele pentru achiziţionarea de execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii "Modernizare drum comunal de la Popescu Gheorghe (Putina) pana la Fedorovici Vasile – Juravle Dumitru (Bozniac), in comuna Straja, judetul Suceava".
Conform prevederilor anexei 2 la HGR 261/1994 categoria de importanta a constructiei este "C" (constructii de importanta normala a caror neindeplinire nu implica ris...
Caietul de sarcini detaliază cerinţele pentru achiziţionarea de execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii "Modernizare drum comunal de la Popescu Gheorghe (Putina) pana la Fedorovici Vasile – Juravle Dumitru (Bozniac), in comuna Straja, judetul Suceava".
Conform prevederilor anexei 2 la HGR 261/1994 categoria de importanta a constructiei este "C" (constructii de importanta normala a caror neindeplinire nu implica riscuri majore pentru societate si natura).
Proiectul respecta prevederile Legii 82/1997 pentru aprobarea O.G. nr. 43/1998, privind regimul juridic al drumurilor.
La alegerea profilului transversal tip al drumurilor, un rol important l-a avut latimea existenta a platformei acestora pana la limitele de proprietate a locuitorilor din zona, respectiv stalpi de iluminat existenti, trotuare.
Lungimea totala ce face obiectul prezentei documentatii este de 1.921,00 m, structurata astfel:
- Drumul interes local 1: L = 1.921,00 m;
Pe lungimea de 1.700,00 m, va fi realizata o rigola de acostament iar pe distanta de 221 m va fi executat sant de pamant.
Elemente tehnice de proiectare in plan
Traseele drumurilor prezinta un numar de 44 curbe racordate cu arc de cerc cu raza minima de 7,74m si raza maxima de 379,23m.
Traseele proiectate pastreaza in proportie de 100% traseele actuale al drumurilor comunale.
Elemente tehnice de proiectare in profil longitudinal
In profil longitudinal cota proiectata a fost in medie cu 10 cm peste cota drumurilor existente. Pentru corectarea profilului longitudinal al drumurilor si aducerea acestora la cerintele nrmativelor in vigoare se va folosi balast.
Declivitatea maxima a traseelor este de 21,90% pe o lungime de 4,11 m, iar declivitatea minima estede 0,20%, pe o lungime de 59,53m.
Elemente tehnice de proiectare in profil transversal
Profilul transversal proiectat al drumului de interes local 1 de la km 0+000 – km 1+921
- Sub forma de streasina, cu panta transversala a partii carosabile de 2,50% si cu panta transversala a acostamentelor de 4,00% in aliniament, cu platforma drumului avand latimea de 4,50 m, parte carosabila de 4,00 m si 2 acostamente de 0,50 m variabil fiecare (pe o lungime de 970m) si sub forma de streasina, cu panta transversala a partii carosabile de 2,50% si cu panta transversala a acostamentelor de 4,00%, in aliniament, cu platforma drumului avand latimea de 3,50 m, parte carosabila de 3,00 m si 2 acostamente de 0,50 m variabil fiecare (pe o lungime de 951 m).
Pentru drumul de interes local 1 a rezultat ca fiind necesara adoptarea urmatoarei structuri rutiere:
- Decaparea stratului vegetal in grosime medie de 50 cm;
- Strat de fundatie din agregate naturale (refuz ciur), cu functie de rezistenta in grosime de 10 cm;
- Strat de fundatie din agregate naturale (balast), cu functie de rezistenta in grosime de 25 cm;
- Strat de baza din agregate naturale (piatra sparta), cu functie de rezistenta in grosime de 15 cm;
- Strat de legatura din beton asfaltic BADPC 22,4 in grosime de 6 cm;
- Strat de uzura din beton asfaltic BA (MASF 16 pentru pante > 7%) in grosime de 4 cm.
Drumurile nu au asigurata in totalitate scurgerea apelor pluviale.
Pentru colectarea si scurgerea apelor se propune realizarea a 1700,00 ml de rigola de acostament iar pentru protectia drumului realizarea a 80 ml de gabioane.
Pe toata lungimea traseelor au fost prevazute completari ale indicatoarelor rutiere existente, conform STAS 1848/1,2,3 – 2011.
Lucrarile de executie ale acestui obiectiv se vor realiza cu materiale agrementate conform reglementarilor nationale in vigoare si in conformitate cu Legea nr. 10/1995 privind obligativitatea utilizarii materialelor agrementate la executia lucrarilor, modificata prin Legea nr. 177/2015.
Prin realizarea celor mai sus mentionate se vor obtine urmatoarele avantaje:
- Grosimea structurii asfaltice poate fi etapizata
- Capacitatea portanta poate creste progresiv prin investitii etapizate