Prezentul proiect de investitie are ca scop reabilitarea străzilor şi trotuarelor din Zona Est a Municipiului Tulcea, îmbunătăţirea acestora în raport cu cerinţele traficului rutier actual şi de viitor, şi se suprapune cu proiectul "Lucrări edilitare străzi Municipiul Tulcea Zona Est" – având ca obiectiv îmbunătăţirea/extinderea reţelelor de apă, canalizare apă menajeră şi ape pluviale pe străzile din zona Est a Municipiulu...
Prezentul proiect de investitie are ca scop reabilitarea străzilor şi trotuarelor din Zona Est a Municipiului Tulcea, îmbunătăţirea acestora în raport cu cerinţele traficului rutier actual şi de viitor, şi se suprapune cu proiectul "Lucrări edilitare străzi Municipiul Tulcea Zona Est" – având ca obiectiv îmbunătăţirea/extinderea reţelelor de apă, canalizare apă menajeră şi ape pluviale pe străzile din zona Est a Municipiului Tulcea. precum şi cu proiectul "Îmbunătăţirea capacităţii de preluare a apelor meteorice din Municipiul Tulcea". În prezent, sub acţiunea traficului, a factorilor climatici, a intervenţiei cu materiale antiderapante pentru prevenirea şi combaterea poleiului în perioadele de iarna şi a frecventelor lucrări de reparaţii urmare a avariilor la reţelele de utilităţi (apă, canal) structura rutieră s-a deteriorat accentuat, apărând numeroase defecţiuni şi disfuncţionalităţi: faianţări, făgaşe longitudinale, tasări, fisuri şi crăpături multiple şi gropi. Din punct de vedere al asigurarii cerintelor esenţiale de calitate în constructii, străzile care fac obiectul prezentei documentaţii sunt într-o starea avansată de degradare, nu asigură condiţiile necesare desfăşurării unui trafic auto în condiţii de siguranţă şi confort, de aceea se recomandă reabilitarea şi modernizarea lor. Obiectivul de investiţii urmează a se realiza în intravilanul Municipiului Tulcea. Străzile analizate în documentatia tehnico-economică se află în domeniul public al Municipiului Tulcea, nu necesită exproprieri şi nu fac obiectul unor litigii în curs de soluţionare în instanţele judecătoreşti. 1. Sistemul rutier este adoptat în conformitate cu normativul "Mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în operă" indicativ AND 605-2016, STAS 6400-84 – “Straturi de bază şi de fundaţie. Condiţii tehnice generale de calitate", SR EN 13108 – 1 – “Mixturi asfaltice. Specificaţii pentru materiale. Partea 1: Beton asfaltic". STAS 6400-84 – “Straturi de bază şi de fundaţie. Condiţii tehnice generale de calitate" şi dimensionat conform normativului pentru dimensinarea sistemelor rutiere suple şi semirigide (metoda analitică), indicativ PD 177-2001. Structura rutieră pentru realizarea obiectivului de investitii este:• strat de fundaţie din piatra spartă în grosime de 25 cm după compactare, conform STAS 6400-84 si SR EN 13242;• strat de bază din piatră spartă amestec optimal în grosime de 15 cm după compactare, conform STAS 6400-84 si SR EN 13242;• strat de legătura BAD 22,4 în grosime 6 cm, conform "Mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în operă" indicativ AND 605-2016, SR EN 13108 – 1 – “Mixturi asfaltice. Specificaţii pentru materiale. Partea 1: Beton asfaltic";• strat de uzura MAS 16 în grosime 4 cm, conform "Mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în opera" indicativ AND 605-2016, SR EN 13108 – 1 – “Mixturi asfaltice. Specificaţii pentru materiale. Partea 1: Beton asfaltic".Structura rutieră pentru realizarea trotuarelor este:• strat de fundaţie din balast în grosime de 20 cm după compactare, conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;• strat de beton de ciment C20/25 în grosime de 10 cm;• strat de uzura BA8 în grosime 4 cm, conform "Mixturi asfaltice executate la cald. Condiţii tehnice privind proiectarea, prepararea şi punerea în opera" indicativ AND 605-2016, SR EN 13108 – 1 – “Mixturi asfaltice. Specificaţii pentru materiale. Partea 1: Beton asfaltic". Sistemul rutier pentru strada Gloriei va avea următoarele caracteristici:• strat de fundaţie din piatră spartă în grosime de 25 cm după compactare;• strat de bază din piatră spartă în grosime de 20 cm după compactare;• strat de nisip în grosime de 5 cm;• pavele vibropresate autoblocante în grosime de 8 cm;Sistemul rutier proiectat pentru trotuare va avea următoarele caracteristici:• strat de fundaţie din balast în grosime de 15 cm după compactare;• strat de nisip pilonat în grosime de 5 cm;• pavele de culoare roşie recuperate, în grosime de 6 cm. 2. Profilele transversale sunt adoptate conform clasei tehnice a străzii [V] – străzi în localităţi urbane, conform STAS 2900 – 89 privind lăţimea drumurilor, Ordinului nr. 1296/2017 privind “Norme tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor", Ordinului nr. 1295/2017 – Ordin pentru aprobarea Normelor tehnice privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice, STAS 10144/1 – 90 – Strazi. Profiluri transversale. Prescripţii de proiectare, STAS 10144/2 – 91 – Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescriptii de proiectare, STAS 10144/3 – 91 – Străzi. Elemente geometrice. Prescripţii de proiectare. 3. Elemente pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale: În funcţie de specificul, necesităţile şi caracteristicile tehnice adoptate pentru fiecare obiect în parte, elementele pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale vor fi constituite dintr-un sistem de camine si geigere dimensionate in functie de amplasament sau rigole carosabile din elemente prefabricate.Se va asigura racordarea elementelor de scurgere a apelor pluviale atât transversal, cât şi lateral astfel încât să nu fie împiedicată scurgerea apelor colectate. 4. Accese auto pentru proprietăţi: Accesele auto pentru proprietăţi se vor realiza prin coborarea bordurii, pe o lungime de 6.00 m, cu o denivelare faţă de partea carosabilă de 3....5 cm, doar in dreptul căii de acces pentru autovehicule. Toate activităţile trebuie realizate cu respectarea legislaţiei şi reglementarilor tehnice în vigoare, aplicabile specificului obiectivului de investiţii. Toate categoriile de lucrări şi instalaţii se vor executa cu respectarea Proiectului Tehnic pus la dispoziţia exectantului de către beneficiar, verificat în conformitate cu prevederile legale, normele, normativele şi standardele în vigoare. Se vor respecta programul de execuţie a lucrărilor, programul de recepţie şi control al calităţii lucrărilor.