Soluţiile propuse pentru modernizarea drumului au scopul menţinerii traseului existent, cu asigurarea unor, elemente geometrice optime, corelate cu situaţia din teren şi corespunzătoare unui drum vicinal cu o bandă de circulaţie şi trafic redus . Soluţiile proiectate au la bază studiile de teren elaborate în cadrul proiectului, tema de proiectare încheiată cu beneficiarul, condiţiile existente în amplasament şi expertiza te...
Soluţiile propuse pentru modernizarea drumului au scopul menţinerii traseului existent, cu asigurarea unor, elemente geometrice optime, corelate cu situaţia din teren şi corespunzătoare unui drum vicinal cu o bandă de circulaţie şi trafic redus . Soluţiile proiectate au la bază studiile de teren elaborate în cadrul proiectului, tema de proiectare încheiată cu beneficiarul, condiţiile existente în amplasament şi expertiza tehnică.
Lucrările proiectate se desfăşoară pe traseul DC112 şi au următoarele caracteristici::
- lungime total studiată = .572,15 m
- lungime amenajată = 545,73 m
- lăţime carosabil minimă = 4,00 m - 5,00m (în funcţie de condiţiile existente)
- profil longitudinal cu pante care să asigure dirijarea apelor pluviale spre exterior. Pe zonele cu -declivitate mai mare de 10% se vor institui restricţii de circulaţie, deorece acestea nu pot fi îmbunătăţite deoarece ar afecta accesele la proprietăţi, sau ar impune lucrări de susţinere foarte
costisitoare
- pantă transversală unică, orientată spre dipozitivele de colectare a apelor pluviale
categoria de importanţă “ D ” - redusă conform HG 766/1997
- sistem rutier realizat cu îmbrăcăminţi asfaltice pe fundaţii de piatră spartă , balast şi pământ
stabilizat cu ciment (pentru consolidarea patului şi protecţie împotriva apei).
-carosabilul va avea pe ambele părţi acostamente consolidate cu beton de ciment de 0,50 m lăţime.
-adiacent platformelor se vor amenaja şanţuri sau rigole de acostament din beton, iar în
intersecţii se va propune rigolă carosabilă;
-în dreptul intrărilor în curţi se vor amenaja podeţe tubulare ?300 din ţeavă , montate pe un radier din beton de ciment şi un pat de balast;
-se va realiza semnalizare rutieră corespunzătoare condiţiilor din amplasament
-sectoarele mai dificile ale traseului vor fi amenajate şi semnalizate corespunzător prin montarea indicatoarelor rutiere specifice.
-se vor racorda cotele nou proiectate la cele existente, în special la intersecţii sau la accesele spre proprietăţi
Sistemul rutier adoptat este corespunzător unei clase de trafic “uşor”, şi va fi realizat din mixturi asfaltice, pe fundaţii din piatră spartă şi balast.
Se va realiza şi un strat de pământ stabilizat cu ciment în grosime de 20 cm, sub stratul de balast.
Se vor amenaja acostamente adiacente părţii carosabile, de 0,50 m fiecare.
Număr zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12
Autoritatea contractanta va răspunde solicitărilor de clarificări înainte cu 6 zile de data limita de depunere a ofertelor