Proiectul de fata isi propune crearea unei infrastructuri dedicate deplasărilor cu bicicleta pentru asigurarea unor deplasari velo sigure si directe, pentru conectarea centrelor de interes pentru tineret din zona centrala, cum ar fi Parcul Cancicov, Universitatea Vasile Alecsandri si Bazinul de Inot (infrastructura dedicata transportului cu bicicleta pe suprafata carosabila, separate de fluxurile de pietoni sau auto, amplas...
Proiectul de fata isi propune crearea unei infrastructuri dedicate deplasărilor cu bicicleta pentru asigurarea unor deplasari velo sigure si directe, pentru conectarea centrelor de interes pentru tineret din zona centrala, cum ar fi Parcul Cancicov, Universitatea Vasile Alecsandri si Bazinul de Inot (infrastructura dedicata transportului cu bicicleta pe suprafata carosabila, separate de fluxurile de pietoni sau auto, amplasarea de parcari publice pentru biciclete si alte elemente de mobilier specific (rasteluri), pozitionate in puncte cheie in cadrul coridorului de mobilitate, elemente de semnalizare specifica, marcaje pentru trecerile de pietoni/biciclisti etc.).
Lucrarile se vor executa in conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini, ale Proiectului Tehnic (DDE, CS pe specialitati, Memoriu tehnic, planse tehnice etc.) nr. 67/2020, elaborat de proiectantul general SC FIP CONSULTING SRL din Bucuresti, dar si in conformitate cu prevederile Autorizatiei de Construire nr. 327/27.10.2021 si ale acordurilor si avizelor obtinute de la institutiile abilitate in acest sens. Se vor avea in vedere si referatele verificatorilor atestati.
Principalele obiecte de investitie ale proiectului sunt:
• Ob. 1 – Infrastructura velo alei parc Cancicov
Pistele de biciclete şi aleile pietonale prevăzute în cadrul Obiectului 1 sunt amplasate adiacent aleilor Parcului Cancicov. Lungimile infrastructurilor proiectate, cf caiet de sarcini si doc tehnica.
Proiectul prevede şi reabilitarea unei zone pietonale aferentă aleii de pe latura vestică, de la intrarea în parc dinspre str. Măgura Caşin, pe o lungime de 419,71 m, cu lăţimea de 3,50m pentru primii 288 m şi cu lăţimea de 3,00 m pentru restul tronsonului.
• Ob. 2 – Str. Spiru Haret
Pista de biciclete prevăzută a se executa în cadrul Obiectului 2 este amplasată pe strada Spiru Haret, între intersecţia cu cl. Mărăşeşti şi intrarea în parc. Lungimile infrastructurilor proiectate, aferente Obiectului 2, cf caiet de sarcini si doc tehnica.
Pentru realizarea pistei de ciclişti pe partea carosabilă a str. Spiru Haret a fost adoptată următoarea soluţie:
- benzile de circulaţie auto se reduc la 3,10m şi 3,00m lăţime, introducându-se pistă cu dublu sens, 2 x 1,00m lăţime
- Acces Univ. "Vasile Alecsandri" / Colegiul "Ştefan cel Mare": se desfiinţează parcarea laterală de pe partea stângă.
• Ob. 3 – Acces Polivalenta
Pista de biciclete prevăzută a se executa în cadrul Obiectului 3 este amplasată pe partea carosabilă a accesului către Sala Polivalentă. Lungimile infrastructurilor proiectate, aferenta Obiectului 3, cf caiet de sarcini si doc tehnica.
Pentru realizarea pistei de ciclişti pe partea carosabilă a fost adoptată următoarea soluţie: parcarea laterală de pe partea dreaptă se converteşte în pistă cu dublu sens, 2 x 1,00m.
• Ob. 4 – Acces pietonal Bazin de Inot
Pista de biciclete prevăzută a se executa în cadrul Obiectului 4 este amplasată adiacent aleii pietonale ce face legătura între Bazinul Olimpic de înot, Sala Polivalentă şi Universitatea "George Bacovia", cf caiet de sarcini si doc tehnica.
• Ob. 5 – Acces Facultate George Bacovia
Pista de biciclete prevăzută a se executa în cadrul Obiectului 5 este amplasată adiacent aleii pietonale ce asigura accesul pietonal şi auto către Universitatea "George Bacovia". Lungimile infrastructurilor proiectate sunt cf caiet de sarcini si doc tehnica.
• Ob. 6 – Scari Cascada
Se propune demolarea scării existente şi refacerea zonei scării “Cascadă", prin refacerea treptelor, a parapetului de protecţie şi mână curentă, iluminatul public pentru zona pietonală.
Scara va prelua diferenţa de nivel dintre Calea Mărăşeşti (164,64 Stereo 70) şi str. Pictor Theodor Aman (157,18 Stereo 70). Se va realiza o scară cu un design topografic distinct, împărţită în 4 rampe noi, cu podeste pentru odihnă.
- Infrastructura scării o să fie realizată din beton armat.
- Suprafaţa construită la sol Scară “Cascadă": 366,85 mp
- Suprafaţa construită desfăşurată: 366,85 mp
- Înălţimea acces Calea Mărăşeşti: +7.46 m, 164,64
- Înălţimea acces Str. Pictor Theodor Aman: +0.00 m, 157,18
- Conformare: 46 trepte 0,30 x 0,162.
Pentru scara pietonala "Cascada", se vor instala 6 stâlpi de iluminat public pietonal h=4m, cu corp de iluminat 1x38W si braţ susţinere şi 155 spoturi încastrate luminoase, de tip încastrat în pavaj, 1X3W/buc.
• Ob. 7 – Pasaj pietonal Cancicov
Pentru supratraversarea DN2/ Calea Mărăşeşti, s-a propus construirea unei pasarele hobanate, care să facă legătura între Parcul Cancicov şi Strada Pictor Theodor Aman, şi a unor rampe de acces aferente.
Rampa de acces Parcul Cancicov este o rampă cu soluţie clasică, ziduri de sprijin din beton armat între care se realizează o umplutură compactată de pământ. Lungimea totală a rampei este de 54.70m, iar lăţimea la partea superioară este de 5.00m din care 4.00m reprezintă calea pietonală şi ciclistică, respectiv cate 0.50m de o parte şi de alta grinzile de parapet.
Pasarela peste Calea Marasesti/ DN2 cuprinde doua structuri din care o structura principala şi un tablier de legătura cu rol de acces la rampa Theodor Aman.
Structura principala este o pasarela hobanata, având schema statică tip grindă pe reazeme elastice cu distanţele între infrastructuri în axul căii de 41.25m+85.80m+43.22m. Lungimea totală a suprastructurii este de 170.27m.
Pe toate fetele exterioare ale structurii şi în zonele de interior unde nu există pereţi din beton s-au prevăzut parapeţi pietonali.
Colectarea apelor de pe rampe se va face prin guri de scurgere şi se va prevedea un sistem de tuburi care va conduce apele la canalizarea oraşului.
Calea pietonala este reprezentata de plăcile structurii. Din acest considerent, aceasta se va proteja anticoroziv cu o soluţie silicată pentru a împiedică degradarea în timp a betonului sub acţiunea clorurilor utilizate la deszăpezire.
Toate rampele vor fi iluminate în mod adecvat. Pentru asigurarea accesului la pasarela a persoanelor în vârstă şi a persoanelor cu probleme de sănătate, lângă rampă este prevăzut un lift care face legătura cu ultimul nivel al acesteia.
Instalaţii Electrice - Pasaj Pietonal Cancicov:
• Pentru sistemul de iluminat tip banda LED, Pasaj pietonal Cancicov: CYY-F 3x1,5mm2|pozat incastrat în tub PEHD gofrat prin stâlpii balustradei.
• Pentru corpurile de iluminat tip proiector, Pasaj pietonal Cancicov: CYY-F 3x1,5mm2|pozat aparent în tub PEHD gofrat.
• Pentru corpurile de iluminat general, Pasaj pietonal Cancicov: CYY-F 3x1,5mm2|pozat incastrat în tub PEHD gofrat prin stâlpii balustradei.
• Pentru corpurile de iluminat de siguranţă, Pasaj pietonal Cancicov: CYY-F 3x1,5mm2|pozat aparent în tub PEHD gofrat.
• Pentru ascensor, Pasaj pietonal Cancicov: CYY-F 5x4mm2|pozat aparent în tub PEHD gofrat.
Instalatii electrice pentru iluminatul general – Pasaj Cancicov-rampa acces din Theodor Aman:
• Pentru Pasajului pietonal Cancicov, se vor instala 45 de sisteme de iluminat de tip LED, cu montaj aparent si putere aproximativa de 24W/buc. Sistemele de iluminat vor avea un grad de protectie mecanic ridicat, pentru montajul la exterior.
• Pentru zona de pasarela uracare/coborare a Pasajului pietonal Cancicov, se vor instala 4 stalpi metalici, H=3m, cu cate 2 corpuri de iluminat, cu o putere aproximativa de 38W/buc.
Instalatii electrice pentru iluminatul de siguranta – Pasaj Cancicov-rampa acces din Theodor Aman:
• Pentru zona de pasarela urcare/coborare a Pasajului pietonal Cancicov, se vor instala 18 de sisteme de iluminat de siguranta tip LED, cu autonomie de aprox 2h., cu montaj aparent si putere de aprox. 3W/buc.
Instalatii electrice pentru iluminatul arhitectural – Pasaj Cancicov:
• Pentru Pasajului pietonal Cancicov, se vor instala 56 de sisteme de iluminat de tip LED – proiector, cu montaj aparent si putere aproximativa de 15W/buc. Sistemele de iluminat vor avea un grad de protecţie mecanic ridicat, pentru montajul la exterior.
• Pentru Pasajului pietonal Cancicov, se vor instala 690 ml sistem de iluminat de tip LED – banda LED, cu montaj incastrat in mana curenta a balustradei, cu putere aproximativa de 12W/m. Sistemele
Conform Devizului General al obiectivului de investiţii, elaborat de proiectantul SC FIP CONSULTING SRL Bucureşti suma estimată a obiectivului este: 27.366.921,84 lei, fără TVA din care C+M: 21.754.627,16 lei, fără TVA.
Valoarea estimată a lucrărilor este de: 25.180.872,01 lei fără TVA.
Nota: Prin Devizul general din Documentatia PTh/PAC elaborata de S.C. FIP CONSULTING S.R.L. pentru realizarea obiectivului "Coridor pentru deplasări nemotorizate Parcul Cancicov – Stadion – Bazin De Înot – Universitatea "Vasile Alecsandri" (Traseul Tineretului şi Sportului)", cod SMIS 128421, au fost prevăzute Cheltuieli diverse şi neprevăzute în valoare de 207.057,16 lei făra TVA.
Atentie! Valoarea estimata a contractului de achiziţie NU CUPRINDE suma aferenta cheltuielilor diverse şi neprevazute stabilita în bugetul proiectului (deviz general conf. HG 907/2018, cap. 5.3.) respectiv suma de 207.057,16 RON (fără TVA), aceasta putând fi accesata, după caz, în situaţia în care sunt îndeplinite cerinţele legale privind utilizarea acestor sume, respectiv în condiţiile prevazute din clauzele contractului de achiziţie publica şi în conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice respectiv Instrucţiunea ANAP nr. 1/2021 (Cheltuielile diverse şi neprevazute NU vor face obiectul ofertei financiare)