Având în vedere cerinţa tot mai mare de mijloace de transport în comun acolo unde nu ajunge tramvaiul şi pentru promovarea transportului în comun acolo unde nu ajunge tramvaiul şi pentru promovarea transportului în comun care contribuie la reducerea emisiilor de CO2, a fost introdus autobuzul, iar din acest motiv pentru Municipiul Arad se doreşte amenajarea staţiilor de autobuz pentru facilitarea aşteptării autobuzului în ...
Având în vedere cerinţa tot mai mare de mijloace de transport în comun acolo unde nu ajunge tramvaiul şi pentru promovarea transportului în comun acolo unde nu ajunge tramvaiul şi pentru promovarea transportului în comun care contribuie la reducerea emisiilor de CO2, a fost introdus autobuzul, iar din acest motiv pentru Municipiul Arad se doreşte amenajarea staţiilor de autobuz pentru facilitarea aşteptării autobuzului în condiţii favorabile. Staţiile vor dispune de bănci, coşuri de gunoi şi panou afişaj, câteva dintre ele vor cuprinde copertină, iar 3 vor avea şi grup sanitar. Necesitatea acestei investiţii derivă din importanţa unei legături rutiere alternative/suplimentare care să poată prelua traficul, datorită numărului de autovehicule aflat în permanentă creştere. Totodată lucrarea va încuraja transportul în comun, reducând deplasarea cu autoturisme private respectiv va contribui la reducerea timpilor de deplasare şi implicit la reducerea poluării. Din cele 147 staţii existente, propuse spre reabilitare, 29 amplasamente staţii nu au primit aviz favorabil Enel, deoarece se află în zone de protecţie a reţelei de electricitate a "E-distribuţie Banat", iar o staţie se află pe domeniul privat. Astfel Municipiul Arad doreşte să amenajeze un număr de 117 staţii de autobuz. Pentru Municipiul Arad a fost înfiinţată realizarea unei documentaţii – faza DALI care s-a aprobat prin HCLM nr. 107/2019.
Prin proiectul tehnic de execuţie se propune:
- structura de rezistenţă a persoanelor staţiilor e construită în funcţie de amplasament astfel: strat asfalt şi borduri, pavele şi beton (ecologice şi borduri), teren natural;
- construcţii şi dotări staţii: realizare anveolă în afara părţii carosabile, realizare marcaje stradale, realizare indicatoare rutiere şi indicator cu denumire staţie; realizare căi de acces; realizare facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; realizare peron pentru călători; realizare panou de afişaj a orarului de circulaţie; realizare coşuri de gunoi; realizare copertine cu structură de rezistenţă metalică şi fundaţii izolate; realizare grup sanitar automat, capsulat pentru femei, bărbaţi şi persoane cu dizabilităţi; pentru staţiile cu grupuri sanitare în cadrul contractului se vor realiza şi branşamente la utilităţi – apă, canal menajar şi energie electrică.
- amenajarea a patru staţii centrale mari, 3 dintre ele necesită toalete publice:
o Podgoria (Sens de mers spre Zimand, Gara CFR) – B-dul Revoluţiei nr. 22 (Terasa Podgoria)
o Bujac (sens mers spre Podgoria) – strada Trotuşului, nr. 17;
o Piaţa Romană (Cap de linie) – strada Mucius Scaevola nr. 4-6;
o Billa (sens mers spre Podgoria) – Bulevardul Nicolae Titulescu, colţ cu strada Voinicilor (fără grup sanitar).
Principalele obligaţii ce revin executantului au fost prevăzute în Proiectul Tehnic nr. 167/2019, elaborat de BIROU INDIVIDUAL DE ARHITECTURĂ MIHAI MOLDOVAN.
Durata de realizare:
- execuţia lucrărilor se va face în 12 luni de la data emiterii ordinului de începere a execuţiei lucrărilor.
Valoarea estimată a lucrărilor care urmează să fie achiziţionate este de 2.921.382,70 lei fără TVA lei fără TVA, care cuprinde:
- lucrări = 2.893.118,82 lei fără TVA;
- organizare de şantier = 17.179,03 lei fără TVA;
- cheltuieli conexe O.Ş. = 11.084,85 lei fără TVA.