Strategia de dezvoltare locală a municipiului Botoşani cuprinde şi îmbunătăţirea infrastructurii de transport prin reabilitarea şi modernizarea arterelor de circulaţie care au rămas nemodernizate, în special, din cauza lucrărilor de extindere/modernizare reţele apă-canal.
Structura rutiera proiectata respecta prevederile Expertizei Tehnice si a fost adoptata in conformitate cu prevederile PD177-2001, avand urmatoarea alcatu...
Strategia de dezvoltare locală a municipiului Botoşani cuprinde şi îmbunătăţirea infrastructurii de transport prin reabilitarea şi modernizarea arterelor de circulaţie care au rămas nemodernizate, în special, din cauza lucrărilor de extindere/modernizare reţele apă-canal.
Structura rutiera proiectata respecta prevederile Expertizei Tehnice si a fost adoptata in conformitate cu prevederile PD177-2001, avand urmatoarea alcatuire:
Structura rutiera
-strat de uzura din mixtura asfaltica BAS16 rul. 50/70: 4 cm;
-strat de legatura BAD22,4 leg. 50/70: 6 cm;
-strat superior de fundatie din piatra sparta amestec optimal: 15 cm;
-strat de fundatie balast amestec optimal: 30 cm.
Accese la proprietati
Accesele la proprietăţi se vor amenaja pe o lungime egala cu 5.00 m pentru realizarea cu usurinta a virajelor necesare la intrarea/iesirea din curti a autovehiculelor. Accesele proiectate se vor adapta de asemenea la nivelul acceselor existente in curti.
Lucrari conexe
In cadrul acestui proiect au fost prevazute ridicarea/coborarea la cota a caminelor de vizitare de pe partea carosabila. Se vor prevedea piese din beton prefabricat, ansamblu capac si rama tip D400 la noile cote impuse de elementele prefabricate.
Lucrari de semnalizare rutiera
Pe perioada executiei lucrarilor, Antreprenorul va respecta "Normele metodologice privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie in vederea executarii de lucrari in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului" aprobate prin Ordinul comun al Ministerului de Interne si Ministerului Transporturilor nr. 1112/411-2000 publicat in Monitorul Oficial nr. 397/25.08.2000, cit si al celorlalte norme, standarde si prevederi legale in vigoare. Se impune semnalizarea corespunzatoare pentru evitarea oricaror feluri de accidente, inclusiv pe timp de noapte.
Reglementarea circulatiei va fi intocmita conform standardelor si normativelor in vigoare, avandu-se in vedere fluidizarea si siguranta circulatiei printr-o semnalizare corespunzatoare.
Lucrarile de semnalizare la terminarea lucrarilor constau in constructia elementelor de semnalizare verticala si orizontala.
Lucrarile de semnalizare orizontala consta in marcaje longitudinale de separare a sensurilor de circulatie, traversare pentru pietoni si/sau alte elemente caracteristice conform SR 1848-7 si a celorlalte normative in vigoare.
Lucrarile de semnalizare verticala consta in amplasarea indicatoarelor rutiere, conform SR 1848-1 si a celorlalte normative in vigoare.
Canalizarea Apelor Pluviale
Apele pluviale sunt directionate prin pantele transversale si longitudinale catre bordurile proiectate la marginea partii carosabile si le deverseaza controlat in canalizarea pluviala, subterana proiectata, care are in componenta canalul colector, gurile de scurgere, caminele colectoare cu racorduri la gurile de scurgere, care la randul lor descarca apele in canalizarea existenta de pe strada Grigore Antipa si in emisarul existent din zona strazii, conform partilor desenate. Lucrarile proiectate pentru canalizarea pluviala sunt descrise in “Memoriu tehnic de specialitate lucrări de instalaţii". Canalizarea proiectata va functiona in sistem separativ, cu scurgere gravitationala, ce descarca apele pluviale colectate in emisarul natural de la pozitia kilometrica 0+300 (tronson 1) printr-un separator de hidrocarburi. Separatorul de hidrocarburi se va monta conform specificatiilor producatorului.
Lucrari consolidare a rambleului cu un zid de sprijin din beton
În cadrul acestui proiect au fost prevăzute lucrări de consolidare a strazii Grigore Antipa – Tronson 1, de la poz. km 0+331 pana la km 0+385, pe partea stângă a străzii.
Astfel, in urma calculelor efectuate, pentru ridicarea factorului de stabilitate al sectorului de strada, si totodata pentru incadrea platformei strazii in limitele de proprietate, pe partea stângă a străzii pe o lungime de 54,0 m, de la pozitia kilometrica km 0+331 pana la km 0+385.
Pentru realizarea acestor lucrări este necesara încheierea unui contract de achiziţie publică avand ca obiect Execuţie lucrări inclusiv organizare de şantier aferente investiţiei “Reabilitare şi modernizare str. Grigore Antipa mun. Botoşani".
Lucrarile necesare pentru realizarea acestui obiectiv de investitii se vor executa avand la baza Documentetia tehnica elaborata de SC INFRA PROJECT SRL, pusa la dispozitie de autoritatea contractanta.
În cazul utilajelor şi echipamentelor tehnologice, şi orice alt produs pus în operă care necesită mentenanţă, Contractantul va asigura mentenanţa acestora fără alte costuri suplimentare din partea beneficiarului pe toată perioada de garanţie acordată lucrării.